زیانهای نور آفتاب برای خودرو!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
زیانهای نور آفتاب برای خودرو!

در فصل تابستان برای هرکسی پیش آمده است که خودروی خود را زیر آفتاب پارک کرده باشد. آیا این عمل می تواند برای خودرو مضر باشد؟

ماندن خودرو در زیر آفتاب تابستان برای مدتی می تواند برای سرنشینان زمانی که دوباره می خواهند سوار خودرو شوند، از شدت گرمای کابین بسیار طاقت فرسا باشد. خودرو زیر تابش آفتاب تبدیل به یک کوره می شود.

ولی آیا ماندن خودرو در زیر نور آفتاب برای خودرو هم ضرر دارد؟

جواب این است: متاسفانه بله. نور آفتاب برای داخل و بیرون خودرو مضر است.

در کابین خودرو، داشبورد خودرو تماس مستقیم با نور آفتاب دارد. شدت نور آفتاب و اشعه فرابنفش هنگام برخورد به شیشه جلو تشدید می‌شود و همین عمل می‌تواند موجب رنگ پریدگی داشبورد شود.

همچنین اگر صندلی‌های شما از جنس چرم باشد، همان مشکل مشابه می‌تواند برای صندلی های خودرو به وجود بیاید.

نکته قابل توجه این که در خودرو بیش از ۲۷۵ نوع ماده سمی وجود دارد که دلیل آن هم جنس مواد شیمیایی به کار رفته برای ساخت بخش داخلی است. این مواد به طور پی در پی گازهایی را از خود متصاعد می‌کنند که همان مواد سمی محسوب می‌شود. برای مثال، هنگامی که خودرو جدید می‌خرید، بوی نویی خودرو ناشی از متصاعد شدن این گازها است. اما نور آفتاب می‌تواند سبب تشدید متصاعد شدن آن‌ها باشد و این اصلا خوب نیست.

نور آفتاب همینطور به رنگ خودروی شما آسیب میرساند. نور مستقیم و مداوم آفتاب می‌تواند باعث خرابی رنگ خودرو شما شود و همچنین قطعات پلاستیکی بیرون خودرو مانند سپرها و گلگیرها را رنگ پریده کند.

توصیه می‌شود که برای حفظ سلامت خود و خودرو، اگر می‌توانید خودرو را در سایه پارک کنید. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از تابش آفتاب به داخل خودرو، از یک پوشش برای شیشه های جلو استفاده کنید.

منبع: تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar