نگاهی به لوکسژن U5، تحفه تایوانی جدید بازار خودروی ایران

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نگاهی به لوکسژن U5، تحفه تایوانی جدید بازار خودروی ایران

تایوان کشوری است که با تکنولوژی‌های نوین در نزد ایران شناخته شده است تایوان با برنامه ریزی‌هایی که در زمینه خودروسازی داشته است موفق بوده محصولات نوین و با امکانات مناسبی را تولید و روانه بازارهای گوناگون به ویژه چین کند. برند لوکسژن یکی از برندهایی که در زمینه خودروسازی در تایوان فعالیت داشته و اتومبیل‌هایی را که در آن می‌توان ترکیبی از مدرن گرایی و هوشمندی را دید به بازار معرفی کرده است.

گروه آرمان موتور کویر به عنوان شریک تجاری این خودرو ساز در کشور سال پیش اقدام به معرفی شماری از مدل‌های تولیدی این برند در ایران کرده و عرضه شماری از اتومبیل‌های این برند به بازار کشور را در دستور کار خود قرار داده است. به گفته مسئولان این شرکت بناست تا در مرحله نخست شاسی بلند U6 و بعد به ترتیب مدل‌های S3 و U5 را روانه بازار کند.

با همکاری شرکت وارد کننده فرصتی دست داد تا شاسی بلند U5 که با شعار "جسور هوشمند" در آینده نزدیک در بازار کشور به فروش خواهد رسید را از نزدیک مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

نمای ظاهری

از نظر ظاهری با اتومبیلی زیبا رو به رو هستید. جلو پنجره بزرگ و شبکه‌ای مشکی رنگ همراه با لوگوی لوکسژن در وسط آن که با قطعات کرومی تزئین شده‌اند و چراغ‌های باریک و کشیده‌ای که تا گلگیر ادامه یافته‌اند، ساختار اصلی نمای جلویی این اتومبیل راتشکیل می‌دهد.

در نمای عقب اتومبیل هم استفاده از سپرهای ۲ رنگ زیبایی ویژه به اتومبیل بخشیده است. چراغ‌های بومرنگی مانند با یک قطعه طرح فیبرکربنی به همدیگر وصل شده‌اند و کلمه LUXGEN در قسمت بالایی آن به قشنگی نوشته شده است. آنتن کوسه‌ای به کار رفته در روی سقف کهان هم به طور دورنگ می‌باشد ظاهر اسپرتی را برای این شاسی بلند کوچک ایجاد کرده‌اند.

نمای داخلی

بعد از ورود به کابین نخستین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند وجود مانیتور بزرگ و افقی در وسط داشبورد است که البته این مانیتور را می‌توان در تمامی خودروهای لوکسژن دید. این مانیتور ۱۲ اینچی از پیشتیبانی شرکت معروف HTC برخوردار است و می‌توان گفت بخش زیادی از تنظیمات اتومبیل شامل وای فای (برای نخستین بار در یک اتومبیل بازار کشور قرار دارد) بلوتوث، سیستم تهویه، نمایش باد لاستیک‌ها و نمایش تصویر دوربین‌های بیرونی از طریق آن انجام می‌شود.

از نکات جالب این اتومبیل امکان استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه در آن است همینطور وقتی که از راهنمای اتومبیل در طرفین استفاده کنید علاوه بر تصویری که از طریق دوربین کناری به راننده منتقل می‌شود می‌توانید از زاویه ۳۶۰ درجه هم تصویر اتومبیل را داشته باشید همینطور با تنظیم سه سرعت ۴۰،۳۰ و ۵۰ کیلومتر بر ساعت به طور اتوماتیک دوربین عقب را نمایش داده تا راننده در هنگام رانندگی دید بهتری نسبت به پشت اتومبیل داشته باشد. ۶ دوربین پیرامون اتومبیل (زیر آرم جلو، درب صندوق عقب و ۲ دوربین روی هر آینه جانبی) وظیفه انتقال کوچکترین جزئیات پیرامون راننده به وی را برعهده دارند که در این مورد شاید بتوان گفت در اتومبیل‌هایی در این رنج قیمتی نمی‌توان شاهد چنین سیستم هوشمندی بود.

از جمله امکانات لوکسژن U5 می‌توان به تکنولوژی پارک هوشمند (اتو پارک)، سیستم هوشمند ورود بدون سوئیچ به اتومبیل، کروز کنترل، فرمان زیبا و الکتریکی معروف به دی، سان روف، چراغ‌های روشنایی روز، بال عقب، سیستم اتوماتیک تهویه مطبوع و میله اسپرت روی سقف (روف رک) اشاره کرد.

موتور اتومبیل

لوکسژن U5 با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری به بازار ارائه شده است. این پیشرانه توان تولید ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۰ نیوتن در ۴۲۰۰ دور در دقیقه بر متر گشتاور را دارد که این قدرت به دست یک جعبه دنده ۷ سرعتِ CVT ساخت شرکت JATCO ژاپن به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

عملکرد اتومبیل در زمان حرکت مناسب بود ولی به لحاظ استفاده از جعبه دنده CVT نباید از آن انتظار یک شتاب عالی را داشته باشید طبیعتاً اتومبیل شتاب اولیه خوبی ندارد ولی بعد از چند صد متر حرکت شرایط بهتر خواهد شد. واکنش جعبه دنده به پدال گاز قابل قبول بوده و شما را راضی نگه می‌دارد.

در هنگام گذشتن از پیچ‌ها اتومبیل عملکرد خوبی را داشت و احساس نا امنی به هیچ عنوان به راننده منتقل نمی‌شود. فضای داخلی اتومبیل بسیار جادارتر از آن چیزی است که از بیرون نشان می‌دهد و سرنشینان حتی در مسافت‌های طولانی راحتی خوبی را تجربه می‌کنند.

در هنگام ترمز گیری هم به مرحمت استفاده از تکنولوژی سیستم کمکی ترمز (BAS) و دیسک‌های مناسب شاهد عملکرد خوبی بودیم. در زمینه ایمنی هم لوکسژن U5 تجهیزات مناسب و کاملی را برای این اتومبیل در نظر گرفته که استفاده از ۶ کسیه هوا (ایربگ)، سیستم پایداری برقی اتومبیل (ESC)، فن آوری توقف و یا لغو هوشمند پدال‌های گاز و ترمز، کمر بندهای ۳ نقطه‌ای ردیف عقب، کمربندهای پیش کشنده ردیف جلو و سیستم ضد هرزگردی چرخ‌ها از جمله این تجهیزات است.

در آخر

ایرانی‌ها تولیدات تایوانی را با کیفیت مناسب آن می‌شناسند و حالا می‌توان گفت که همین وضعیت در مورد اتومبیل‌های تولیدی این کشور هم وجود دارد. زمانی که از این اتومبیل استفاده می‌کنید کیفیت قابل قبول آن حس می‌کنید تنها نکته ایی که شاید آزارتان دهد استفاده از جعبه دنده CVT برای کسانی که خواهان سرعت بالا هستند می‌باشد اگر چه که این جعبه دنده فناوری‌های نیسان را با خود به همراه دارد به صورتی که اتومبیل‌های نیسان جوک هم از همین جعبه دنده استفاده می‌کنند.

هنوز قیمت نهایی لوکسژن U5 از طرف شرکت وارد کننده اعلام نشده است ولی با وضعیت فعلی می‌توان قیمت نزدیک به ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومانی را برای آن تصور کرد که در این رنج لوکسژن U5 در دسته شاسی بلندهایی قرار می‌گیرد که رقابت نزدیکی با اتومبیل‌هایی مانند رنو کپچر، سانگ یانگ تیوولی، پژو ۲۰۰۸ و حتی سیتروئن C3 خواهد داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "نگاهی به لوکسژن U5، تحفه تایوانی جدید بازار خودروی ایران"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مصطفی
مهمان

توی دهات ما به این شکل قرار گیری مانیتور میگن عمودی

بابک بخشی
مهمان

با این امکانات به نظر من از تیگو ۷ هم سرتره که با قیمت ۱۶۰ میلون فروخته میشه تازه رده پایین چینه وبه قولی اگر مونتاژ بشه قیمتش به مراتب کمتر میشه ودر اخر ماشین جذابی است

mohamad
مهمان

۱۴۰ براش گرونه….اگه ماشین های لوکسژن به صورت مونتاژی و با قیمت های مناسب تر میومدند میترکوندند…..مثلا شما فرض کن این ماشین نه لوکسژن u6 با ۱۱۰ میلیون مونتاژ میشد اون موقع کار برای خیلی از جینی ها و حتی ۲۰۰۸ و سراتو خیلی سخت میشد……فقط میشه گفت حیف وارداتیه

محمد
مهمان

میگن بیاد بازار بیشتر به میدازن فقط گول این کانل ها را نخورید من پولم رفت برای پژو ۲۰۰۸ از کانل خرمشهر خوردو

Mehdi
مهمان

دمش گرم
دمش گرم