مسابقه درگ تسلا مدل اس P100D و مک لارن ۷۲۰ اس + ویدیو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
مسابقه درگ تسلا مدل اس P100D و مک لارن 720 اس + ویدیو

تسلا مدل اس P100D بارها در برابر ابرخودروها و سوپراسپرت های زیادی موفق شده توانایی‌های خود را به رخ بکشد. فقط امسال، وب سایت CarWow این خودرو را ۵ بار در مسابقه درگ روبروی شورولت کامارو ZL1، آئودی R8 V10، دوج دیمون، پورشه ۹۱۱ توربو اس و لامبورگینی هواراکان پرفورمانته قرار داده است. این خودرو در چنین مسابقات درگی بارها برنده شده و همین، تسلا مدل اس P100D را به یک متخصص مسابقات درگ تبدیل کرده است.

این بار ولی، CarWow آن را در مقابل یک دستگاه مک لارن ۷۲۰ اس قرار داده است. آیا تسلا مدل اس P100D با حالت معروف Ludicrous خود می‌تواند مک لارن را در تست‌های درگ از حالت سکون، در حال حرکت و همچنین تست ترمز شکست دهد؟ قبل از تماشای این ویدیو، بیایید اعداد و ارقام آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

P100D قوی‌ترین نسخه مدل اس است و از زمانی رونمایی این خودرو، هیچ مدلی مشخصات فنی قدرتمندی مانند P100D نداشته است. با یک پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی، پیشرانه الکتریکی آن می‌تواند ۷۶۲ اسب بخار قدرت و ۹۳۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعتش برابر با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده و صفر تا صد را در ۲.۴ ثانیه می‌تواند پر کند.

از سوی دیگر، مک لارن ۷۲۰ اس به یک پیشرانه با ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این ابرخودروی انگلیسی دیفرانسیل عقب می‌باشد. صفر تا صد با این خودرو ظرف ۲.۷ ثانیه پر می‌شود و حداکثر سرعت آن برابر با ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت است.

در حالی که با نگاهی به مشخصات فنی و آمار پرفورمنس دو خودرو می‌تواند حدس زد که تسلا مدل اس P100D برنده هر سه بخش این مسابقه خواهد بود، ولی مک لارن ۷۲۰ اس یک مزیت بزرگ در مقایسه با مدل اس دارد. ۷۲۰ اس در مقایسه با مدل اس P100D تقریباً ۹۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است.

اگر ویدیو را تا اینجای کار نگاه کرده باشید، متوجه می‌شوید که با توجه به گشتاور آنی که در اختیار تسلا قرار دارد، ابتدا به نظر می‌رسید P100D برنده مسابقه خواهد بود. ولی در نهایت این مک لارن بود که با چالاکی فوق العاده خود توانست در مسافت ۴۰۰ متر با اختلاف ۰.۴ ثانیه بتواند برنده شود. در تست درگ در حال حرکت، گشتاور فوق العاده ای که P100D دارد موجب شد تا مک لارن حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد. البته اگر مسافت کمی طولانی‌تر بود بدون شک مک لارن برنده مسابقه می‌شد. تست ترمز بدون شک برد بزرگی برای مک لارن بود.

مهم‌ترین نتیجه گیری که از این تست می‌توانیم داشته باشیم چیست؟ وزن همیشه مهم‌ترین فاکتور در یک خودرو است.

منبع ترجمه: Motor1

ویدیو:

گالری تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "مسابقه درگ تسلا مدل اس P100D و مک لارن ۷۲۰ اس + ویدیو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
edris
مهمان

ما هیچ ما فقط نگاه