جیلی EC7-RV

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 12:02
جیلی EC7-RV

بررسی جیلی EC7-RV

EC7-RV از جمله محصولات هاچبک شرکت جیلی چین است که در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد. جیلی EC7-RV درواقع نسخه هاچبک سدان امگرند ۷ است و در بخش طراحی و پیشرانه شباهت‌های غیر قابل انکاری میان این دو وجود دارد. شرکت جیلران موتور پس از عرضه سدان امگرند ۷ تصمیم به عرضه نسخه هاچبک آن با دو گیربکس دستی و اتومات در کشور گرفت. EC7-RV یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای هاچبکی است که در بازار کشور عرضه شده است اما مشکلات شرکت جیلران موتور باعث شد تا خیلی زود شاهد خروج این خودرو از بازار کشور باشیم.

جیلی امگرند ۷ و EC7-RV از یک پلتفرم مشترک استفاده می‌کنند، بنابراین طبیعی است که شباهت‌های زیادی بین این دو وجود داشته باشد. نمای ظاهری EC7-RV شباهت زیادی به امگرند۷ دارد و تنها در بخش جلویی خودرو فرم‌ چراغ‌ها و سپر کمی تغییر کرده است؛ در مجموع می‌توان وضعیت طراحی EC7-RV را مناسب دانست و از آن را هاچبکی جوان‌پسند و زیبا دانست. کابین این خودرو نیز کیفیت قابل قبولی دارد که شاید در میان خودروهای چینی کم نظیر باشد. ارگونومی مناسب است و فضای خوبی نیز برای سرنشینان وجود دارد که راحتی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.
شباهت‌های جیلی EC7-RV و امگرند ۷ فقط به طراحی منحصر نمی‌شود و این دو خودرو از یک پیشرانه کاملا یکسان نیز استفاده می‌کنند. موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر تدارک دیده شد برای این خودروی هاچبک می‌تواند ۱۳۷ اسب بخار قدرت در ۶۲۰۰ دور در دقیقه و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور در ۴۲۰۰ دور در دقیقه را تولید کرده و نیروی تولید شده خود را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو بفرستد. این پیشرانه قادر است تا سرعت EC7-RV را در طی مدت ۱۲ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که نسبتا رقم قابل قبولی است. همچنین بر اساس اعلام شرکت سازنده، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است که البته این رقم در استفاده‌های شهری با افزایش همراه خواهد بود.
وضعیت آپشن‌ها و امکانات رفاهی جیلی EC7-RV نیز کاملا مناسب و شاید فراتر از یک هاچبک اقتصادی باشد. چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، باک ضد انفجار، تریم چرمی داشبورد، صندلی چرمی، صندلی عقب تاشو، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم ۸ حالته، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر ۶.۵ اینجی و سانروف برقی تنها بخشی از امکاناتی هستند که در جیلی EC7-RV یافت می‌شود.
جیلی EC7-RV در ابتدا با عنوان یک هاچبک اقتصادی روانه بازار شد و کیفیت بالای آن باعث گردید که تا حدودی ذهنیت رایج مردم در مورد خودروهای چینی تغییر یابد. اما علی رغم تمام شایستگی‌ها، پس از مدت کوتاهی عرضه این خودرو از سوی شرکت جیلران موتور در کشور متوقف شد. اگر شرکت وارد کننده می‌توانست به عرضه جیلی EC7-RV ادامه دهد، قطعا این خودرو به رقیبی بسیار جدی برای هاچبک‌های بازار مانند پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ تبدیل می‌شد. جیلی EC7-RV از مزایایی مانند طراحی مناسب، ایمنی فوق العاده در مقایسه با رقبا، عملکرد خوب پیشرانه، کیفیت قابل قبول کابین و آپشن‌های فراوان برخوردار است، اما مشکل اصلی EC7-RV و نسخه سدان آن دسترسی سخت به قطعات یدکی، خدمات پس از فروش نامناسب و بازار دست دوم ضعیف است که خریداران این خودروها را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. بنابراین با وجود اینکه جیلی EC7-RV یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای هاچبک موجود در کشور، اما بهتر شاید آن باشد که به خرید هاچبک‌های ایرانیزه فکر کنید تا مشکل دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش گریبان گیرتان نشود.

امنيت جیلی EC7-RV

جیلی EC7-RV همانند نسخه سدان خود توانسته 4 ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکپ دریافت کند. همچنین اطلاعات موجود نشان می‌دهند که این خودرو موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی کامل از موسسه تست تصادف چینی C-NCAP نیز شده است. به استناد این آمار، می‌توان گفت که جیلی EC7-RV یکی از ایمن‌ترین خودروهای هاچبکی است در حال حاضر می‌توانید در ایران خریداری کنید. 6 کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای جلو، قفل مرکزی، ایموبلایزر و سیستم‌های ABS و EBD خیال شما را تا حد زیادی از بابت ایمنی جیلی EC7-RV آسوده می‌کنند.

ارزش خريد جیلی EC7-RV

قیمت نسل اول جیلی EC7-RV در بازار چین از 69 هزار یوان آغاز می‌شود و تا 100 هزار یوان نیز ادامه می‌یابد. بنابراین این خودرو را می‌توان در رده خودروهای اقتصادی بازار چین قرار دارد. جیلی EC7-RV در ابتدای عرضه خود در بازار ایران نیز در رده قیمتی زیر 50 میلیون تومان روانه بازار شد، اما عدم وجود نمایندگی قدرتمند جیلی در ایران باعث شد تا این خودرو نتواند به جایگاه واقعی خود در بازار دست یابد. فارغ از تمامی جوانب مثبت جیلی EC7-RV، اما مشکلاتی مانند دسترسی سخت به قطعات یدکی و بازار دست دوم نامناسب باعث می‌شوند که نتوانیم ارزش خرید بالایی را برای این هاچبک ایمن و باکیفیت در نظر بگیریم.

10
0 5

رقبای جیلی EC7-RV

پژو 207، برلیانس H320 و MVM 315 هاچ‌بک رقبایی هستند که جیلی EC7-RV برای قرار گرفتن در سبد خرید مشتریان ایرانی باید با آن‌ها رقابت کند. هرچند که تمامی این گزینه‌ها از لحاظ کیفیت و ایمنی پایین‌تر از جیلی EC7-RV قرار می‌گیرند، اما در حال حاضر عرضه تمامی این خودروها توسط شرکت‌های سازنده ادامه دارد، بنابراین خریداران آن‌ها برخلاف جیلی EC7-RV با مشکل تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش مواجه نیستند. در پایان، اگر به دنبال خرید یک هاچبک اقتصادی شهری با مزایایی مانند مصرف بهینه سوخت، آپشن‌های مناسب، بازار دست دوم پررونق و دسترسی آسان به قطعات یدکی هستید، خرید پژو 207 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.


مشخصات فنی جیلی EC7-RV

نام لاتین خودرو EC7-RV
کلاس بدنه هاچ بک
سگمنت جهانی B- هاچبک شهری جمع و جور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2012
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده جیلران موتور
حجم موتور 1792 سی سی
نوع موتور JLY - 4G18
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 سرعته دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 137 اسب بخار در 6200 دور بر دقيقه
گشتاور 172 نيوتن متر در 4200 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 185 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 12 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو MacPherson
سیستم تعلیق عقب Trailing Arm
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4390 میلیمتر
عرض 1789 میلیمتر
ارتفاع 1470 میلیمتر
وزن 1296 کیلوگرم
حجم صندوق 390 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 215/55R16
رینگ و لاستیک عقب 215/55R16
مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
پیمایش 695 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا نمایشگر 6,5 اینچی / پخش DVD
غربیلک فرمان فرمان چرم مجهز به کلید های کنترلی/ فرمان قابل تنظیم
سیستم صندلی های جلو صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم 8 حالته
سیستم روشنایی جلو تنظیم ارتفاع نور / روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها/ مه شکن جلو
سنسورهای پیش فعال سنسور تشخيص كمك راننده/ سنسور عقب
سیستم آینه ها آينه هاي برقي با گرمكن و قابليت جمع شوندگي دستي
سیستم شیشه ها چهار پنجره مجهز به سيستم Power Windows /شيشه جلو با سيستم HSEA سبز رنگ/ شيشه عقب با سيستم HSEA سبز رنگ با آنتن درون شيشه و سيستم گرمكن شيشه
سیستهای سقف سانروف برقي
سایر موارد رودري ها با تريم چرم/ ركاب استيل/ پرده شيشه عقب با قابليت جمع شوندگي دستي/ نمايشگر اطلاعات خودرو مجهز به نمايشگر دماي خارجي
کیسه های هوا 6 عدد (راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای جلو و عقب)
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی/ ایموبیلایزر
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب ديسكي خنك شونده
سیستم های ترمز و پایداری ABS + EBD
سایر موارد هشدار فراموش كردن كليد در داخل خودرو/ باک بنزین ضد انفجار با شش لایه مواد پلیمری مخصوص/ قابليت ISO FIX/ آلارم باز بودن درب ها

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar