نقد و بررسی بنتلی کانتیننتال GT مدل ۲۰۱۸: یک خودروی همه کاره…!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نقد و بررسی بنتلی کانتیننتال GT مدل 2018: یک خودروی همه کاره...!

این خودرو ظاهری شبیه به کانتیننتال GT قبلی دارد و جالب این که، مشخصات فنی آن‌ها هم با بسیار شبیه به هم است و هر دو، از موتور ۶ لیتری دوازده سیلندر W شکل توربو دوقلو استفاده می‌کنند. با این حال، نسل سوم بنتلی کانتیننتال GT یک خودروی کاملاً جدید می‌باشد. علاوه بر این، کانتیننتال GT جدید در مقایسه با مدل قبلی از هر نظر که فکرش را بکنید، بهتر شده است.

کانتیننتال GT مدل ۲۰۱۸ خودرویی سریع‌تر، تیزتر، راحت‌تر و حتی لوکس‌تر می‌باشد. پس از بنتایگا، می‌توان ادعا کرد که این بنتلی جدید ظاهر فوق العاده زیبایی دارد و با کاپوت دراز، اورهنگ جلوی کوتاه‌تر و یک طراحی کلی کم نظیر، آمده تا قوی‌تر از همیشه در بازار خودروهای لوکس دلربایی کند.

اولین نسل کانتیننتال GT که سال ۲۰۰۳ رونمایی شد، به تنهایی توانست میزان فروش بنتلی را ۵ برابر کند. در سال ۲۰۱۱ و با رونمایی نسل دوم، این خودرو تغییرات زیادی به خود دید. نسل جدید و سوم این خودرو ابتدا در قالب یک مدل کوپه مجهز به موتور دوازده سیلندر W شکل وارد بازار خواهد شد. مدل‌های هشت سیلندر خورجینی و هیبریدی بعدها قرار است رونمایی شوند و کمپانی، مدل‌های با پرفورمنس بهتر و نسخه کانورتیبل آن را هم در دست طراحی دارد.

شاسی جدید طراحی شده با همکاری پورشه

کانتیننتال GT قدیمی از یک نسخه تغییر یافته از پلت فرم فولکس واگن فائتون بهره می‌برد. این خودرو بسیار خوب طراحی و ساخته شده بود و مدلی بسیار قدرتمند محسوب می‌شد. ولی در جاده‌های پر دست انداز و در سرعت‌های بالا، خودرو بیشتر به یک سدان بزرگ شبیه بود تا یک کوپه دو درب!

این معماری جدید که بعضی قطعات آن با پورشه پانامرا یکسان می‌باشد، با همکاری بنتلی و پورشه طراحی شده است. مهندسان بنتلی در طراحی این پلت فرم، هر آن چه می‌خواستند را به دست آورده‌اند.

چالاک‌تر از همیشه

مدل فعلی از آن جایی که همیشه دماغه سنگینی داشت، موتور نسل فعلی تقریباً ۱۵۰ میلی متر عقب‌تر برده شده است. مانند قبل، این خودرو هنوز هم دو دیفرانسیل است، ولی توزیع خروجی‌ها به محور عقب بیشتر بوده و در نتیجه، هندلینگ و همچنین چالاکی خودرو بهتر شده است. استفاده از چهار کمک فنر بادی سواری فوق العاده نرم و راحتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. سیستم حفظ تعادل الکترونیکی ۴۸ ولت هوشمند بنتلی علاوه بر افزایش کیفیت و راحتی سواری، کنترل فوق العاده خوبی روی خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. این سیستم تقریباً مشابه همان سامانه‌ای است که روی بنتایگا استفاده شده بود. یکی از دلایل کلیدی این که چرا این شاسی بلند سنگین هندلینگی بسیار خوب و مشابه سواری‌ها دارد، همین موضوع بوده است.

هندلینگ خودرو در مقایسه با قبل، به طرز شگفت آوری بهتر می‌باشد. در هر دو حالت بنتلی یا اسپرت، شرایط فوق العاده بوده و شاهد یک سواری بسیار راحت و دلپذیر هستیم. در حالت اسپرت، با خاموش کرد سیستم کنترل پایداری، می‌تواند هر نوع ویراژی که دلتان می‌خواهد با این خودرو بدهید! فرمان بسیار تیز! وقتی کانتیننتال GT را می دانید، شما در واقع پشت فرمان یک فراری ۴۸۸ سبک یا یک آستون مارتین DB11 ننشسته‌اید. ولی برای یک خودروی بزرگ جی تی مانند کانتیننتال GT، فرمانی با این دقت و تیزی، فوق العاده محسوب می‌شود. در حالت رانندگی Comfort، کمک فنرهای بادی خودرو که در مقایسه با قبل ۶۰ درصد بزرگ‌تر شده‌اند، به خوبی می‌توانند ناهمواری‌های جاده را جذب کرده و یک کیفیت سواری در حد لیموزین‌های لوکس را در اختیار شما قرار دهند.

پرفورمنس کم نظیر

یک خودروی بالای ۲.۲ تن وزن به هیچ وجه نمی‌تواند این گونه سریع و چالاک باشد. با استفاده از سیستم لانچ کنترل، شما قادر خواهید بود در حالی که موتور W12 آن با سر و صدایی دلپذیر در حال کار کردن است، تایرهای جلو می‌خواهند آسفالت را بکنند و شما روی صندلی میخ کوب شده‌اید صفر تا صد را در ۳.۶ ثانیه پر کنید...! حداکثر سرعت خودرو ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت است کانتیننتال GT ابرخودرویی فوق العاده سریع بوده و با یک بار سواری با آن، کاملاً این موضوع را با تمام وجود حس خواهید کرد.

خروجی‌های موتور با کمک یک گیربکس ۸ دنده دو کلاچه به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شوند. این گیربکس در واقع یک نمونه توسعه یافته از سیستم PDK پورشه بوده و به خوبی کار می‌کند. تعویض دنده‌ها مخصوصاً در حالت رانندگی اسپرت، فوق العاده سریع و در یک چشم به هم زدن اتفاق می افتند. در حالت Comfort، تعویض دنده‌ها به قدری خوب انجام می‌شود که جای هیچ گله و شکایتی برای شما باقی نگذارد. در سیستم ترمز خودرو از دیسک‌های جدیدی استفاده شده که توانسته‌اند عنوان بزرگ‌ترین ترمزهای استفاده شده روی یک خودروی جاده‌ای را به خود اختصاص دهند، ترمزهایی که استفاده از آن‌ها برای خودرویی با این میزان وزن و سرعت بالا امری اجتناب ناپذیر بود.

در حالی که پرفورمنس و کیفیت رانندگی این خودرو کمی ما را متعجب کرده است، ولی کیفیت کابین و بدنه این گونه نیستند. پنل های بدنه آلومینیومی این خودرو قبل از شکل گیری تا ۵۰۰ درجه سانتی گراد داغ شده‌اند تا مهندسان و طراحان بنتلی بتوانند خطوط روی بدنه پیچیده‌تر و تیزتری طراحی کنند. بدنه آن با هنرمندی هر چه تمام طراحی شده و شکل خوبی دارد، البته در مورد چراغ‌های جلوی این خودرو برخی اختلافات میان علما وجود دارد و همه، آن‌ها را نمی‌پسندند!

کابین شیک

در کابین این خودرو تقریباً ۱۰ متر مکعب تزئینات چوبی به کار رفته و روکش چرم را همه جای آن می‌توانید بیابید. کانتیننتال GT همچنین سیستم‌های ارتباطی و تکنولوژی‌های بیشمار دیگری هم دارد. یکی از قابل توجه ترین موارد داخل کابین این خودرو استفاده از یک صفحه نمایش چرخشی است! به دلخواه شما و با فشردن یک دکمه، می‌توانید یک صفحه نمایشی لمسی، یک‌تریم ساده و مینیمالیستی چوبی یا سه عقربه و آمپر را در اختیار داشته باشید. این طراحی خلاقانه البته خیلی هم ارزان نیست و برای داشتن آن، باید ۴۷۰۰ پوند اضافی پرداخت کنید. صندلی‌های عقب طراحی فوق العاده زیبایی دارند، ولی در بهترین حالت می‌توان ترکیب صندلی‌های این خودرو را ۲+۲ دانست.

بنتلی کانتیننتال GT جدید: نتیجه گیری

در مورد بنتلی کانتیننتال GT جدید، در واقع این توانایی‌های فوق العاده و پرفورمنس کم نظیر آن می‌باشد که همه را شگفت زده کرده است. در جاده‌های نه چندان خوب، یا حتی در سرعت‌های کم داخل شهر، کیفیت سواری و سکوت کابین فوق العاده هستند. استفاده از کمک فنرهای بزرگ بادی کمک زیادی به این موضوع کرده است و سیستم حفظ تعادل الکتریکی هوشمند خودرو هم نقش خود را به خوبی هر چه تمام انجام می‌دهد. حالت رانندگی را روی اسپرت قرار دهید و صدای اگزوز بم‌تر می‌شود و موتور آن با سر و صدای زیادش توجه همه را به خود جلب می‌نماید؛ در یک چشم به هم زدن شما پشت فرمان خودرویی نشسته‌اید که می‌تواند در بحث شتاب گیری، ترمز، فرمان و همچنین سر پیچ‌ها، عملکردی بسیار بهتر از دیگر خودروهای لوکس بازار داشته باشد.

برخی خودروهای اسپرت سریع‌تر از کانتیننتال GT هستند و برخی دیگر، رانندگی هیجان انگیزتری دارند. برخی از GT های دیگر چالاک‌تر هستند و سواری بهتری دارند. ولی من خودروی GT دیگری نمی‌شناسم که مانند کانتیننتال GT بتواند شتابی فوق العاده سریع و در عین حال کابین راحتی داشته باشد و با ورود به جاده‌های پر دست انداز، باز هم بتواند کیفیت سواری خود را به این خوبی حفظ کند.

مشخصات فنی

  • قیمت مدل صفر کیلومتر: ۱۵۹ هزار و ۱۰۰ پوند
  • فروش در بریتانیا: هم اکنون
  • موتور: ۵۹۵۰ سی سی دوازده سیلندر W شکل، توربو دوقلو، ۶۲۰ اسب بخاری نیرو در ۶ هزار دور در دقیقه، ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور بین ۱۳۵۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه
  • گیربکس: هشت دنده دو کلاچه اتومات، دو دیفرانسیل
  • پرفورمنس: صفر تا صد: ۳.۶ ثانیه، حداکثر سرعت: ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت
  • وزن / مواد اولیه: ۲۲۴۴ کیلوگرم / آلومینیوم
  • ابعاد (طول، عرض، ارتفاع به میلی متر): ۴۸۵۰ / ۲۱۸۷ / ۱۴۰۵

منبع ترجمه: مجله خودرو بریتانیا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "نقد و بررسی بنتلی کانتیننتال GT مدل ۲۰۱۸: یک خودروی همه کاره…!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رضایی
مهمان

واو این چقدر شبه پیکان هست ولی به گرد پیکانم نمیرسه ههه

حسن
مهمان

نه داداش شبیه پراید ۱۴۱ بیشتر هست

مهدی77
مهمان

Wow
شباهت زیادی به سایپا کوییک داره!
ماشین های بریتانیایی واقعا منحصربه فرد هستن.