با این ۱۰ خودرو مسافرت نروید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
با این 10 خودرو مسافرت نروید

آمریکا برای سفرهای جاده‌ای ساخته شده است! شما می‌توانید هزاران کیلومتر جاده‌های زیبا را سفر کنید و بدون نگرانی در مورد تبدیل ارز، پیدا کردن پمپ بنزین یا مواجهه با ایست بازرسی‌های ترسناک از سفر خود لذت ببرید. برای این کار فقط به یک خودروی مناسب نیاز خواهید داشت.

منظور ما از "مناسب" خودرویی است که یک سواری راحت، یک هندلینگ خوب، فضای بار زیاد و مصرف سوخت کمی داشته باشد و شما را در طول سفر مجبور به توقف‌های زیاد در پمپ بنزین‌ها نکند. برای چهار نفر که می‌خواهند همراه با هم سفر کنند، به عنوان مثال یک تویوتا کمری هیبریدی XLE گزینه‌ای بسیار مناسب است. اگر اهل آفرود هستید و ممکن است در طول سفر خود گاهی اوقات دل به جاده‌های خاکی بزنید، خودرویی مانند سوبارو اوت بک می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

اینجاست که آن سوی سکه خودی نشان می‌دهد. هر خودرویی که امروز در بازار وجود دارد برای هدف خاصی طراحی و ساخته شده است، ولی برخی مدل‌ها وجود دارند که برای سفرهای جاده‌ای طولانی خیلی گزینه مناسبی نیستند. توصیه ما را کاملاً جدید بگیرد؛ با این ۱۰ خودرو به هیچ وجه مسافرت نروید!

نیسان جوک

نگاهی به آمار فروش خودرو در بازار امریکا نشان می‌دهد که مردم این کشور علاقه زیادی به شاسی بلندها در همه سایزها، شامل شاسی بلندهای کوچک دارند. ولی این خودروها معایب خاص خود را هم دارند. در میان آن‌ها، دید ضعیف به هنگام شب به دلیل چراغ‌های بد و فضای کابین کوچک‌تر از مهم‌ترین مواردی هستند که آن‌ها را به خودروهایی نامناسب برای سفر تبدیل کرده است. نیسان جوک یکی از خودروهایی است که در این بخش به میزان زیادی از محدودیت‌های صندلی‌های خود زجر می‌برد. اگر صندلی‌های جلو را خیلی عقب ببرید ممکن است مشکل حل شود، ولی در این صورت از آن جایی که ردیف عقب صندلی‌های کاملاً بلا استفاده می‌شود باید از دوستان خود بخواهید که در خانه مانده و شما را در این سفر همراهی نکنند.

میتسوبیشی i-MiEV

تمامی خودروهای الکتریکی در سفرهای جاده‌ای محدودیت‌های خاص خودشان را دارند. حتی تسلا مدل اس P100D با ۴۸۰ کیلومتر رنج حرکتی خود بیشتر از یک خودروی کوچک بنزینی نیاز به شارژ پیدا می‌کند. ولی میتسوبیشی i-MiEV در بسیاری بخش‌ها در میان خودروهای الکتریکی مختلف بدترین عملکرد را دارد که مهم‌ترین آن‌ها، بدون شک رنج حرکتی ۱۰۰ کیلومتری آن است. میتسوبیشی i-MiEV صفر تا صد را در بیش از ۱۳ ثانیه پر می‌کند بنابراین رانندگی با آن در اتوبان را به کل فراموش باید بکنید. علاوه بر این، i-MiEV از قابلیت شارژ سریع برخوردار نیست و همین مهر تاییدی است بر این که به هیچ وجه نباید با آن دل به جاده بزنید.

داج جورنی

آیا انتخاب نام جورنی (به معنی سفر) یک تبلیغ اشتباه برای این خودرو بوده است؟ مالکان این خودرو قطعاً می‌توانند پاسخ مناسبی به این سؤال بدهند. اگرچه، کسی نمی‌تواند منکر مصرف سوخت بسیار بالای ۱۲.۳ لیتری به ازای هر صد کیلومتر مدل مجهز به موتور شش سیلندر شود که در این کلاس بالاترین میزان مصرف سوخت را داراست. اگر دوست دارید که رکورد حضور در پمپ بنزین در آمریکا را بزنید، حتماً با یک داج جورنی شش سیلندر به مسافرت بروید. علاوه بر این، اگر با بیش از ۴ سرنشین بخواهید سفر کنید، قطعاً این سفر تجربه خوبی برای شما به ارمغان نخواهد آورد. نشریه Consumer Reports کابین این خودرو را محدود توصیف کرده و همین در مورد ردیف عقب صندلی‌ها هم صدق می‌کند.

