هیوندای به فکر طراحی صفحه نمایش روی فرمان + ویدیو

چهارشنبه 14 فروردین 98 ساعت 20:27
هیوندای به فکر طراحی صفحه نمایش روی فرمان + ویدیو

در خودروهای مدرن امروزی صفحه‌های نمایش لمسی کارایی‌های بسیاری دارند. صفحه نمایش‌های مرکزی بزرگ‌تر هستند (مثل صفحه نمایش ۱۵ اینچی تسلا مدل ۳) و این روزها بیشتر از همیشه شاهد ارائه صفحه‌های نمایش به جای صفحه کیلومتر و آمپرهای آنالوگ هستیم. در یک مطالعه جدید شرکت هیوندای، شاهد استفاده جدیدی از این صفحات نمایش هستیم. کاک پیت مجازی جدید این شرکت که همچنان در دست طراحی است این بار صفحات نمایش لمسی را روی فرمان آورده است.

این تکنولوژی جدید که از آن با عنوان «آینده کاک پیت خودرو» یاد می‌شود در یک هیوندای i30 استفاده شده و شاهد یک صفحه نمایش مرکزی، یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتالی و دو صفحه نمایش کوچک لمسی در دو سمت فرمان هستیم که دقیقاً زیر انگشت‌های شست راننده قرار گرفته‌اند. این صفحات نمایش یک دفترچه راهنما هم دارند که اوضاع را بیش از پیش پیچیده کرده است! ولی چرا هیوندای i30؟

رجینا کایسر، مهندس ارشد رابط کاربری انسان ماشین در مرکزی فنی هیوندای موتور اروپا در این باره می‌گوید: «ما i30 را انتخاب کردیم که نشان بدهیم پیشرفت‌های تکنولوژی نباید فقط محدود به خودروهای لوکس و رده بالا از نظر قیمتی باشد. هیوندای می‌خواهد ثابت کند که ابداعات جدید در تکنولوژی‌های خودرویی باید در اختیار گستره وسیعی از مشتریان در بازار قرار بگیرد.»

طبق ادعای هیوندای، این کاک پیت مجازی می‌توان کار راننده‌ها را بسیار راحت‌تر کند. کایسر در این باره می‌گوید: «ما با پشتکار و جدیت تمام در حال کار روی تکنولوژی‌های جدید هستیم تا خودروهای خود را بیشتر از همیشه برای مشتریان جذاب‌تر کنیم.» این دو صفحه نمایش نسبتاً بزرگ بوده، قابل تنظیم هستند و تا ۵ دکمه را می‌توان روی آن‌ها تعبیه کرد. کار کردن با آن‌ها نیز به دلیل داشتن تاچ قوی بسیار راحت می‌باشد.

هیوندای به فکر طراحی صفحه نمایش روی فرمان + ویدیو

این دو صفحه نمایش چهارمین تغییر بزرگ کاک پیت مجازی هیوندای محسوب می‌شود که طی مدت اخیر رونمایی شده است. شرکت هیوندای اولین نسخه آن را در سال ۲۰۱۵ رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون، پیوسته در حال تغییر آن بوده است. علاوه بر صفحه‌های نمایش لمسی روی فرمان، صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتالی خودرو در جدیدترین نسخه کاک پیت مجازی هیوندای یک صفحه نمایش چند لایه (دو صفحه نمایش با فاصله ۶ میلی متر) می‌باشد که یک افکت سه بعدی ایجاد می‌کند. علت استفاده از دو صفحه نمایش این است که راننده بهتر بتواند صفحه کیلومتر و آمپرها را ببیند.

البته باید ذکر کنیم که کاک پیت مجازی موجود در این تصاویر قرار نیست وارد خط تولید شوند. هیوندای قصد دارد قطعات مختلف این کانسپت را در واقع روی مدل‌های آتی خود استفاده کند.

منبع ترجمه: motor1

ویدیو:

تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar