با دانستن چند نکته مشکل کُندی خودروی خود را برطرف کنید

بروزرسانی در: دوشنبه 15 بهمن 97 ساعت 17:06
با دانستن چند نکته مشکل کُندی خودروی خود را برطرف کنید

با در نظر گرفتن چند نکته کلیدی می‌توان مشکلات مربوط به کندی خودرو را برطرف کرد.

در این مطلب قصد داریم شما را با مشکلاتی که موجب کاهش شتاب اولیه و کشش خودرو می‌شود را با اختصار آشنا کنیم.

سرفصل این مشکلات به شرح زیر است:

مشکل در سیستم سوخت رسانی

مشکل در سیستم برقی خودرو

کم بودن باد لاستیک‌ها

بالانس نبودن چرخ‌های خودرو

نوع سوخت مصرف شده در خوردو

مشکل در سیستم انتقال قدرت خودرو به چرخها

موارد بالا به طور کلی بیان شده که هر کدام می‌توانند به بخشهای جزیی تر تقسیم شوند. مورد نخست که مشکل در سیستم سوخت رسانی می‌تواند از پمب بزنزین خودرو که به طور الکترونیکی می‌باشد، نشات گرفته باشد. گفتنی است؛ مشکل بعدی می‌تواند از ضعیف شدن موتور آن یا به اصطلاح مکانیک‌ها نیم سوز شدن موتور آن باشد که بنزین رو به کندی به موتور انتقال می‌دهد یا در زمانی که خودرو در ترافیک باشد اغلب پمب بزنین خیلی کند عمل کرده و مشکل کندی در شتاب حس می‌شود که باید به مکانیک‌های مجرب مراجعه کنید.

مشکل دیگری که می‌تواند در سیستم سوخت رسانی وجود داشته باشد تعویض نکردن به موقع صافی بنزین خودرو می‌باشد که خود تأثیر زیادی در حرکت خودرو دارد و اغلب بهتر است با هر بار تعویض روغن تعویض گردد.

مشکلات دیگری در خصوص سیستم سوخت رسانی مطرح می‌شود ولی موارد شایع همین دو مورد بالاست و موارد دیگر را می‌توان با زدن دیاگ و یا با کمک از مکانیک‌های با تجربه تشخیص و برطرف کرد.

در ادامه مشکل در سیستم برقی خودرو را هم به اختصار توضیح دهیم. یکی از آن‌ها می‌تواند مشکل در سیستم باتری و یا دینام خودرو باشد که هر کدام درست عمل نکنند می‌توانند در حرکت خوردو تأثیر گذار باشند که با مراجعه به باتری سازی ها و تست باتری و دینام خودرو با تسترهای مخصوص آن‌ها می‌توان این مشکلات را تشخیص و برطرف کرد.

 در بحث مشکلات برقی خودرو می‌توان به مواردی مثل شمع‌های خودرو اشاره کرد که اگر معمولی یا فابریکی باشند باید هر ۲۰ هزار کیلومتر تعویض یا سرویس و تمیز شوند که البته بهتر است تعویض شوند.

مورد بعدی هم که مربوط به بحث برقی خودرو می‌باشد می‌توان به مشکل در کوئل خودرو که وظیفه انتقال برق با آمپر بالا به شمعها رو برعهده دارد، مربوط باشد در بعضی خودروها نظیر سمندها و ۴۰۵ کوئل مستقیم به شمعها وصل نیست و از طریق کابلهای که به وایر معروف است وصل می‌شود که خود آن وایر ها به مرور دچار مشکل می‌شوند ولی در دیگر خودروها مثل آل ۹۰ کوئل مستقیم سر شمعها قرار دارد و این مشکل رو نخواهند داشت. لازم به ذکر است اغلب خود کوئل ها می‌توانند نیم سوز شوند که باید عوض شوند و عمر مفیدی دارند. در صورت تعویض نشدن مشکل کندی و ضعف در جرقه زنی مطرح است که این مورد هم کندی در شتاب و کشش خودرو را به همراه دارد.

۷ نشانه سوختن واشر سرسیلندر را بشناسید

چگونه مایع شیشه شوی برای خودروی خود بسازیم؟

چگونه سوخت اتانول بسازیم

تمام آن چه که باید در مورد چراغ TPMS داخل خودرو بدانید

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar