بی وای دی S6

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 12:21
بی وای دی S6

بررسی بی وای دی S6

S6 نام یکی از محصولات شرکت BYD چین است که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو گوانجو سال ۲۰۱۰ به معرض نمایش در آمد و در سال ۲۰۱۱ نیز عرضه آن در بازار چین آغاز شد. این خودرو که در کلاس شاسی بلندهای متوسط قرار می‌گیرد، در سال ۲۰۱۲ لقب پرفروش‌ترین کراس اوور چین را ازآن خود کرد. شرکت کارمانیا در سال ۱۳۹۵ به عنوان اولین ثمره همکاری خود با کمپانیBYD چین، مونتاژ اس ۶ را در داخل کشور آغاز کرد. این خودرو علی‌رغم کیفیت مطلوب، امکانات مناسب و تبلیغات فراوان نتوانست چندان مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گیرد. شرکت کارمانیا به عنوان نماینده رسمی BYD در ایران، اعلام کرده که قصد دارد تا در اواسط تیرماه سال ۱۳۹۸ مونتاژ نسخه ارتقا یافته اس۶ یعنی اس۷ را نیز در ایران آغاز کند.

شرکت BYD مالکیت پلتفرم لکسوس RX را در اختیار دارد و مدل S6 را نیز بر مبنای همین پلتفرم توسعه داده است. طراحی ظاهری بی وای دی S6 شاید کمی ساده و قدیمی به نظر برسد، اما تمامی اجزا از هماهنگی مناسبی برخوردارند و در مجموع باید طراحی آن را قابل قبول دانست. فضای داخلی این خودرو به لطف پلتفرم RX350 از فضای بسیار خوبی برخوردار است و برای یک خانواده پرجمعیت می‌تواند بسیار مناسب باشد. داشبورد خودرو از جنس پلاستیک نسبتا با کیفیت ساخته شده و دسته دنده نیز همچون لکسوس RX350، در جایگاهی غیرمعمول و روی داشبورد قرار گرفته است. شرکت سازنده برای تنوع بخشیدن به فضای داخلی این خودرو، برخی اجزای داشبورد را با رنگ کروم پوشانده است. BYD S6علاوه‌بر فضای بسیار جادار کابین، صندوق عقب این خودرو نیز بسیار جادار است به طوری که با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، می‌توان به حجمی بالغ بر ۱۵۷۰ لیتر دسترسی پیدا کرد.
بی وای دی S6 در بازار چین با دو موتور ۲ و ۲.۴ لیتری قابل سفارش است که شرکت کارمانیا پیشرانه ۲.۴ لیتری را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کرده است. این پیشرانه می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و ۲۲۹ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید نماید. نیرویی که این پیشرانه تولید می‌کند از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک و مجهز به سیستم دبل کلاچ (DCT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. گیربکس این خودرو از عملکرد نسبتا دقیقی برخوردار است، اما در حالت نرمال علاقه فراوانی به سبک نمودن سریع دنده ها از خود نشان میدهد، البته شما می‌توانید با توجه به علاقه خود یکی از حالت های اکو، نرمال یا اسپرت را برای رانندگی خود انتخاب کنید.
یکی از ویژگی‌های مثبت S6 سیستم تعلیق بسیار کارآمد و فنربندی نرم آن است که این قابلیت در کنار صندلی‌های راحت و فضای بسیار مناسب کابین باعث شده تا این خودرو در مقایسه با سایر کراس اوورهای چینی موجود در بازار سواری لذت بخش و نرم‌تری را برای سرنشینان به همراه داشته باشد. چهار چرخ محرک نبودن S6 باعث کاهش قابلیت‌های آفرودی آن شده است و چه بهتر بود اگر این مدل با قابلیت ۴WD در ایران عرضه می‌شد. حداکثر سرعت این مدل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و براساس کاتالوگ رسمی، شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن حدود ۱۳ ثانیه است که شاید در نگاه اول چندان مناسب نباشد، اما در مقایسه با خودروهایی همچون سانگ یانگ تیوولی یا چری تیگو ۵ امیدوار کننده به نظر می‌رسد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این مدل ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده که البته با توجه به کیفیت بنزین داخلی، مصرف ترکیبی حدود ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر برای اس۶ قابل تصور است.
خوشبختانه بی وای دی S6 با لیست کاملی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی پا به بازار ایران گذاشته است و در نمونه مونتاژی شاهد کاهش تعداد آپشن‌ها نیستیم. سنسورهای پارک، دوربین دید عقب، کی لس، دوربین دید جانبی آینه سمت راست، کروز کنترل، سانروف، تریم چرم، سنسور جلو، تنظیم برقی صندلی راننده ۸ جهته برقی، صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس و نمایشگر به همراه سیستم ناوبری و ۹ عدد بلندگو از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی قرار گرفته روی این خودرو هستند.
شرکت کارمانیا به عنوان عرضه کننده بی وای دی S6 در ایران، تلاش‌های بسیاری را برای شناساندن این برند انجام داد، اما فروش نه چندان موفق این خودرو حکایت از آن دارد که BYD برای فروش بیشتر در بازار ایران باید فعالیت‌های خود را گسترش دهد. اگر بخواهیم مزایا و معایب این مدل را بررسی کنیم، مزایایی مانند کیفیت ساخت و طراحی قابل قبول، کابین باکیفیت و جادار و آپشن‌های فراوان برای آن قابل ذکر هستند. اما از سوی دیگر، دلایل عمده‌ای که باعث عدم فروش موفق اس۶ در ایران شد را می‌توانیم بازار دست دوم ضعیف، خدمات پس از فروش نامناسب، دسترسی سخت به قطعات یدکی، ناشناخته بودن برند BYD و شتاب کند بدانیم. بنابراین محصولات BYD برای رقابت با سایر هموطنان شناخته شده خود در بازار ایران راهی طولانی در پیش دارند.

امنيت بی وای دی S6

همانند اکثر خودروهای چینی، بی وای دی S6 نیز موفق شده است تا 5 ستاره ایمنی را از موسسه تست تصادف چین یعنی C-NCAP دریافت کند. کیسه‌های هوای سرنشینان جلو و جانبی، دزدگیر، ایموبیلایزر، استارت و ورود بدون کلید، سیستم‌های ABS و ESP، ترمز هوشمند و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز نیز از جمله آپشن‌های ایمنی بی وای دی S6 هستند.

ارزش خريد بی وای دی S6

قیمت بی وای دی S6 در بازار چین از 89.800 یوان آغاز شده و بسته به مدل‌های مختلف قیمت این خودرو تا 129.800 یوان نیز ادامه می‌یابد. این خودرو در اوایل عرضه خود در ایران نیز با قیمتی زیر 100 میلیون تومان روانه بازار شد، اما هم اکنون به علت نوسانات نرخ ارز، قیمت S6 BYD در کارخانه و بازار آزاد افزایش یافته است. بی وای دی S6 خودرویی با هندلینگ مناسب، سواری نرم و آپشن‌های فراوان است، اما با این وجود نمی‌توانیم ارزش خرید بالایی را برای این خودرو در نظر بگیریم. دسترسی سخت به قطعات یدکی، خدمات پس از فروش نامناسب و بازار دست دوم ضعیف از مهم‌ترین دلایل ارزش خرید پایین خرید این خودرو است. در این رنج قیمتی، می‌توان به جای خرید بی وای دی S6 خودروهایی همچون کیا سراتو 1.6 آپشنال، هیوندا i20 یا حتی هیوندا اکسنت را خریداری کرد.

10
0 4.5

رقبای بی وای دی S6

هاوال H2، هایما اس7 توربو، جک اس5 و چری تیگو 5 آپشنال از جمله رقبایی هستند که بی وای دی S6 در رده قیمتی خود در بازار ایران باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کند. در میان این گزینه‌ها، جک اس5 توانسته به واسطه مزیت‌هایی مانند موتور قدرتمند، خدمات پس از فروش گسترده‌تر، بازار دست دوم بهتر و امکانات مناسب فروش بسیار خوبی داشته باشد و کار را برای سایر رقبا سخت کند. بنابراین در این رده قیمتی اگر قصد خرید یک خودروی کراس اوور چینی را دارید، پیشنهاد ما این است که خرید جک اس5 را در اولویت قرار دهید.


مشخصات فنی بی وای دی S6

نام لاتین خودرو BYD S6
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J- شاسی بلند متوسط
کشور سازنده چین
سال طراحی 2010
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده کارمانیا
گارانتی 3 سال گارانتی یا 100000 کیلومتر
حجم موتور 2400 سی سی
نوع موتور DOHC
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک 6 سرعته کلاچ دوبل DCT با قابلیت تیپترونیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 160 اسب بخار در 5800 دور بر دقيقه
گشتاور 229 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 185 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 13 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب سیستم تعلیق عقب مک فرسون با اتصال سه مفصلی مستقل
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4810 میلیمتر
عرض 1855 میلیمتر
ارتفاع 1725 میلیمتر
فاصله محوری 2720 میلیمتر
وزن 1695 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 225/65R17
رینگ و لاستیک عقب 225/65R17
مصرف سوخت ترکیبی 9.8 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 72 لیتر
پیمایش 734 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع دوکاناله مجزا
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا مانیتور لمسی 7 اینچ، 9 بلندگو، بلوتوث، پورت USB+AUX، قابلیت پخش DVD، مسیریاب با نقشه ایران(GPS)
غربیلک فرمان فرمان چرمی، کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش چرمی، صندلی راننده برقی و قابل تنظیم در 8 حالت
سیستم صندلی های عقب روکش چرمی، صندلی ردیف عقب تاشو با قابلیت تنظیم پشتی و کفی و دارای تکیه گاه ساعد و جالیوانی
سیستم روشنایی جلو چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight)، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو
سنسورهای پیش فعال 4 عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب و 2 عدد سنسور پارک جلو
سیستمهای کمکی راننده سیستم کروز کنترل
سیستم آینه ها آینه دید عقب با قابلیت کاهش اتوماتیک تابش نور بهمراه قطب نمای الکترونیکی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، » چراغ خوشامد گویی بر روی آینه های جانبی(Welcome Light)
سیستم شیشه ها شیشه عقب دارای سیستم یخ زدا، بسته شدن شیشه‌های همزمان با قفل نمودن درب‌ها
سیستهای سقف سانروف دو حالته
سایر موارد دوربین دید جانبی آینه سمت راست، دوربین دید عقب دستگیره های داخلی روکش کروم، درب باک برقی،
کیسه های هوا دارای 6 کیسه هوای ایمنی در 10 نقطه (جلو، جانبی و پرده ای)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ورود بدون کلید، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت PIC
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری سیستم ترمزهوشمند BOS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز ضد قفل ABS
سایر موارد هشداربسته نبودن کمربند سرنشینان جلو و باز بودن درب ها، ISO FIX، هشدار فعال بودن ترمز دستی،

عکس بی وای دی S6

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "بی وای دی S6"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد
مهمان

این ماشین عالیه
چهارماهه دارمش
نه صدای کابین داره
نه لرزش
و نه کمبود قدرت برای حرکت

رضا
مهمان

واقعا تو این رنج قیمت عالیه.

مهرداد
مهمان

بهترین ماشین تو رنج ۱۰۰تا ۱۵۰ تومن واقعا خوبه