هیوندای سوناتا YF مدل ۲۰۱۱-۲۰۱۵

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 21:03
هیوندای سوناتا YF مدل 2011-2015

بررسی هیوندای سوناتا YF مدل ۲۰۱۱-۲۰۱۵

شرکت هیوندای از سال ۱۹۸۵ به تولید مدل سوناتا مشغول است و این خودرو از جمله محصولات قدیمی و پرفروش این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود. سوناتا تاکنون در هشت نسل مختلف روانه بازارهای جهانی شده است که نسل ششم آن به YF مشهور است و در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ روی خط تولید قرار داشت و در این فاصله یک فیس لیفت مختصر را نیز دریافت کرد. نسل‌های مختلف هیوندای سوناتا در بازار ایران یافت می‌شوند و سوناتا YF نیز توسط آسان موتور توانست شانس حضور در بازار ایران را پیدا کرده و به فروش موفقی نیز دست یابد. بعد از توقف عرضه این مدل در بازار کشورمان، نسل هفتم با نام سوناتا LF جایگزین آن شد.

هیوندای در نسل ششم سوناتا یا همان YF تصمیم گرفت تا از یک زبان طراحی جدید بهره بگیرد و به همین دلیل میان نسل پنجم و ششم سوناتا تفاوت‌های زیادی از لحاظ طراحی وجود دارد. قلم آندره هادسون توانسته چهره‌ای اسپرت و چشم‌نواز به سوناتا YF ببخشد و آن را به گزینه‌ای جذاب برای خرید تبدیل کند. چراغ‌های کشیده‌ جلویی به همراه خطوط موجود در بخش کناری به نوعی امضای این نسل از سوناتا هستند. مجموعا می‌توان نمره خوبی به طراحی این خودرو اعطا کرد و به آندره هادسون نیز آفرین گفت. کابین سوناتا YF نیز از ارگونومی بسیار خوبی برخوردار است و سرنشینان در آن احساس راحتی خواهند کرد. همچنین متریال به کار رفته در کابین پلاستیک است که کیفیت نسبتا مناسبی دارد.
هیوندای سوناتا YF با انواعی از پیشرانه‌های ۲ و ۲.۴ لیتری به بازارهای جهانی وارد شد، اما تنها نمونه ۲.۴ لیتری آن برای بازار ایران انتخاب گردید. این پیشرانه می‌تواند ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و نیرو خود را به واسطه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو بفرستد. پیشرانه و گیربکس سوناتا YF هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند و یک رانندگی هیجانی و اسپرت را وعده می‌دهند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو به استناد تست‌های صورت گرفته ۱۰ ثانیه بوده و مصرف ترکیبی آن نیز حدود ۸ لیتر در هر صد کیلومتر است که برای خودرویی در این کلاس نکته مثبتی محسوب می‌شود.
کره‌ای‌ها همیشه خودروهای خود را دست پر به مصاف رقبا می‌فرستند و سوناتا نیز با کوله‌باری از آپشن به بازار ایران آمد تا مشتریانی از سرزمین پارس را بیش از پیش عاشق خود کند. از جمله آپشن‌های موجود در هیوندای سوناتا YF می‌توان به کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسورهای عقب، باران و مشاهده فشار باید تایر، سقف پانوراما، مانیتور ۷ اینچی (در نسخه‌های سفارشی)، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دوگانه، امکان تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت و شاگرد در ۴ جهت به صورت برقی، روکش صندلی چرمی و چندین آپشن دیگر اشاره کرد. مجموعا می‌توان گفت که سوناتا YF از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.
سوناتا YF ششمین نسل از یک خودرو پرفروش است که میهمان بازار ایران می‌شود. نسل‌های مختلف سوناتا همگی توانسته‌اند فروش بسیار خوبی در بازار ایران داشته باشند و از این رو می‌توان سوناتا را خودرویی مطابق با ذائقه مشتریان ایرانی دانست.

وقتی با هیوندای سوناتا رانندگی میکنیم تعلیق نسبتا خشک آن به چشممان می آید، هماهنگی موتور گیربکس مناسب ارزیابی میشود و هندلینگ آن به اندازه خودروهای ژاپنی خوب نیست. ترمزها نسبت به خودروهای جدیدتر این کمپانی چندان عملکرد قابل قبولی ندارند. شیفترهای پشت فرمان اندازه مناسبی دارند و حس خوبی را برای یک رانندگی اسپرت به راننده منتقل میکنند. سوناتا YF اگرچه چهارسیلندر است اما در دورهای میانی صدای خوبی از پیشرانه به گوش میرسد و نسبتا لذت بخش است. متریال کابین بعد از کارکردهای بالا تا حد قابل قبولی کیفیت خود را حفظ کرده اند اما به طور کلی ادوات داخل کابین کمی در دست اندازها و عوارض جاده سر و صدا تولید میکنند.

از جمله مزایایی که سوناتا YF از آن‌ها برخوردار است می‌توان به پیشرانه قدرتمند با شتاب مناسب، آپشن‌های بسیار خوب، ایمنی بالا و طراحی جذاب آن اشاره کرد. از سوی دیگر، معایبی همچون تعلیق خشک‌تر از برخی رقبا و کاهش کیفیت متریال کابین در بلند مدت نیز باید مدنظر قرار بگیرد.

امنيت هیوندای سوناتا YF مدل ۲۰۱۱-۲۰۱۵

سوناتا YF در بازار آمریکا نیز عرضه شده و امنیت آن توسط مرکز NHTSA مورد بررسی قرار گرفته است. براساس اطلاعات موجود، این خودرو موفق شده تا 5 ستاره ایمنی کامل را از بنیاد NHTSA دریافت کند. بنابراین در صورت خرید سوناتا YF می‌توانید مطمئن باشید که یک خودرو کاملا ایمن خریداری کرده‌اید. تجهیزات ایمنی بسیار خوبی همچون 6 کیسه هوا، ترمز ABS، سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز و سیستم‌های ایمنی HAC، ESC و BAS نیز در این خودرو دیده می‌شود.

ارزش خريد هیوندای سوناتا YF مدل ۲۰۱۱-۲۰۱۵

نسل‌های مختلف سوناتا و به طور مشخص مدل YF به دلیل مزیت‌های متعدد و قیمت‌گذاری مناسب توانسته‌اند مورد توجه خریداران قرار بگیرند و آمار فروش موفقی را از خود بجای بگذارند. خودرویی که توانسته تا این میزان فروش بالایی داشته باشد، از بازار خرید و فروش پررونقی برخوردار است و برای دسترسی به قطعات یدکی نیز مشتریانش را چندان به دردسر نمی‌اندازد. با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده می‌توانیم یک ارزش خرید بالا را برای هیوندای سوناتا YF در نظر بگیریم. در این رنج قیمتی می‌توانید خودروهای کراس اووری همچون نیسان جوک یا سانگ یانگ تیوولی را نیز خریداری کنید.

10
0 6

رقبای هیوندای سوناتا YF مدل ۲۰۱۱-۲۰۱۵

کیا اپتیما، تویوتا کمری و هوندا آکورد از جمله رقبایی هستند که سوناتا YF در بازار ایران باید به مصاف آن‌ها برود. تویوتا کمری در استفاده‌های بلندمدت خودرو قابل اعتمادی است ولی تعداد امکانات رفاهی آن از سوناتا یا اپتیما کمتر است و از سوی دیگر بازار دست دوم بهتر و آپشن‌های بیشتر مزیت‌های سوناتا و اپتیما هستند.
بنابراین اگر در این رنج قیمتی برخورداری از تجهیزات و آپشن‌های متنوع جزو اولویت‌های شما در خرید یک سدان خانوادگی محسوب نمی‌شود، می‌توانید به سراغ تویوتا کمری یا هوندا آکورد بروید که در مقایسه با سایر رقبای موجود از کیفیت بالاتر و سواری نرم‌تری برخوردار هستند. در مقابل اگر به دنبال خودرویی هستید که ضمن برخورداری از طراحی جذاب‌تر، از بازار خرید و فروش پررونقی نیز برخوردار باشد می‌توانید هیوندای سوناتا YF را خریداری کنید.


مشخصات فنی هیوندای سوناتا YF مدل ۲۰۱۱-۲۰۱۵

نام لاتین خودرو hyundai sonata
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی D - سدان خانوادگی نیمه لوکس
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی 2009
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده آسان موتور
حجم موتور 2359 سی سی
نوع موتور MPI
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 176 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 228 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 210 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 9.5 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق چند نقطه ای
سیستم تعلیق جلو مک فرسون مستقل
سیستم تعلیق عقب مولتی لینک
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4820 میلیمتر
عرض 1835 میلیمتر
ارتفاع 1470 میلیمتر
فاصله محوری 2795 میلیمتر
وزن 1425 کیلوگرم
حجم صندوق 464 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 225/45R18
رینگ و لاستیک عقب 225/45R18
مصرف سوخت شهری 11.2 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 6.1 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
پیمایش 865 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ساير امتيازات ایمنی 5 ستاره ایمنی از NHTSA
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک - کانالهای تهویه هوا بر روی ستونها و کنسول میانی - دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا پخش CD به همراه چنجر - 2 عدد بلندگو و 2 عدد تیوتر - ساب ووفر - پورت USB ، AUX ، iPod Cable
غربیلک فرمان 4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت - دکمه های کنترل صوتی - روکش چرمی
سیستم صندلی های جلو سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف - روکش چرم - صندلی راننده برقی - گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر
سیستم صندلی های عقب روکش چرم - دارای پشت سری فعال و هوشمند - گرمکن - تاشو
سیستم روشنایی جلو کنترل اتوماتیک نور چراغها - چراغ شوی - مه شکن - مجهز به سیستم مشایعت راننده در شب
سیستم روشنایی عقب LED طیفی به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور باران
سیستمهای کمکی راننده سنسور پارک جلو و عقب - کروز کنترل هوشمند
سیستم آینه ها آینه وسط الکترو کرومیک(ضد نور) - آینه های جانبی الکترو کرومیک برقی به همراه راهنمای LED و گرمکن - چراغهای روشنایی بر روی آینه ها - دارای حافظه با قابلیت تاشوندگی
سیستم شیشه ها تنظیم برقی تمام پنجره ها - بخار زدای اتوماتیک شیشه ها - شیشه های سولار
سیستهای سقف سانروف با قابلیت تنظیم در 4 حالت
سایر موارد چراغهای روشنایی در زیر دربها - یخ زدای برف پاک کن - استارت دکمه ای
کیسه های هوا راننده و سرنشین جلو
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت - ورود بدون کلید - ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف - قفل فرمان خودکار - سیستم قفل کودک در اختیار راننده
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی خنک شونده
سیستم فرمان و هدایت پذیری حساس به سرعت
سیستم های ترمز و پایداری ترمز ضد قفل ABS - توزیع نیروی ترمز EBD - پایداری الکترونیکی ESC - کنترل ایستایی در سربالایی HAC - کنترل کشش TCS - کنترل هوشمند خودرو ASD

عکس هیوندای سوناتا YF مدل ۲۰۱۱-۲۰۱۵

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar