نگاهی اجمالی به سوزوکی جیمنی ۲۰۱۹ + ویدیو

بروزرسانی در: یکشنبه 13 اسفند 02 ساعت 17:06
نگاهی اجمالی به سوزوکی جیمنی 2019 + ویدیو

در بازاری که این روزها در آن شاسی بلندها حرف اول را می‌زنند، سوزوکی از نسل جدید جیمنی رونمایی کرده است. جالب است بدانید نسل سومی که این مدل جدید جانشینش می‌شود در سال ۱۹۹۸ رونمایی شده بود.

از نظر ابعاد بدنه، این خودرو یک مدل ساب کامپکت بوده، ولی برخلاف دیگر رقبای خود در این سگمنت، جیمنی ۲۰۱۹ شاسی نردبانی داشته، سیستم تعلیق ارتفاع بالا دارد، از یک گیربکس کمکی بهره می‌برد و دو دیفرانسیل است، مواردی که آن را به یک مدل فوق العاده برای آفرود تبدیل می‌کنند.

توانایی‌های آفرود آن بسیار خوب بوده و این موضوع به خوبی در تست وب سایت WhatCar اثبات شده است. هرچند، اگر بخواهید با آن مانند دیگر رقبایی که دارد رفتار کنید، قطعاً شما را ناامید خواهد کرد.

دلیل آن این است که جیمنی جدید یک مدل آفرود واقعی بوده و به مانند رقبای کراس آور خود، صرفاً یک هاچ بک با ارتفاع سواری بالا نیست. به همین دلیل فرمان آن گاها گیج می زند و سر پیچ‌ها تکان‌های بدنه شدید هستند. از سوی دیگر اگر در اتوبان خیلی به موتورش فشار بیاورید، صدای آن داخل کابین قطعاً شما را اذیت می‌کند.

بیایید به کابین آن بپردازیم. بدنه خودرو هرچقدر که خوب باشد، کابین جای تعریفی ندارد. اینجا با پلاستیک خشک در همه جا سروکار داریم و صندلی‌های عقب، که به زور شاید بتوانند دو نفر بالغ را در خود جای دهند خیلی راحت نیستند. فضای بار جیمنی هم خیلی زیاد نیست.

این موارد منفی شاید برخی از مشتری‌ها را ناامید کند. ولی نکته اینجاست که جیمنی توسط سوزوکی صرفاً برای آفرود طراحی شده و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را مثلاً با نیسان جوک یا پژو ۲۰۰۸ مقایسه کرد. از این رو، گرچه شرکت آن را برای بخش اعظمی از بازار طراحی نکرده، ولی عاشقان آفرود قطعاً این خودرو را خواهند پرستید. همین که مدل قبلی آن ۲۰ سال توانسته در خط تولید بماند خود گویای همه چیز است.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar