تست درگ بین کیا استینگر GT S و تسلا مدل S + ویدیو

بروزرسانی در: یکشنبه 18 اسفند 98 ساعت 04:32
تست درگ بین کیا استینگر GT S و تسلا مدل S + ویدیو

قبلاً در ویدیوهای مختلف دیده‌ایم که نسخه قدرتمند P100D تسلا مدل اس توانسته برخی از ابرخودروهای بازار را در تست درگ شکست دهد، ولی تاکنون هیچ کسی نسخه‌های ارزان‌تر و ضعیف‌تر مدل اس را در برابر خودروهای احتراق داخلی هم رده آزمایش نکرده است. البته به جز Top Gear!

مجله تاپ گیر یک دستگاه تسلا مدل اس ۷۵D را در مقابل یک کیا استینگر جی تی اس در پیست درگ قرار داده است. هر دو خودرو از نظر میزان قدرت تقریباً با هم برابر هستند، ولی تسلا مدل اس تقریباً ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری در مقایسه با کیا استینگر داشته و البته، همان طور که می دانید، دو دیفرانسیل است.

با این حال، استینگر با توجه به وزن حدوداً ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تری که در قیاس با تسلا مدل اس دارد، خیلی مدل دست و پا بسته‌ای نیست.

کیا استینگر جی تی اس قدرت مورد نیازش را از یک موتور توربو دوقلوی ۳.۳ لیتری شش سیلندر خورجینی با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۹ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌کند. این خروجی‌ها به کمک گیربکس هشت دنده اتومات به چرخ‌های عقب ارسال می‌شوند. کیا استینگر جی تی اس صفر تا صدی برابر با ۴.۷ ثانیه دارد.

از سویی دیگر، تسلا مدل اس ۷۵D که اتفاقاً ارزان‌ترین مدل این خودرو محسوب می‌شود با ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاوری که دارد، به لطف دو موتور الکتریکی خود صفر تا صد را در زمان بهتری نسبت به رقیب کره‌ای خود می‌تواند پر کند. طبق ادعای تسلا، مدل اس ۷۵D فقط ظرف ۴.۲ ثانیه می‌تواند سرعتش را از صفر به صد کیلومتر برساند و نیم ثانیه سریع‌تر از کیاست.

با این اوصاف، روی کاغذ تسلا دست بالا را در رقابت با استینگر دارد. آیا این بدین معنی می‌باشد که در تست درگ نیز تسلا خواهد توانست کیا را شکست دهد؟ فقط یک راه برای فهمیدن پاسخ سؤال وجود دارد، ویدیوی زیر را تماشا کنید!

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar