بورگوارد BX7

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 07:38
بورگوارد BX7

بررسی بورگوارد BX7

BX7 از جمله محصولات شرکت آلمانی-چینی بورگوارد است که در کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم کمی در مورد این شرکت اتومبیل سازی برایتان توضیح دهیم باید گفت که بورگوارد یک شرکت آلمانی الاصل است که در گذشته‌های دور خودروهای لوکس و جذابی را به بازار اروپا عرضه می‌نمود، اما پس از آسیب‌های وارد آمده در جنگ جهانی دوم، فعالیت‌های این شرکت به‌طور کامل متوقف شد. بورگوارد آلمان بعد از یک وقفه‌ ۵۴ ساله، در سال ۲۰۰۸ و با کمک‌های مالی شرکت فوتون چین مجددا احیا شد و اولین محصول جدید آن نیز با نام BX7 در سال ۲۰۱۵ رونمایی گردید. شرکت کیان موتور وارنا به عنوان نماینده رسمی بورگوارد در ایران، در نمایشگاه خودرو تهران سال ۱۳۹۶ از این مدل به همراه مدل BX5 رونمایی کرد. BX7 در مقایسه با سایر خودروهای چینی موجود در بازار کشور در سطح کاملا متفاوتی قرار دارد، به همین دلیل می‌توان این خودرو را در رده شاسی بلندهای لوکس بازار داخلی طبقه بندی کرد.

خرید کمپانی بورگوارد توسط چینی‌ها باعث نشده است تا زبان طراحی خاص شرق آسیایی در طراحی محصولات این شرکت اثرگذار باشد و هنوز هم همان وقار طراحی آلمانی را می‌توان در محصولات بورگوارد مشاهده کرد. BX7 نیز همچون سایر محصولات دیگر شرکت بورگوارد، از طراحی مدرن و جذابی برخوردار است که نمای کلی آن پیشتر در هیچ خودرو دیگری دیده نشده است. طراحی کابین و فضای داخلی نیز همچون بخش بیرونی زیبا و لوکس به نظر می‌رسد و در آن هیچ خبری از پیچیدگی و دکمه‌های گیج کننده نیست. متریال داشبورد ترکیبی از پلاستیک باکیفیت و چرم مصنوعی است؛ همچنین برای زیبایی و جلای بیشتر، برخی ادوات کابین به رنگ نقره‌ای درآمده‌اند. در یک جمع بندی کلی می‌توان گفت که‌ کابین بورگوارد BX7 به گونه‌ای است که قطعا می‌تواند حس یک محصول آلمانی لوکس را به راننده و سرنشینان منتقل کند.
بورگوارد BX7 با یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ روانه بازار کشورمان شده است. قدرت این پیشرانه ۲۲۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و مقدار گشتاور آن نیز ۳۰۰ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه اعلام شده است. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس تیپ ترونیک ۶ سرعته اتوماتیک (ساخت AISIN ژاپن) به هر چهار چرخ این خودرو منتقل خواهد شد. این موتور توربو می‌تواند طی مدتی در حدود ۷ ثانیه است از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای خودرویی با وزن حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم، شتاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود.
مصرف سوخت بورگوارد BX7 چندان مناسب نبوده و نمی‌توان آن را خودرویی اقتصادی و کم مصرف دانست؛ در کاتالوگ رسمی شرکت بورگوارد مصرف سوخت ترکیبی این شاسی بلند دورگه، حدود ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. البته کیفیت بنزین داخلی و ترافیک‌های شهری این میزان مصرف سوخت را براحتی می‌تواند تا حدود ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر افزایش ‌دهد.
اگر بورگوارد BX7 را یک خودروی آلمانی بدانیم، باید گفت که همانند سایر آلمانی‌های وجود در بازار داخلی، در این خودرو نیز با مسئله‌ کمبود آپشن مواجه نیستیم و لیست کاملی از آپشن‌های روز در آن یافت می‌شوند. باربند، سیستم ترمز جهت توقف الکترونیکی، توقف اتوماتیک، فرمان چرمی، دوربین دنده عقب، تجهیزات نظارت فعال بر فشار تایر، سیستم نظارت بر نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی ضد خیرگی با روشنایی بالا تنها بخشی از آپشن‌هایی هستند که در بورگوارد BX7 یافت می‌شود.
در یک جمع بندی نهایی می‌توان گفت که بورگوارد BX7 یک خودروی باکیفیت و با اصالت آلمانی است که تحت سلطه درآوردن برند آن توسط چینی‌ها، باعث نشده که از اصالت و کیفیت آن کاسته شود. قوانین واردات خودرو کشور و همچنین مشکلات ارزی، باعث شده‌اند تا BX7 را در کلاس شاسی بلندهای لوکس و هم‌رده خودروهایی مانند فولکس تیگوان یا دی اس ۶ قرار گیرد. در نگاه کلی، می‌توان مزیت‌هایی مانند طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا، آپشن‌های فراوان، شتاب بالا و مصرف سوخت مناسب را برای بورگوارد BX7 عنوان کرد. با توجه به اینکه محصولات برند بورگوارد مانند BX7 مدت زمان اندکی است که پا به بازار کشورمان گذاشته‌اند، هنوز نمی‌توان در مورد معایب آن‌ها نظر کاملی داد، اما پشتیبانی نامناسب شرکت واردکننده، خدمات پس از فروش ضعیف، دسترسی سخت به قطعات یدکی و بازار دست دوم نه چندان پررونق مسائلی هستند که می‌تواند اغلب افراد را از خرید این خودرو منصرف نماید.

امنيت بورگوارد BX7

از آنجایی که محصولات بورگوارد فعلا در بازار اروپا عرضه نمی‌شوند، ایمنی آن‌ها توسط موسسه‌ معتبری مانند یوروانکپ مورد بررسی قرار نگرفته است، اما بر اساس اعلام شرکت سازنده، موسسه تست تصادف آلمانی TÜV Rheinland پنج ستاره ایمنی را به BX7 اعطا کرده است؛ همچنین موسسه چینی C-NCAP نیز مطابق انتظارات با 5 ستاره، ایمنی بورگوارد BX7 را تائید می‌کند. از جمله امکانات ایمنی در نظر گرفته شده برای این خودرو می‌توان به 4 کیسه هوا، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، کلید هوشمند (ورود بدون کلید)، استارت دکمه‌ای، سیستم ضد سرقت، ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری ESC/VSC، سیستم تقسیم نیروی ترمز و هشدار نقطه کور اشاره کرد.

ارزش خريد بورگوارد BX7

قیمت بورگوارد BX7 در بازار چین از 169.800 یوان برای مدل پایه آغاز شده و تا 242.800 یوان نیز ادامه می‌یابد که با توجه به سطح امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این خودرو رقم مناسبی به نظر می‌رسد. با توجه به مزیت‌های گفته شده، ارزش خرید بالایی برای بورگوارد BX7 قابل تصور است، اما به دلیل ناشناخته بودن برند بورگوارد در ایران، بازار خرید و فروش بسیار ضعیف و همچنین نبود خدمات پس از فروش مناسب نمی‌توانیم ارزش خرید بالایی را برای این خودرو در نظر بگیریم. در رنج قیمتی این شاسی بلند دورگه اگر به خودروهای سدان علاقه‌مند هستید می‌توانید سدان‌هایی همچون کیا اپتیما JF فول، رنو تلیسمان 2018 را خریداری کنید یا حتی باکمی هزینه بیشتر می‌توانید به سراغ فولکس‌واگن پاسات بروید.

10
0 5

رقبای بورگوارد BX7

در بازار ایران‌خودروهایی مانند DS6، هیوندای سانتافه، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس رقبای بورگوارد BX7 محسوب می‌شوند. مدت زمان حضور این محصولات در بازار ایران از BX7 بیشتر است و هرکدام از آن‌ها توسط شبکه گسترده‌ای از نمایندگی‌ها در سرتاسر کشور پشتیبانی می‌شوند؛ بنابراین مالکان آن‌ها برای دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش، دردسر زیادی را متحمل نمی‌شوند.
برخلاف خودروهای نام‌برده شده، اگر خریدار BX7 بتواند با قیمت بسیار بالا یا حتی چینی بودن این خودرو کنار بیاید، باید با مشکلات مربوط به عدم وجود خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بسیار ضعیف آن نیز دست‌وپنجه نرم کند. از میان خودروهای نام‌برده اگر به دنبال شاسی‌بلندی کم‌مصرف، چالاک، جادار و امن هستید مطمئنا رنو کولئوس می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد البته ازلحاظ بازار خرید و فروش دست دوم هیچ یک از این خودروها به پای هیوندای سانتافه نخواهند رسید!


مشخصات فنی بورگوارد BX7

نام لاتین خودرو  Borgward BX7
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J-شاسی بلند متوسط
کشور سازنده چین
سال طراحی 2015
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده کیان موتور وارنا
حجم موتور  2000 توربوشارژر سی سی
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس تیپ ترونیک ۶ سرعته اتوماتیک (ساخت AISIN)
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
قدرت 224 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 300 نيوتن متر در 5000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 200 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 7 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور TGDI
سیستم تعلیق جلو مک فرسون مستقل
سیستم تعلیق عقب اتصال چندگانه مستقل
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4750 میلیمتر
عرض 1911 میلیمتر
ارتفاع 1690 میلیمتر
فاصله محوری 2760 میلیمتر
وزن 1830 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو ۲۳۵/۶۰ R۱۸
رینگ و لاستیک عقب ۲۳۵/۶۰ R۱۸
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 6
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
ساير امتيازات ایمنی 5 ستاره ایمنی از TÜV Rheinland آلمان
سیستم تهویه مطبوع  سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، امکانات تهویه هوای ثابت اتوماتیک در دو ناحیه جداگانه چپ و راست + دو خروجی هوا
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا کلید کنترلر (ماوس) ۱۰ جهته سیستم اطلاعات و سرگرمی/صفحه نمایشگر 12.3 اینچی لمسی ضد خیرگی با روشنایی بالا/ صفحه کنترل ده کاربردی/ پشتیبانی از کیفیت APE FLAC ، پشتیبانی از ویدیوی اچ دی ، 9 بلندگو/ سیستم استریو Hi-Fi (برند JVC)
غربیلک فرمان فرمان چرمی/ دکمه های کنترلر روی فرمان
سیستم صندلی های جلو چرم تارتان/ برقی در ۱۲ جهت شامل ۴ جهت برای تشک کمر (دارای ۳ حافظه)/ مجهز به ماساژور/ مجهز به گرم کن
سیستم صندلی های عقب چرم تارتان/ برقی در ۸ جهت شامل ۴ جهت برای تشک کمر/ مجهز به ماساژور/ مجهز به گرم کن
سیستم روشنایی جلو چراغ های اصلی جلو زنون + روشن شدن اتوماتیک چراغ ها/ چراغ های روشنایی روز (Day Light)/ چراغ مه شکن جلو
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک جلو، عقب و جانبی
سیستمهای کمکی راننده سیستم کروز کنترل/ سیستم چراغ کمکی در هنگام پیچیدن/ سیستم هشدار خستگی راننده
سیستم آینه ها جمع شدن برقی آینه های جانبی/ حافظه آینه بیرونی + آینه ضد بازتاب اتوماتیک/ آیینه ضد بازتاب وسط
سیستم شیشه ها کنترل اتوماتیک شیشه ها و سانروف با ریموت
سیستهای سقف سقف پانورامیک
سایر موارد قفل دیفرانسیل الکترونیکی (EDL)/ عملکرد نور بدرقه چراغ های جلو/ برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران/ درب هوشمند برقی پشت داراری حافظه
کیسه های هوا راننده / سرنشین / جانبی
سیستم های امنیتی و حفاظتی کلید هوشمند (ورود بدون کلید ) + استارت دکمه ای/
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری ESC/VSC/BDC/ABS به همراه ESP
سایر موارد سامانه سنجش باد لاستیک (TPMS)/ سیستم تشخیص نقطه کور/ سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)/ سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)/ ترمز پارک برقی EPB + سیستم توقف خودکار (Auto Hold)

عکس بورگوارد BX7

نمای جلو بورگوارد bx7

نمای جلو بورگوارد bx7

تهویه مطبوع بورگوارد bx7

تهویه مطبوع بورگوارد bx7

آینه بغل بورگوارد bx7

آینه بغل بورگوارد bx7

زاپاس بورگوارد bx7

زاپاس بورگوارد bx7

رینگ بورگوارد bx7

رینگ بورگوارد bx7

جلوپنجره بورگوارد bx7

جلوپنجره بورگوارد bx7

چراغ جلو بورگوارد bx7

چراغ جلو بورگوارد bx7

نمای عقب بورگوارد bx7

نمای عقب بورگوارد bx7

نمای عقب بورگوارد bx7

نمای عقب بورگوارد bx7

borgward bx7

borgward bx7

پیشرانه بورگوارد bx7

پیشرانه بورگوارد bx7

نمای جلو بورگوارد bx7

نمای جلو بورگوارد bx7

نمای جانبی بورگوارد bx7

نمای جانبی بورگوارد bx7

نمای عقب بورگوارد bx7

نمای عقب بورگوارد bx7

صفحه آمپر و کیلومترشمار بورگوارد bx7

صفحه آمپر و کیلومترشمار بورگوارد bx7

نمای داخلی بورگوارد bx7

نمای داخلی بورگوارد bx7

نمای داخلی بورگوارد bx7

نمای داخلی بورگوارد bx7

آپشنهای بورگوارد bx7

آپشنهای بورگوارد bx7

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

30 دیدگاه ها برای "بورگوارد BX7"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
اسی
مهمان

اگه ماشین بازباشین کیفیت ساختش تو عکس کاملا مشهوده خوب به جلو و عقبش و طراحیش و داخل کابین دقت کنین . خیلی از تو سان و سانتافه بهتره. اندازه چراغهای عقب و سپر عقب کاملا طراحی بی نظیری داره حتی تودوزی داخلش. آلمان هم خودش رو کیفیت خودروها تو چین دخالت داره حتی بخاطر اعتبارش .در کل من تا حالا پیش بینی هام همه درست بودن .این ماشین فوق العاده و ازش استقبال میشه

هوشنگ
مهمان
از نظر من، با این طرز تفکری که تاجران بی انصاف ایرانی از جنس چینی در فکر مردم انداختند،قیمت این ماشین غیر منطقیه وگر نه همه اکثرا میدونند که جنس اصل چین حتی با آمریکا هم داره رقابت میکنه و اکثر خودرو ساز های بزرگ با یکی از شرکت های چینی قرارداد های کلان بسته کردند.ولی این ماشین جنس اصل چین هست وایران در آن دخالتی نداره و قیمتش حتما بیشتر از اینه ولی چون مونتاژ چینه و چین یه کشور جهان سومیه و با تعرفه ۳۰ال۵۰ درصد جنس به ایران صادر میکنه،قیمت این ماشین شده ۲۸۰ میلیون و اینطوری… بیشتر
علی
مهمان

ببخشید صنعت رو اشتباه تایپ کردم

جدی این جور نیست

ما خودرویی ساختیم که با آب کار میکنه اما کجا رفت

علی
مهمان

ببینین چشم بادومی ها چی می سازن
اما ما همین طور تو پراید وانت، ایران خودرو گیر کردیم.
ما خیلی استعداد ها در سنعت خودرو سازی داریم اما حیف
مسعولین فکر می کنن …

سهیل
مهمان

باید دید این ماشین چیزی از تکنولوژی آلمان که پشت برندش یدک میکشه بهره برده یا نه، آگه برده باشه میارزه وگرنه آگه بخواد به کیفیت چینیها باشه که واقعا گرونه، و تو بازار ایران جایی نداره

منصور
مهمان

من تمام مستندات و بررسی کردم حتی توسط دوستانم در وزارت صنعت کاملا اصالت المانی داره.حتی دکر این نکته خالی از لطف نیست که مدل های ts در خود برمن تولید میشه

رضا
مهمان

مگه مغز خر خوردیم این پول رو برای ماشین چینی خرج کنیم با کمی بیشتر میشه تویوتا راو ۴ گرفت این ماشین بیش از ۱۵۰ میلیون ارزش نداره.

حمید
مهمان

رخ خوبی داره قدرتی هم که تولید میکنه بد نیست ولی با توجه به این امکانات و رقبایی که داره فکر نکنم موفق بشه بازارو بگیره

اميرحسام
مهمان
سلام، یک نکته ای که در زمان خرید ماشین در ایران باید خیلی بهش توجه کنین اینه که ماشین رُند بازار باشه. رند بازار بودن یعنی چی؟ یعنی اینکه قطعاتش از لوازم موتوری گرفته تا یه چراغش و غیره راحت با قیمت خودش و نه قیمت نجومی بیخود پیدا شه. بعلاوه خدمات پس از فروشش قوی باشه نه اینکه کلا در سطح شهر بزرگی مثل تهران یا شهرهای دیگر یکی یا ٢ تا نمایندگی داشته باشه که معمولا هم با ناز و ادا و هزار قر و فر بهت وقت بدن و آخرشم کارت رو درست راه نندازن. نکته ی… بیشتر
سعید
مهمان

واقعا مغز خرررم اگر خورده باشه بازم نمیشه همچین پولی به این ماشین داد چون وقتی اسم چینی بودن پشت بندشه مطمعن باش بازار نداره حتی اگه مرسدس بنزم باشه
با این پول میشه ۱۳ تا پراید ۱۱۱ خرید که هر روزم سود میکنه
خخخخخخخ

امید ابراهیمی
مهمان

من این ماشینو از نزدیک تو نمایندگیش دیدم سوارش شدم به نظرم سواریش با سانتافه اصلا قابل مقایسه نبود یه سرو گردن بالاتره آپشناشم کامله