با ۱۵ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
با 15 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

هر چه در چند سال گذشته شاهد افزایش تنوع اتومبیل‌ها در بازه قیمتی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بوده‌ایم، که البته بازار خودرو این تنوع را تا اندازه زیادی مدیون خودروسازان چینی است، ولی در گروه اتومبیل‌های ارزان قیمت، بازار همچنان تشنه اتومبیل‌های اقتصادی است.

ولی در این بازار رکودی اتومبیل که قیمت‌ها دم به ساعت تغییر می‌کنند و هیچ منطقی را برای روند افزایش خود نمی‌شناسند، امید زیادی برای متقاضیان اتومبیل‌های ارزان قیمت وجود ندارد و با بودجهٔ ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان عملاً گزینه‌ای جز پراید به ذهن متقاضیان نخواهد آمد... ولی در این مطلب قصد داریم به چند اتومبیل اشاره کنیم که خرید یک نمونهٔ تقریباً سالم آن در این بازهٔ قیمتی امکان پذیر است و گاها گزینه‌های جذاب‌تری از پراید به نظر می‌آیند...!

۱ – هافی لوبو

هافی لوبو

لوبو اتومبیل سوپر مینی شهری محسوب می‌شود. طراحی آن تا حدی زشت و تا حدی بامزه است! این اتومبیل چینیست و بزرگ‌ترین عیب آن کمیاب بودن قطعات و بازار دست دوم بسیار ضعیف است. لوبو از یک پیشرانه ۱ لیتری ۴ سیلندر با ۶۵ اسب بخار استفاده می‌کند. لوبو را با کارکرد کمتر از ۲۰ هزار کیلومتر می‌توان با قیمت ۱۲ – ۱۴ میلیون تومان خریداری کرد!

۲- اپل کورسا

این هاچبک آلمانی دهه نودی (میلادی) هنوز هم چهره‌ای جذاب دارد! اپل کورسا با ۲ پیشرانه ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ سی سی ارائه شد و اتومبیلی جوان پسند زمان خود به شمار می‌آید. اکثر کورسا ها در بازار ۱۹۹۴ هستند و نمونهٔ سالم آن سواری خوبی به شما خواهد داد. البته توجه داشته باشید که بعضی مدل‌های کورسا سیستم تهویه مطبوع (کولر) ندارند و مطلب دیگر آنکه در هر صورت شما یک اتومبیل آلمانی سوار هستید و باید در جریان مخارج اتومبیل آلمانی در مقایسه با دیگر اتومبیل‌های هم رنج باشید. هم اکنون اپل کورسای ۸ میلیونی هم در بازار وجود دارد ولی برای داشتن یک نمونهٔ سالم باید حدود ۱۵ میلیون تومان بپردازید.

۳- دوو سیلو

دوو سیلو

برند دوو در اواخر دهه ۷۰ شمسی به ایران آمد و مخاطب‌های زیادی هم تا زمان حضورش در بازار کسب کرد. اتومبیل‌های دوو نرم، با دوام و اصطلاحاً خوش رکاب بودند و هنوز هم مخاطبان خود را در بازار دارند. دوو سیلو هم از این قضیه مستثنا نیست و سواری عالی آن خیلی‌ها را جذب خود می‌کند. در حال حاضر قیمت دوو سیلو در بازار به ۲۵ میلیون تومان هم می‌رسد، ولی با کمی تحقیق می‌توانید یک نمونه سالم به لحاظ فنی با چند لکه رنگ بر روی بدنه با نزدیک به ۱۵ میلیون تومان بیابید.

۴- دوو ماتیز

دوو ماتیز

 

شاید اگر تولید ماتیز، رفیق کوچکتر سیلو، ادامه پیدا می‌کرد به جای خیلی از پرایدها در خیابان، ماتیز را می‌دیدیم. این اتومبیل ۳ سیلندر از ایمنی مناسبی نسبت به کلاس و سال ساخت خود بهره می‌برد و همینطور دید بسیار مناسب راننده در کنار سایز کوچک، آن را تبدیل به اتومبیلی آرمانی برای مسافرت‌های درون شهری کرده است؛ در حالی که دوام و سواری مناسب خود را هم از سیلو به ارث برده است. یک ماتیز سالم مدل ۸۱ یا ۸۲ با کمتر از ۱۱-۱۲ میلیون تومان قابل خریداریست.

۵- ام وی‌ام ۱۱۰ ۴ سیلندر

ام وی‌ام 110 4 سیلندر

۱۱۰ شاید گزینه‌ای باشد که به آن فکر کرده باشید. ۱۱۰ در ۳ مدل ۳ سیلندر، ۴ سیلندر دنده‌ای و ۴ سیلندر اتوماتیک به بازار عارائه شد که در این بازه قیمتی می‌توانید به خرید یک نمونهٔ ۴ سیلندر دنده‌ای فکر کنید. اگر چه خرید نمونهٔ اتوماتیک (AMT) هم با کمتر ۱۸ میلیون تومان مقدور است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

7 دیدگاه ها برای "با ۱۵ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
فاعک دیس لایف
مهمان

مقاله واسه سه سال پیشه الان با ۱۵ ملیون گوشیم نمیتونیم بخریم چه برسه ماشین ای کاش میشد ماشین خرید

mehdi
مهمان

فولکس گل چی؟ دوستان بنظرتون ارزش خرید داره؟

محمد
مهمان

۴۰۵مدل هشتاد و چهار پنج هم میشه خرید البته با تحقیق اون لوبو اولی پشتش شبیه ماشین لباسشوییه تا شبیه خودرو

Peyman
مهمان

اونوقت گلف نسل ۲ تو این گروه جا نداره؟

mmd aqa
مهمان

ریو رو فراموش کردید

amyr
مهمان

حاجی پراید افسانه ای رو یادت رفت

محمد
مهمان

به غیراز چینیها همشون خوبن