درگ جذاب آئودی RS4 آوانت و پورشه ۹۱۱ GTS + ویدیو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
درگ جذاب آئودی RS4 آوانت و پورشه 911 GTS + ویدیو

تقریباً برای همه مشخص است که پورشه ۹۱۱ می‌تواند هر مدل استیشنی را در یک مسابقه درگ شکست دهد. ولی اگر مدل استیشن داستان ما آئودی RS4 آوانت، که سریع‌ترین مدل استیشن دنیا می‌باشد داستان فرق خواهد کرد.

قبلاً ویدیویی از یک تست درگ بین آئودی RS4 آوانت و بی ام و M3 CS منتشر شده بود که آئودی به راحتی توانست برنده مسابقه شود. این بار رقیب آئودی RS4 آوانت یک دستگاه پورشه ۹۱۱ جی تی اس است. یک خودروی اسپرت کلاسیک که به داشتن پرفورمنسی فوق العاده معروف می‌باشد.

قبل از این که بخواهید شرط بندی کنید، بیایید نگاهی به مشخصات فنی هر دو مدل داشته باشیم تا ببینیم آیا آئودی RS4 آوانت مدل ضعیف مسابقه درگ امروز است یا نه.

آئودی RS4 آوانت از یک پیشرانه توربو دوقلو ۲.۹ لیتری شش سیلندر خورجینی با ۴۴۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این خودرو به کمک یک گیربکس هشت دنده اتومات مجهز به مبدل گشتاور خروجی‌های پیشرانه‌اش را به تمامی چرخ‌ها ارسال می‌کند.

درگ جذاب آئودی RS4 آوانت و پورشه 911 GTS

از سویی دیگر، پورشه ۹۱۱ جی تی اس خروجی معادل ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور از پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر H شکل توربو دوقلوی خود تولید می‌کند و به یک گیربکس هفت دنده اتومات مجهز شده است.

نکته مهم اینجاست: آئودی RS4 آوانت به سیستم دو دیفرانسیل کواترو مجهز می‌باشد، بدین معنی که چسبندگی بیشتری در مقایسه با سیستم دیفرانسیل عقب ۹۱۱ جی تی اس دارد. آئودی RS4 آوانت به دلیل استفاده از سیستم کواترو و همچنین داشتن بدنه‌ای بزرگ‌تر، تقریباً ۳۰۰ کیلوگرم در مقایسه با ۹۱۱ جی تی اس وزن بیشتری دارد. با توجه به سیستم دو دیفرانسیل خودرو، آئودی RS4 آوانت قطعاً در استارت برتری قابل توجهی به نسبت پورشه خواهد داشت، ولی آیا موفق خواهد شد در طول مسیر این برتری را در مقابل ۹۱۱ جی تی اس سبک‌تر حفظ کند؟

با در نظر گرفتن تمام مزایا و معایب هر دو خودرو، به نظر شما کدام یک خواهند توانست در تست درگ ۴۰۰ متر و درگ در حال حرکت، همچنین تست ترمز برنده شود؟ برای دانستن پاسخ کافیست این ویدیو را تماشا کنید.

منبع ترجمه: CarWow و Youtube

ویدیو:

گالری تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar