جیلی GC6 فیس جدید

بروزرسانی در: یکشنبه 17 دی 02 ساعت 23:12
جیلی GC6 فیس جدید

بررسی جیلی GC6 فیس جدید

GC6 از جمله محصولات شرکت جیلی چین است که در سگمنت سدان‌های ارزان قیمت جای می‌گیرد. این خودرو در سال ۲۰۱۲ و توسط شرکت ENGLON به عنوان زیر مجموعه برند جیلی وارد بازار شده و یکی از قدیمی‌ترین محصولات این شرکت نیز به شمار می‌آید. شرکت بم خودرو به عنوان نماینده جیلی در ایران تاکنون دو مدل از GC6 را روانه بازار کشور کرده است که یکی از آن‌ها مدل فیس لیفت بوده که با پسوند «اکسلنت» در سال ۱۳۹۶ در کشور رونمایی گردید. جیلی GC6 علی رغم اینکه با قیمتی رقابتی وارد بازار ایران شد، اما به دلیل بازاریابی ضعیف و پشتیبانی نه چندان خوب شرکت بم خودرو، نتوانسته آن طور که باید و شاید مورد توجه مشتریان ایرانی قرار بگیرد.

مدل فیس لیفت GC6 نسبت به نسل پیشین خود طراحی بروزتری دارد. در بخش جلویی، شاهد استفاده از چراغ‌هایی جدید و کوچک‌تر هستیم که یک جلو پنجره مشکی رنگ را در میان خود جای داده‌اند. نمای کناری هم طراحی ساده‌ای دارد و با یک خط مورب، طراحان سعی کرده‌اند حجم بدنه را بزرگ‌تر نشان دهند. وقتی هم که به نمای پشتی می‌رسیم، شاهد تغییر چراغ‌ها و جایگزینی آن‌ها با یک مدل جدید هستیم که نسبت به نمونه قبلی زیباتر هستند. مجموعا با توجه به رده قیمتی، می‌توان طراحی جیلی GC6 فیس لیفت را قابل قبول دانست. کابین GC6 فیس لیفت هم نسبت به مدل قبلی تغییر کرده و متریال کابین تا حدودی بهتر شده است. یک تریم دو رنگ مشکی و نارنجی و صندلی‌های چرمی کابین مناسبی را برای این سدان اقتصادی خلق کرده‌اند.
جیلی GC6 فیس لیفت از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند ضمن تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۶۲۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور در ۴۲۰۰ دور در دقیقه، نیروی که تولید می‌کند را از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت JATCO ژاپن به چرخ‌های جلو بفرستد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ جیلی GC6 در حدود ۱۳.۵ ثانیه اعلام شده است که با توجه به وزن ۱۱۳۲ کیلوگرمی این خودرو، قطعا شتاب مناسبی نیست و عاشقان سرعت را ناامید خواهد کرد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده که تقریبا رقم مناسبی است، اما خب به هر حال این میزان مصرف سوخت در استفاده‌های شهری با افزایش همراه است.
GC6 فیس لیفت یک سدان اقتصادی است و نباید از آن انتظار آپشن‌های زیادی داشته باشید. مانیتور ۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دی لایت، گرمکن شیشه عقب، سنسور پارک عقب و سانروف از جمله آپشن‌هایی هستند که در جیلی GC6 فیس لیفت دیده می‌شوند.
شرکت بم خودرو که پیش‌تر مدل قدیمی GC6 را روانه بازار ایران کرده بود، با عرضه مدل فیس لیفت سعی داشت تا سهمی از سگمنت پر رونق سدان‌های اقتصادی بازار خودروی کشور را نصیب خود، اما به دلایلی که بالاتر گفتیم، کرمانی‌ها در این کار موفق نبودند و GC6 فیس لیفت به نوعی خودرویی مهجور در بازار ایران است. اگر بخواهیم در مورد مزایا و معایب صحبت کنیم، باید بگوییم که جیلی GC6 فیس لیفت از مزایایی مانند سواری نرم و راحت، کابین مناسب و طراحی خوب برخوردار است. از سوی دیگر، شتاب ضعیف و آپشن‌های اندک هم معایب GC6 به شمار می‌آیند. اما یکی از دلایل عمده‌ای که شاید باعث شود از خرید جیلی GC6 صرف نظر کنید، عدم وجود خدمات پس از فروش مناسب و بازار دست دوم ضعیف است که بسیاری از خریداران این خودرو را به ستوه آورده است. بنابراین در رده قیمتی جیلی GC6 فیس لیفت شاید بهتر باشد که به خرید گزینه‌های دیگر فکر کنید تا مجبور نباشید برای پیدا کردن قطعات یدکی همه جا را جست و جو کنید.

امنيت جیلی GC6 فیس جدید

جیلی GC6 موفق شده است تا 5 ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP چین دریافت کند. هرچند که نمی‌توان به ستاره‌های C-NCAP چندان دلخوش بود، اما در مقایسه با خودروهای وطنی بدون تست تصادف، ایمنی GC6 امیدوارکننده‌تر است. این خودرو با حداقل امکانات ایمنی مانند 2 عدد کیسه هوا، قفل مرکزی، قفل کودک، سیستم قطع کننده سوخت هنگام تصادف و سیستم‌های ABS و EBD روانه بازار ایران می‌شود.

ارزش خريد جیلی GC6 فیس جدید

قیمت جیلی GC6 فیس لیفت در بازارهای حوزه خلیج فارس و در کشور امارات متحده عربی از 29 هزار و 500 درهم آغاز می‌شود و این خودرو در ابتدای عرضه خود در بازار ایران نیز با قیمتی زیر 60 میلیون تومان روانه بازار شد. بنابراین GC6 یک خودروی کاملا اقتصادی است. البته نوسانات نرخ ارز باعث افزایش قیمت این خودرو نیز شده است، به گونه‌ای که هم اکنون نمونه‌های صفر کیلومتر GC6 در حدود 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. متاسفانه ضعف‌های شرکت بم خودرو در بازاریابی و پشتیبانی از GC6 باعث شد که این خودرو نتواند نظر مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. خدمات پس از فروش ضعیف و بازار دست دوم نامناسب باعث می‌شوند که نتوانیم ارزش خرید بالایی را برای جیلی GC6 فیس لیفت در نظر داشته باشیم و در این رده قیمتی بهتر است به خرید گزینه‌های دیگری مانند تندر 90 فکر کنید.

10
0 4

رقبای جیلی GC6 فیس جدید

پژو پارس، دنا، جک J4 و سمند سورن توربو رقبایی هستند که جیلی GC6 فیس لیفت باید در بازار ایران با آن‌ها رقابت کند. وضعیت خدمات پس از فروش و بازار دست دوم این خودرو ها از GC6 فیس لیفت بهتر است و بنابراین مالکان آن‌ها برای دسترسی به قطعات یدکی یا فروش خودروی خود با دردسر چندانی مواجه نیستند. در مقام مقایسه، خرید تندر 90 به دلیل مزایایی مانند کیفیت مونتاژ خوب و بازار دست دوم پر رونق شاید گزینه بهتری باشد. اما اگر به دنبال فضای بیشتر برای سفرهای خانوادگی می‌گردید، می‌توانید خرید پژو پارس و سمند سورن را نیز مدنظر قرار دهید و اگر آپشن‌های بیشتری می‌خواهید، خرید دنا یا نمونه‌های کار کرده دنا پلاس انتخاب مناسب‌تری به نظر می‌رسد.


مشخصات فنی جیلی GC6 فیس جدید

نام لاتین خودرو GEELY GC6
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی B- سدان شهری جمع و جور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2012
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده کرمان موتور
گارانتی 3 سال یا 100 هزالر کیلومتر
حجم موتور 1498 سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک 4 سرعته ساعت JATCO ژاپن
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 105 اسب بخار در 5800 دور بر دقيقه
گشتاور 136 نيوتن متر در 3400 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 172 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 13 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4342 میلیمتر
عرض 1692 میلیمتر
ارتفاع 1435 میلیمتر
فاصله محوری 2760 میلیمتر
وزن 1132 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 185/60R15
رینگ و لاستیک عقب 185/60R15
مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 45 لیتر
پیمایش 662 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع تهویه هوای برقی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا صفحه نمایش 7 اینچی با 6بلندگو
غربیلک فرمان کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش چرمی/ تنظیم 6 جهته دستی
سیستم صندلی های عقب روکش چرمی
سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو مجهز به دیلایت /مه شکن جلو
سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب
سیستم آینه ها تنظیم برقی آینه‌های جانبی
سیستهای سقف سانروف
کیسه های هوا 2 عدد ( راننده-سرنشین جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ایموبولایزر/سیستم هشدار دهنده
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری ABS + EBD

عکس جیلی GC6 فیس جدید

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

15 دیدگاه ها برای "جیلی GC6 فیس جدید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
majid
مهمان

شما اینو داری با برلیانس ۱۱۶ اسب بخاری با گیربکس تیپ ترو کینش مقایسه میکنی یکم مطالعه کنید بعد نظر بدید خل هشن

Mst
مهمان

طراحیه داخلش عالیه ولی ظاهرش زیاد جالب نیس و پیشرانش خیلی ضعیفه
اگه پیشرانه جیلی امگرند۷ رو این میذاشتن عالی بود
ولی باز ماشین های چینی نسبت به قیمتاش بهتر از ماشین های کره ای و اروپایی هست..

حسن
مهمان

عقبش از شاسی بلند الهام گرفته خخخخخ ولی طراحی چراغ عقبش خوبه بدک نیس.

Karen
مهمان

سلام وعرض ادب من حقیقتا از برند جیلی خیلی راضیم چون پو ساله شاسیشو دارم فک کنم از نطر کیفیت و امکانات نسبت به ماشین ایرانی خیلی سر تره البته از نظر من

شهريار
مهمان

ماشین خوبیه خیلى باکلاسه
من همونم
میخوامش

victor
مهمان

نسبت به امکاناتش قیمتش واقعاً مفتتتته.

حسن
مهمان

داشبوردش عالیه
کاش دنده ایش هم بود … نسبت به رقبا به قیمتش می ارزه
این چینی ها نبودند الان ال ممد اتوماتیکو هفتاد هشتاد تومن قالب میکردند البته دادششو با یه سیاستی بالای ۶۰ قالب میکنند استپ وی رو میگم
این جیلی c6 خیلی خوشم اومده اما کاش دنده ایش هم بود هر چند توان خرید دنده ایش هم ندارم فعلا ….

محمد
مهمان

ماشین چینی مفت گرونه

فاطمه
مهمان

پشتش چرا انقدر رو هواست

yasser
مهمان

عقبش خیلی ضایع است