اسمارت فورتو

برای این مدل نیازی به ارائه هیچ توضیح اضافی نیست. هرکسی که اسمارت فورتو را حداقل یک بار از نزدیک دیده است می‌داند که این خودرو برای سفر به هیچ وجه مناسب نیست. با این حال، برای این که شکی باقی نماند، به چند نکته اشاره می‌کنیم. در این خودرو تقریباً چیزی به اسم فضای بار وجود ندارد، سبک سواری آن بسیار خسته کننده است و خدای نکرده در صورت تصادف با هر خودروی دیگری، اسمارت فورتو شما داغون خواهد شد. اسمارت فورتو یک خودروی طراحی شده برای رانندگی شهری است و بس! مدل کوپه اسمارت فورتو الکتریکی با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی برابر با ۱۱۰ کیلومتر را طی کند که برای شهر کاملاً کافی است.

مرسدس بنز CLA250

مرسدس بنز CLA250، ارزان‌ترین مدل این برند آلمانی با قیمت پایه‌ای معادل ۳۲ هزار دلار است که قدرت موتور خوبی معادل ۲۰۸ اسب بخار برای شما به ارمغان می‌آورد ولی فضای کابین آن مخصوصاً در ردیف عقب صندلی‌ها بسیار کم است. شاید به همین دلیل است که مرسدس از آن به عنوان یک کوپه چهار درب یاد می‌کند. کودکان می‌توان سرنشین ایده آل برای ردیف عقب باشند و همین موضوع آن را به مدلی نامناسب برای سفرهای جاده‌ای تبدیل می‌کند. CLA250 بیشتر خودرویی مناسب برای زوج‌های جوان بدون فرزند است و این دسته از مالکان تجربه سفر خوبی با آن خواهند داشت.

جیپ رانگلر

آیا دوست دارید با چند نفر از دوستان خود آخر هفته به جنگل رفته و خوش بگذرانید؟ جیپ رانگلر بدون شک بهترین انتخاب برای این کار است. به جاده زدن با این خودرو همراه با چند نفر و چند چمدان؟ قطعاً جیپ رانگلر خودروی خوبی برای این کار نیست. رانگلر به سر و صدای زیاد داخل کابین در اتوبان، مصرف سوخت بالا و یک سواری خشک و استخوان شکن مخصوصاً در سرعت‌های بالا معروف است. مورد بعدی مشکلات ایمنی خودرو است که از جمله می‌توان به چراغ‌های جلو بد و میزان نگران کننده چپ شدن آن اشاره کرد. این خودرو برای آفرود ساخته شده است و بهتر که همان جا بماند.

میتسوبیشی میراژ

تصور کنید که به جاده زده‌اید و خودروی شما فقط ۷۸ اسب بخار نیرو دارد! بیشتر شبیه به یک جوک می‌ماند نه؟ این موضوع جوک نیست. موتور سه سیلندر میتسوبیشی میراژ زیر ۸۰ اسب بخار نیرو دارد. در عین حال، این خودرو بسیار کوچک است و مصرف سوخت ۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر آن خیلی فوق العاده نیست. بنابراین بهتر است کلاً با این خودرو جایی نروید، چه برسد به این که بخواهید با دوستان خود با آن به سفر رفته و تجربه لذت بخشی داشته باشید.

تویوتا پریوس سی

ممکن است فکر کنید تویوتا پریوس سی به دلیل مصرف سوخت فوق العاده ای که دارد خودرویی بسیار مناسب برای سفر است، ولی اشتباه می‌کنید. تویوتا به لطف همین مصرف سوخت ۵ لیتری این خودرو تعداد بسیار زیادی از آن در بازارهای مختلف جهانی فروخته است. به عنوان کوچک‌ترین خودروی خانواده هیبریدی‌های تویوتا، پریوس سی از نظر راحتی سواری عملکرد خیلی خوبی از خود ارائه نمی‌کند. در عین حال، ۹۹ اسب بخار نیروی آن حتی مدل معمولی پریوس با ۱۳۴ اسب بخار را مانند یک هیولا نشان می‌دهد. ولی شاید بدترین عیب این خودرو را این دانست که دیگر مدل‌های پریوس هم مصرف سوخت بهتری در مقایسه با این مدل دارند و هم فضای کابین و بار آن‌ها بیشتر است. در میان هیبریدی‌ها، هوندا آکورد هیبریدی در کل خودروی بهتری است، ولی قیمت بیشتری هم در مقایسه با پریوس سی دارد.

مزدا میاتا

چه کسی است که ظاهر، حس و حال و لذت رانندگی با یک رودستر را دوست نداشته باشد؟ لذت رانندگی با رودسترها بدون شک در مقایسه با تمامی مدل‌ها و بادی استایل های دیگر بسیار بیشتر است و کسی نمی‌تواند این موضوع را کتمان کند. هر چند، ابعاد کوچک آن‌ها و عدم وجود فضای بار در این خودروها، رودسترها را به گزینه‌ای نه چندان خوب برای سفر تبدیل کرده است. همه می‌دانند با یک خودرو مانند مزدا میاتا، فیات ۱۲۴ اسپایدر یا پورشه‌های روباز چه کارهایی لذت بخش تر هستند. ما شک داریم که یک سفر جاده‌ای طولانی با رودسترها را کسی گزینه خوبی بداند.

شورولت کامارو

چه چیزی بهتر از رانندگی در اتوبان با یک خودروی عضلانی وجود دارد؟ ما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک بار هم که شده یک سفر کوتاه اتوبانی با این نوع خودروها را تجربه کنید. ولی وقتی شما داخل یک کامارو نشسته‌اید، باید بار و بندیل کمی با خود بردارید و جز دو نفر، هیچ کس دیگری حتی فرزندانتان را با خود همراه نکنید. فضای کابین کم در قسمت عقب و همچنین فضای بار نه چندان زیاد، کامارو را به خودرویی نه چندان مناسب برای سفر تبدیل کرده است. مدل‌های کانورتیبل فورد موستانگ هم همین مشکل را دارند. اگر قصد سفر جاده‌ای طولانی با یک خودروی عضلانی در آمریکا را دارید، پیشنهاد ما داج چلنجر است.

نظر شما در مورد این خودروها چیست؟ با کدام یک از این ۱۰ خودرو حاضرید دل به جاده بزنید؟ اگر بخواهید از میان خودروهای موجود در بازار ایران ۵ خودرو انتخاب کنید که سفر رفتن با آن‌ها کار اشتباهی است، انتخاب‌های شما کدام خودروها خواهند بود؟ لطفاً نظرات خود را با کامنت های خود با ما و دیگر مخاطبان زوم فورکار در میان بگذارید.

منبع: وب‌سایت CheatSheet

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

50 دیدگاه ها برای "با این ۱۰ خودرو مسافرت نروید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
احسان
مهمان

با مرسدس بنز نریم مسافرت. با پراید وتیبا چی؟

سجاد
مهمان

داداش اینام تو خواب ایرانیا نمیان چ برسه سفر مردم از مشهد تا مهران با پیکان میان یا با پی کی میرن شمال کجایی.با پرایدم بجز کرمان زاهدان بندرعباس بقیه شهرا رفتم ی ترک یک وجبی رو لاستیک جلوشه هر لحظه بترکه ***میرم.دوستان حلال کنید

رامین زارعی
مهمان

داداش با پیکان مسافت طولانی مثلا۶۰۰ کیلومتر رفتی؟
خودم پیکان دارم میخوام بدونم مشکلی پیش نمیاد؟

احمد ذوقی
مهمان

حاجی شورولت کامارو داشتم نیازی به مسافرت داشتم بنظرت

سیبسیب
مهمان

اان این مطلبو گذاشتی که چی؟!!!!! عقلت ناقصه ها

بهروز
مهمان
باسلام ادب واقعا ببینید چطوری تجزیه تحلیل میکنند اگر قراره به مسافرت طولانی برید به جهان دیگه وبهشت برین باحوریان بهشتی سرکنید پراید بخرید از تویاتا پریوس خیلی بالاتر تویاتا جوک درمقابل پراید لنگ باید پهن کند این خودروهایی که امریکایی ها گفتند تو ایران کم استفاده میشه وتنها عده خاص این خودروها سوار میشن تنها خودرویی که تو اب هوای ایران باهاش راحتی مسافرتهای طولانی بری وامکانات ۵ستاره رو در المان کسب کرده پراید ۱۳۱ پراید ۱۳۲ وپراید۱۴۱ و وانت پراید خودروهای ۵ستاره برای مسافرتها طولانی استفاده میکنیم افتخار میکنیم به تولید ملی با پراید زودتر به بهشت بروید… بیشتر
ممم
مهمان

اصلا فقط پراید

#mashinbaze1
مهمان

ملت با پراید ۶۰ اسبی و پی کی و پیکان میرن مسافرت! صندوقم پر میکنین کل خونواده رو هم میبرن ( ۶تا توی پراید سوار میشن دیدم ک میگم!!!) من نمیدونم چجوری اینهمه وزنو تحمل میکنه از گردنه و جاده شمالم بالا میره 😐 اصن اسطورس این ماشین …

سعیدجوادی
مهمان

من پیکان۸۱دارم بااون ازجلفای آزربایجان تاشمال وقم ومشهدرفتم اوف هم نگفته درضمن خودشم ۴دنده ای کاربوراته

محمد P
مهمان

دلتون خوشه یا نفس تون از جای گرم بلند میشه؟!؟!؟!
ماشینهایی که خوابش رو هم ما تو این مملکت نمی تونیم ببینیم رو شما آوردی ازش انتقاد کردی ک باهاش مسافرت نریم؟!؟!؟! =))))
چشم با پراید مسافرت میریم
تیتر تون رو درست کنید لطفا

ای خداااااااااااااا
مهمان

داداش ما با پراید۲روز حرکت میکردیم شما بنز و موستانگ و کامارو میگی بد؟؟؟تو از همین (ماشینهای بد برای سفر)یکی از این سه تارو بده تو دوروز روسیه رو برات دور میزنم.و فک کنم دلیل نبودن ماشینهای وطنی کیفیت بسیار بسیار بالاشونه که اصن ایراد نمیشه گرفت ازشون:):):):):)

احمق1
مهمان

به لیست بالا فرقون رو هم اضافه کنید شاید هم فرغون نمیدونم کدوم درسته ولی من یه پراید دارم باهاش ایران رو چرخیدم خدایی خیلی خوش شانسم هنوز با شما صحبت میکنم منظورم اینه که نفس میکشم