سبک ترین دوچرخه تاشوی برقی جهان

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سبک ترین دوچرخه تاشوی برقی جهان

تولید دوچرخه های سبکی که تحمل وزن انسان ها را داشته باشند و در عین حال کارآیی مناسبی داشته باشند، چالشی جدی محسوب می شود.

پیش از این شاهد تولید انواع دوچرخه های تاشوی سبک بوده ایم، ما Hummingbird Electric را می توان سبک ترین دوچرخه تاشوی برقی جهان توصیف کرد.

این دوچرخه فقط ۱۰.۴ کیلوگرم وزن دارد و کمپانی سازنده آن Prodrive سابقه تولید دوچرخه های تاشوی بسیار سبک را که فقط ۶.۷ کیلوگرم وزن داشته اند را هم دارد. البته آن دوچرخه برقی نبوده است.

دوچرخه برقی جدید این کمپانی بدنه ای از جنس کربن دارد و مجهز به پیشرانه ۲۵۰ واتی و باتری لیتیومی ۱۶۰ وات ساعتی است. یکی از قابلیت های جالب این دوچرخه سازگاری آن با تکنولوژی بلوتوث است که سبب می شود ارتباط آن با گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی هم ممکن شود.

دوچرخه سواران می توانند از گوشی خود برای کنترل برق، مسیریابی، مدیریت شیوه استفاده از دوچرخه و غیره استفاده کنند. پس از راه اندازی دوچرخه سرعت آن ابتدا به ۸ کیلومتر در ساعت می رسد و پس از گذشتن از این سرعت پیشرانه توان و قدرت خود را با وضعیت جاده و بر مبنای شیب موجود تنظیم می کند.

حداکثر شتاب این دوچرخه به ۲۵ کیلومتر در ساعت می رسد و پس از شارژ باتری می توان مسافتی حداکثر ۳۰ کیلومتری را با آن طی کرد. مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری این دوچرخه ۲.۵ ساعت و قیمت آن نزدیک به ۶۰۰۰ دلار است.

سبک ترین دوچرخه تاشوی برقی جهان

منبع: مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar