بزرگ‌ترین خواستاران برقراری اینترنت ۵G خودروسازان هستند

پنج شنبه 9 اسفند 97 ساعت 12:16
بزرگ‌ترین خواستاران برقراری اینترنت 5G خودروسازان هستند

به نظر می‌رسد که یکی از بزرگترین مشتریان و خواستاران برقراری زودهنگام نسل پنجم اینترنت در جهان، صنعت خودروسازی است.

با توجه به گسترش روزافزون فناوری شبکه ۵G، خیلی از غول‌های فناوری و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری با همکاری اپراتورهای مخابراتی در تلاشند تا به توسعه زیرساخت‌های مربوط به این شبکه و همچنین راه اندازی هرچه زودتر آن بپردازند و خدمات پرسرعت نسل پنجم اینترنت را به مشترکان و کاربران خود ارائه دهند.

از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران زیادی هم در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای بسیاری با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های فناوری در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

اکنون به نظر می‌رسد که شمار زیادی از خودروسازان برتر در جهان درپی بهره گیری از خدمات نسل پنجم اینترنت بوده تا بتوانند سرویس‌های هوشمند و اینترنتی موجود در خودروهای جدید تولید شده خود را با استفاده از آن به مشتریان و کاربران خود ارائه دهند.

خیلی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودروسازی اخیراً با انتشار گزارشی یادآوری کرده‌اند که با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت و همچنین توسعه زیرساخت‌های مربوط به فناوری شبکه ۵G انتظار می‌رود که گروه‌های خودروسازی اولین و بزرگترین مشتری و همچنین خواستار توسعه و برقراری زودهنگام نسل پنجم اینترنت به شمار خواهند رفت.

یکی از جدیدترین و بزرگترین فناوری‌هایی که اخیراً در صنعت خودروسازی مورد توجه قرار گرفته است، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و همچنین شبکه ۵G است که در نسل‌های جدید خودروهای تولیدی کارخانه‌های گوناگون در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فراتر از آن (IMT-2020) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی بین اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک درپی برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای متعددی مانند کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

خیلی از بزرگترین کمپانی‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان مانند نوکیا، اریکسون، هواوی و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی اولین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که بعد از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

کشورهای زیادی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و خیلی از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar