جیلی امگرند ۷

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 12:02
جیلی امگرند 7

بررسی جیلی امگرند ۷

امگرند ۷ (Emgrand 7) از جمله محصولات شرکت جیلی چین است که در برخی از بازارها با نام EC7 شناخته می‌شود. این خودرو که اولین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و در سال ۲۰۱۳ نیز توسط شرکت جیلران موتور در نمونه‌های هاچبک و سدان به بازار ایران معرفی گردید. این خودرو در ابتدا با گیربکس دستی و سپس در نسخه‌های اتومات به بازار خودروی ایران وارد شد و توانست با تکیه‌بر مزایایی مانند کیفیت ساخت بسیار خوب و قیمت‌گذاری رقابتی فروش نسبتا خوبی را تجربه کند؛ البته حدود یک سال از حضور امگرند ۷ در بازار داخلی نگذشته بود که شرکت جیلران از عرضه این خودرو به بازار کشور باز ماند و عرضه این خودرو به طور کامل متوقف شد.

جیلی امگرند ۷ اساسا طراحی ساده‌ای دارد و براساس پلتفرم تویوتا کرولا قدیمی شکل گرفته است. امگرند ۷ از نظر طراحی در وضعیت مناسبی قرار دارد به نحوی که به سختی می‌توان ایراد خاصی به نمای ظاهری آن گرفت. کابین جیلی امگرند ۷ نیز کیفیت قابل قبولی دارد و از فضای مناسبی برخوردار است، همچنین طراحی آن نیز در مقایسه با سایر سدان‌های‌ چینی هم‌رده خود کمی هماهنگ‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.
برای جیلی امگرند ۷ یک موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر در نظر گرفته شده است که می‌تواند ۱۳۷ اسب بخار قدرت در ۶۲۰۰ دور در دقیقه و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور در۴۲۰۰ دور در دقیقه را تولید کرده و نیروی تولید شده خود را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل نماید. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودروی ۱۲۸۰ کیلوگرمی در نمونه‌های اتوماتیک حدود ۱۲ ثانیه اعلام شده که باعث می‌شود نتوانیم امگرند ۷ را در دسته سدان‌های پرشتاب و چالاک بازار کشورمان قرار دهیم، البته نمونه‌های دنده دستی از لحاظ چالاکی در وضعیت بسیار بهتری نسبت به انواع دنده دستی قرار دارند.
مصرف سوخت بهینه یکی از مزایای جیلی امگرند ۷ است و مصرف ترکیبی این خودرو ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است، اما مشکل دیسک و عملکرد نسبتا ناهماهنگ گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ یکی از مشکلاتی است که برخی از خریداران این خودرو از آن گله‌مند هستند و متاسفانه راه حلی هم برای آن وجود ندارد!
امگرند ۷ نیز همچون اغلب خودروهای چینی، با لیست کاملی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی راهی بازار ایران شده است و همین آپشن‌های متنوع در زمان عرضه این خودرو به بازار کشور توانست نقش پررنگی در میزان فروش این سدان چینی ایفا کند. رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، باک بنزین ضد انفجار شش لایه، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم ۸ حالته، کمربند صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم شانه‌ها و محدود کننده نیرو، نمایشگر ۶,۵ اینچی، تهیه مطبوع با کنترل اتوماتیک، فرمان چرم مجهز به کلیدهای کنترلی، فرمان قابل تنظیم و سیستم روشنایی با قابلیت تنظیم ارتفاع نور از جمله آپشن‌هایی هستند که در جیلی امگرند ۷ وجود دارند.
جیلی امگرند ۷ یکی از باکیفیت‌ترین سدان چینی است که طی سال‌های گذشته به بازار کشور وارد شده است. این خودرو با تکیه‌بر ویژگی‌هایی همچون امکانات متنوع، امنیت بالا، طراحی عامه پسند و... توانست فروش خوبی را نیز در بازار داخلی تجربه کند، اما توقف تولید آن باعث شد تا این سدان محبوب خیلی زود از چرخه رقابت حذف شده و تا حدودی به خاطره‌ها بپیوندد!

امنيت جیلی امگرند ۷

در سال 2011 جیلی امگرند 7 توانست 4 ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی یوروانکپ دریافت کند و اولین خودروی چینی باشد که چنین امتیازی را از این موسسه معتبر اروپایی کسب می‌کند. در کنار ستاره‌های درخشان یوروانکپ، امگرند 7 از موسسه ایمنی CNCAP نیز موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است؛ بنابراین می‌توان گفت که وضعیت امنیت امگرند 7 کاملا راضی کننده است و از میان خودروهای چینی موجود در بازار داخلی، هیچ خودرو چینی نمی‌تواند حتی به گرد پای ایمنی آن نیز برسد!

ارزش خريد جیلی امگرند ۷

امکانات و مزایای فراوان امگرند 7 در بازار ایران توانست تا حدود بسیار زیادی، تفکر رایج مردم کشور را در مورد خودروهای چینی تغییر دهد، اما عزم ناکافی شرکت وارد کننده باعث شد تا خیلی زود با این خودرو باکیفیت خداحافظی کنیم؛ مطمئنا در صورت ادامه عرضه جیلی امگرند 7 یا سایر محصولات شرکت جیلی، این برند چینی می‌توانست سهم بیشتری از بازار ایران را نصیب خود کند.
در حال حاضر با توجه به عدم عرضه بروز امگرند7، عدم دسترسی آسان به قطعات یدکی و همچنین بازار دست دوم ضعیف این خودرو نمی‌توانیم ارزش خرید بالایی را برای آن در نظر بگیریم. در رنج قیمتی نمونه‌های دست دوم امگرند7، می‌توانید به سراغ نمونه‌های کم کارکرد خودروهایی همچون پژو 207 اتوماتیک، دنا پلاس توربو، رنو ساندرو استپ وی یا حتی چانگان CS35 بروید تا ضمن بهره‌مندی از بازار دست دوم پررونق این خودروها به قطعات مصرفی و یدکی آن‌ها نیز دسترسی داشته باشید.

10
0 4

رقبای جیلی امگرند ۷

نمونه اتوماتیک Emgrand 7 در زمان تولید خود با قیمتی در حدود 105 هزار یوان در کشور سازنده عرضه میشد که قیمت مناسبی برای یک سدان چینی با کیفیت و پرآپشن به نظر می‌رسد. در بازار داخلی در رنج قیمتی این خودرو می‌توان از رقبای قدرتمندی مانند پژو پارس اتوماتیک، دنا پلاس، پژو 207 صندوقدار و برلیانس H330 نام برد. در میان این گزینه‌ها برلیانس H330 از امکانات متنوع، طراحی جدید و فضای مناسب‌تری برای سرنشینان برخوردار است، اما اگر علاقه چندانی به این سدان چینی ندارید، می‌توانید به سراغ خرید دنا پلاس بروید تا در کنار امکانات رفاهی متنوع، مشکلی برای تامین قطعات خودرو خود نیز نداشته باشید.


مشخصات فنی جیلی امگرند ۷

نام لاتین خودرو Emgrand 7
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C - سدان خانوادگی جمع و جور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2009
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده جیلران
حجم موتور 1792 سی سی
نوع موتور JLY - 4G18
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 4 سرعته اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 137 اسب بخار در 6200 دور بر دقيقه
گشتاور 172 نيوتن متر در 4200 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 180 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 12 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب Trailing Arm
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4635 میلیمتر
عرض 1789 میلیمتر
ارتفاع 1470 میلیمتر
وزن 1280 کیلوگرم
حجم صندوق 680 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 215/55R16
رینگ و لاستیک عقب 215/55R16
مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
پیمایش 694 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ
ساير امتيازات ایمنی 5 ستاره CNCAP
سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سيستم پخش DVD با صفحه نمايش 6.5 اينچي
غربیلک فرمان فرمان چرم مجهز به كليد هاي كنترلي
سیستم صندلی های جلو چرمی مجهز به تنظیمات 8 جهته برقی، کمربند صندلی های جلو با قابلیت تنظیم شانه ها و محدود کننده نیرو، کمربند های سه نقطه ای با قابلیت پیش کشندگی اتوماتیک
سیستم صندلی های عقب چرمی، قابليت ISO FIX
سیستم روشنایی جلو چراغ جلو به همراه تنظيم ارتفاع، مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقب مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعال سنسور عقب
سیستم آینه ها آينه وسط با قابليت مات شدن، آينه هاي برقي با گرمكن و قابليت جمع شوندگي دستي
سیستم شیشه ها چهار پنجره مجهز به سيستم Power Windows، شيشه جلو با سيستم HSEA سبز رنگ، شيشه عقب با سيستم HSEA سبز رنگ با آنتن درون شيشه و سيستم گرمكن شيشه،
سیستهای سقف سانروف برقي
سایر موارد رينگ آلومينيومي 16 اينچي، هشدار سرعت بيش از حد مجاز، هشدار فراموش كردن كليد در داخل خودرو
کیسه های هوا 6 عدد (راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای جلو و عقب)
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی، ایموبیلایزر
ترمزهای جلو: ديسكي خنك شونده
ترمزهای عقب ديسكي خنك شونده
سیستم های ترمز و پایداری ABS - EBD
سایر موارد سيستم قفل اتوماتيك درب ها با سنسور سرعت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar