لندمارک V7

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 11:36
لندمارک V7

بررسی لندمارک V7

لندمارک V7 یک شاسی بلند جمع‌وجور چینی است که در سال ۲۰۱۲ توسط کمپانی ژانگ چینگ ZXAUTO چین تولید شده است. ژانگ چینگ به عنوان یک کمپانی خودروسازی تازه کار چینی شناخته می‌شود که تاریخ شروع فعالیت‌های آن به سال ۱۹۹۹ بازمی‌گردد. در سال ۱۳۹۳ شرکت بهمن موتور برای اینکه بتواند در دسته خودروهای شاسی‌بلند نماینده جدیدی را معرفی کند، لندمارک V7 را به عنوان یک شاسی بلند قدرتمند و چهار چرخ محرک به بازار داخلی عرضه نمود. این خودرو که از پلتفرم یکسانی با پیکاپ کاپرا برخوردار است، به دلیل طراحی بسیار ضعیف و کیفیت پایین متریال تشکیل دهنده با استقبال بسیار کمی از سوی خریداران مواجه شد، به همین دلیل تولید آن تنها تا سال ۱۳۹۵ ادامه داشت.

یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌هایی که در لندمارک V7 به چشم می‌خورد، طراحی قدیمی و ناهماهنگ نمای ظاهری این خودرو است که به هیچ‌وجه نمی‌توان با آن کنار آمد. متریال استفاده شده در کابین این خودرو از کیفیت پایینی برخوردار بوده و در کمال سادگی طراحی شده است؛ در واقع به جرات می‌توان گفت که طراحی فضای داخلی لندمارکV7 مثال بارزی از یک شاسی بلند ارزان قیمت چینی است!
شرکت ژانگ چینگ برای بخش فنی لندمارک V7 از یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر استفاده کرده که طبق ادعای شرکت سازنده توسط میتسوبیشی ژاپن طراحی شده است؛ پیشرانه مذکور از توان تولید ۱۲۸ اسب بخار قدرت در ۳۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۲۵۰۰ دور در دقیقه برخوردار است. V7 همچون اغلب شاسی بلندهای ارزان‌قیمت چینی، فاقد گیربکس اتوماتیک بوده و توان تولیدی پیشرانه آن از طریق جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. با نگاهی کوتاه به مشخصات فنی این خودرو به راحتی می‌توان دریافت که این میزان از توان خروجی به‌هیچ‌وجه برای به حرکت در آوردن این شاسی‌بلند ۱۹۰۰ کیلویی کافی نیست؛ به همین دلیل V7 یکی از کندترین شاسی بلندهای موجود در بازار کشور شناخته می‌شود. V7 در کنار شتاب پایین، از مصرف سوخت بالایی نیز برخوردار است به طوری که مصرف سوخت ترکیبی آن در یک سیکل ترکیبی حدود ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر است.
یکی از معدود نکات مثبتی که در این خودرو وجود دارد، سیستم دو‌ دیفرانسیل الکترونیکی آن است که به شما کمک می‌کند تا با توجه به شرایط رانندگی خود از طریق یک کلید کوچک، بین حالت‌های دو ‌دیفرانسیل سنگین L4، دو ‌دیفرانسیل سبک H4 و تک‌ دیفرانسیل سبک (‌محور عقب فعال یا H2‌) یکی را انتخاب کنید‌.
در آخر می‌توان گفت که لندمارک V7 همچون تمامی خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت از توان فنی کم، امکانات و تجهیزات محدود، کیفیت بسیار پایین و کاستی‌های فراوانی برخوردار است، اما از آنجایی که ارتفاع مناسبی داشته و به سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده است، شاید خرید آن برای کسانی که به دنبال یک شاسی بلند چهارچرخ محرک و جادار برای آفرود هستند، انتخاب نسبتا مناسبی باشد.

ارزش خريد لندمارک V7

لندمارک V7 در کشور سازنده با قیمتی در حدود 80 هزار یوان عرضه می‌شده که برای خودرویی با این سطح از امکانات قیمت نسبتا مناسبی به نظر می‌رسد. در بازار داخلی صاحبان V7، قیمت‌های سرسام‌آوری را برای نمونه‌های کارکرده این خودرو تعیین کرده‌اند که به هیچ‌وجه منطقی به نظر نمی‌رسد. در حال حاضر قیمت بسیار بالای این خودرو در کنار کمبود قطعات و سطح بسیار پایین امکانات و تجهیزات آن باعث شده تا لندمارک V7 از ارزش خرید بسیار پایینی برخوردار باشد. بد نیست بدانید که در رنج قیمتی نمونه‌های کارکرده این خودرو می‌توانید نمونه صفر کیلومتر خودروهایی همچون رنو ساندرو استپ وی AT، لیفان X60 یا حتی جک S3 را خریداری نمایید.

10
0 4

رقبای لندمارک V7

از آنجایی که تولید V7 در سال 1395 به طور کامل متوقف شد، این خودرو در بازار کشور فاقد نمونه صفر کیلومتر است، بنابراین در حال حاضر به سختی می‌توان رقیبی را برای لندمارک V7 معرفی کرد. با در نظر گرفتن قیمت دست‌دوم V7 می‌توان نمونه‌های کارکرده خودروهایی همچون نیسان رونیز یا هایما S7 را رقیبی برای این خودرو دانست. از بین سه خودرو نام برده اگر توانایی‌های آفرود برایتان اهمیت بیشتری دارد، نیسان رونیز انتخاب بهتری خواهد بود، اگر هم که امکانات اولویت اول شماست هایما S7 انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.


مشخصات فنی لندمارک V7

نام لاتین خودرو LANDMARK V7
کلاس بدنه شاسی بلند
سگمنت جهانی J-شاسی بلندجمع و جور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2012
تعداد سرنشین 4
شرکت عرضه کننده بهمن موتور
حجم موتور 2378 سی سی
محل قرارگیری موتور موتور جلو
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس 5 دنده دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 128 اسب بخار در 3000 دور بر دقيقه
گشتاور 200 نيوتن متر در 2500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 150 کيلومتر بر ساعت
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور چند نقطه ای
سیستم تعلیق جلو جناغی با میله پیچشی
سیستم تعلیق عقب فنر تخت
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4717 میلیمتر
عرض 1790 میلیمتر
ارتفاع 1790 میلیمتر
فاصله محوری 2850 میلیمتر
وزن 1900 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 235/70 R16
رینگ و لاستیک عقب 235/70 R16
مصرف سوخت ترکیبی 10.7 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 74 لیتر
پیمایش 692 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع کنترل دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا MP3 - USB
غربیلک فرمان غربیلک فرمان با کنترل سیستم صوتی
سیستم صندلی های جلو صندلی با روکش چرمی
سیستم روشنایی جلو تنظیم چراغ جلو- مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقب مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب
سیستم آینه ها آینه های جانبی برقی به همراه چراغ راهنما
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی
سیستهای سقف سانروف
کیسه های هوا 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی با ريموت کنترل و با قابليت بالا رفتن شيشه ها پس از قفل شدن- سیستم ضد سرقت
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کاسه ای
سیستم های ترمز و پایداری ترمز ضد قفل ABS + EBD

عکس لندمارک V7

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "لندمارک V7"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
LANDmark
مهمان

صرفا جهت اطلاع دوستان قطعات این خودرو باکاپرا دودف یکی هست وفقط به این ماشین اتاق عقب که محفظه بار روپوشش میده اضافه کردند واین خودرو۲مدل داشبورد دارد.