نقاط بسیار آلوده کابین خودرو

سه شنبه 9 بهمن 97 ساعت 13:11
نقاط بسیار آلوده کابین خودرو

موسسه "کار رنتال" که در حوزه اجاره خودروها در آمریکا فعالیت می‌کند، در طول تحقیقی نتایجی عجیب از میزان آلودگی خودروها به دست آورد.

در این تحقیق میدانی معلوم شد که فقط ۳۲  درصد از مردم آمریکا به ندرت و تنها یک بار در سال  فضای داخلی خودرویشان را تمیز می‌کنند.

از طرفی موسسه رنتال کار آمار جالب دیگری را مبنی بر لزوم پاکیزه کردن فضای درونی خودروها منتشر کرده تا سلامت و ایمنی انسان‌ها حفظ شود.

براساس آمار مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی در آمریکا،  فضای درونی خودروها یکی از کثیف ‌ترین مراکز موجود در کره زمین محسوب می‌شود و در این بین فرمان به تنهایی ۴ برابر یک نشیمن‌گاه توالت آلوده‌ است. این حقیقت در مورد بخشی از خودرو که بیش از هر بخش دیگر با آن سر کار داریم، بسیار ناخوشایند است.

نقاط بسیار آلوده کابین خودرو

محققان در این ارزیابی از شاخص شمار باکتری‌ها و واحدهای تشکیل دهنده کلونی‌ها (CFU) در هر سانتی‌متر مربع برای این کار استفاده کرده‌اند. بررسی فرمان خودرو نشان داده که این بخش با ۶۲۹ CFU آلودگی بسیار بیشتری نسبت به کاسه (نشیمن گاه) توالت‌های عمومی با ۱۷۲ CFU دارند.

نزدیک به ۷۰۰ باکتری در فضای داخلی کابین زندگی می‌کنند که منشا بیماری‌هایی نظیر مصمومیت غذایی، خارش و حساسیت پوستی هستند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar