تویوتا تا ۱۰ سال آینده خودروی خود را روی ماه می‌فرستد + ویدیو

بروزرسانی در: پنج شنبه 27 تیر 98 ساعت 14:47
تویوتا تا 10 سال آینده خودروی خود را روی ماه می‌فرستد + ویدیو

دولت ژاپن برنامه جاه طلبانه ای برای فرستادن انسان به روی کره ماه تا سال ۲۰۳۰ به عنوان بخشی از یک مأموریت بین المللی دارد و در همین راستا، آن‌ها می‌خواهند تا آن موقع خودرویی برای سواری روی کره ماه داشته باشند. آژانس فضایی ژاپن JAXA و شرکت تویوتا با همکاری یک دیگر روی خودرویی ویژه کره ماه کار می‌کنند که ظاهراً تا سال ۲۰۲۹ قرار است آماده بهره برداری شود.

این خودرو شش چرخ ظرفیت دو سرنشین داشته و با فناوری سلول سوختی و همچنین کمک نیروی خورشیدی ظرفیت پیمایش مسافتی برابر با تقریباً ۱۰ هزار کیلومتر خواهد داشت. با داشتن طول، عرض و ارتفاعی برابر با به ترتیب ۶، ۵.۱ و ۳.۶ متر فضای کابینی معادل ۱۳ متر مربع دارد. به لطف سیستم فشار داخل کابین، فضانوردان داخل آن نیازی به پوشیدن لباس مخصوص نخواهند داشت.

برنامه زمانی این پروژه بسیار پیچیده بوده و با توجه به چالش‌های پیش روی توسعه تکنولوژی خودرویی فضایی، تویوتا و JAXA نهایت تلاش خود را برای اتمام به موقع پروژه انجام می‌دهند. برنامه اصلی به مدت سه سال و تا سال ۲۰۲۲ اجرایی خواهد شد و نهایتاً پلن دوم تا زمان رونمایی به سال ۲۰۲۹ قرار است ادامه داشته باشد. جزئیات برنامه زمان بندی به شرح زیر است:

سال ۲۰۱۹: شناخت فناوری‌هایی که باید برای رانندگی روی سطح کره ماه طراحی شوند؛ تعیین مشخصات فنی نمونه اولیه خودرو

سال ۲۰۲۰: تولید قطعات آزمایشی برای هر تکنولوژی مورد نیاز؛ مونتاژ نمونه اولیه خودروی فضایی

سال ۲۰۲۱: انجام آزمایش‌های مختلف روی قطعات تستی ساخته شده و همچنین نمونه اولیه خودروی فضایی

از سال ۲۰۲۲: طراحی، ساخت و آزمایش یک نمونه اولیه در ابعاد واقعی؛ استخراج و آزمایش داده‌های مختلف روی سیستم‌های مختلف خودرو برای اکتشاف در مناطق قطبی کره ماه

از سال ۲۰۲۴: طراحی، تولید و آزمایش یک مدل مهندسی شده از خودروی فضایی؛ طراحی مدل واقعی پروازی

از سال ۲۰۲۷: تولید و تست کیفیت و عملکرد فنی مدل پروازی

در این مرحله، خودروی فضایی برای زمان بندی ارسال به کره ماه در سال ۲۰۳۰ آماده خواهد بود. طبق برنامه خودرو قبل از رسیدن فضانوردان به کره ماه ارسال خواهد شد و بعداً با رانندگی خودکار آن‌ها را خواهد یافت. JAXA می‌خواهد از این خودرو برای کمک به فضانوردان در اکتشاف قطب‌های کره ماه به منظور یافتن آب‌های منجمد و همچنین آزمایش تکنولوژی‌هایی که می‌توان روی سیاره‌های دیگر به کار گرفت استفاده کند.

autoblog

منبع: Z4Car

تولید آینه نانویی خودرو توسط محققان ایرانی

سیستم نقشه برداری هوشمند خودروهای خودران تویوتا

رونمایی از تکنولوژی ایمنی جدید لکسوس به نام Bladescan + ویدیو

نقد و بررسی هیوندای نکسو سلول سوختی مدل ۲۰۱۸: هیدروژنی ورژن ۲.۰

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar