میتسوبیشی اوتلندر مدل ۲۰۱۴-۲۰۱۵

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 02:29
میتسوبیشی اوتلندر مدل 2014-2015

بررسی میتسوبیشی اوتلندر مدل ۲۰۱۴-۲۰۱۵

اوتلندر (Outlander) نام یکی از کراس اوورهای سایز متوسط شرکت میتسوبیشی ژاپن است که در سال ۲۰۰۱ معرفی شد و نام اولیه آن Airtrek بود. این خودرو یکی از محصولات خوش فروش میتسوبیشی نیز هست و تا به امروز فیس لیفت‌های مختلفی از آن وارد بازار شده است. در سال ۲۰۱۲ نیز نسخه پلاگین هیبرید اوتلندر هم عرضه شد که هم اکنون لقب پرفروش‌ترین خودروی شاسی بلند پلاگین هیبرید جهان را یدک می‌کشد. میتسوبیشی اوتلندر در سال ۲۰۱۴ و در سه تیپ توسط شرکت آرین موتور به ایران وارد شد، اما به دلیل حضور رقبای قدرتمند کره‌ای، نتوانست فروش موفقی در بازار کشورمان داشته باشد، البته عرضه نسخه‌های جدیدتر اوتلندر هنوز در ایران ادامه دارد.

مدل ۲۰۱۴ میتسوبیشی اوتلندر در واقع فیس لیفت شده مدل ۲۰۱۳ است. عمر این مدل تنها دو سال بود و در سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه فیس لیفت جدید اوتلندر بودیم. در مقایسه با رقبای پر زرق و برق کره‌ای و حالا شاید چینی، طراحی اوتلندر ۲۰۱۴ چنگی به دل نمی‌زد و یکی از دلایل عدم فروش موفق آن در بازارهای جهانی و بازار ایران نیز همین طراحی نه چندان زیبای آن در مقایسه با رقبا بود. طراحی این مدل از اوتلندر را نمی‌توان زشت دانست و شاید واژه‌هایی همچون ساده و بی آلایش بهترین واژه‌ها برای توصیف آن باشند. در طراحی کابین اوتلندر ۲۰۱۴ نیز نسبت به نمونه‌های قبلی از متریال باکیفیت‌تری استفاده شده است و مجموعا کیفیت کابین راضی کننده است.
میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۴ به همراه یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری وارد بازار ایران شد. این پیشرانه می‌تواند در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۷۰ اسب بخار قدرت و در دور موتور ۴۲۰۰ دور در دقیقه، گشتاوری معادل با ۲۳۲ نیوتن متر را تولید کند. نیروی تولیدی این پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. چهار چرخ محرک بودن اوتلندر آن را به گزینه‌ای مناسب برای دوست‌داران آفرود تبدیل می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو حدود ۱۱ ثانیه اعلام شده است که با توجه به وزن ۱۴۸۵ کیلوگرمی نمی‌تواند چندان راضی کننده باشد. حداکثر سرعت اوتلندر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۹ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده که البته در ایران این میزان به حدود ۱۱ لیتر نیز خواهد رسید.
از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی نیز می‌توان اوتلندر را یک خودروی کامل دانست. دوربین دید عقب، کروز کنترل، رینگ های ۱۸اینچی، روکش چرم صندلی ها، گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو، شیفتر پشت فرمان، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، مانیتور ۷ اینچی لمسی و تهویه اتوماتیک دوگانه تنها بخشی از آپشن‌هایی هستند که در اوتلندر ۲۰۱۴ می‌توان یافت. البته لازم به ذکر است که سه تیپ مختلف اوتلندر هر کدام سطح آپشن مختص به خود را دارند و تیپ ۵ فول‌ترین مدل است.
در یک جمع بندی می‌توان گفت که میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۴ خودرویی است که کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و البته از یک خودروی ژاپنی جز این نیز نباید انتظار داشت. اوتلندر خودرویی است که نمی‌تواند نظر قشر جوان را به خود جلب کند، اما مردان خانواده که به دنبال پیدا کردن خودرویی باکیفیت برای سفر هستند می‌توانند به خرید اوتلندر فکر کنند. کیفیت ساخت بالا، قابلیت آفرود، ایمنی خوب، آپشن‌های مناسب و جادار بودن فضای داخلی مزیت‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را به اوتلندر نسبت داد. اما از سوی دیگر، دلچسب نبودن طراحی، شتاب ضعیف و مصرف سوخت بالا نیز معایب اوتلندر ۲۰۱۴ هستند. همچنین مواردی مانند بازار دست دوم نه چندان پر رونق و دسترسی سخت به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش را هم شاید بتوان به لیست معایب این خودرو اضافه کرد.

امنيت میتسوبیشی اوتلندر مدل ۲۰۱۴-۲۰۱۵

با توجه به اینکه میتسوبیشی اوتلندر در بازارهای اروپا و آمریکا نیز عرضه می‌شود، بنابراین ایمنی آن باید توسط مراکزی مانند یورو انکپ و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) مورد بررسی قرار بگیرد. یورو انکپ 5 ستاره ایمنی کامل را به این خودرو اعطا کرده است و اوتلندر همچنین توانسته تست‌های ایمنی بنیاد IIHS را با امتیازهای بالا پشت سر بگذارد. بنابراین از لحاظ ایمنی هیچ خدشه‌ای را نمی‌توان به این خودرو وارد دانست. 7 عدد کیسه هوا، ترمز ABS و سیستم‌های TCS-ASR-ESP-EBD نیز از جمله امکانات ایمنی اوتلندر هستند که یک رانندگی ایمن را به شما وعده می‌دهند.

ارزش خريد میتسوبیشی اوتلندر مدل ۲۰۱۴-۲۰۱۵

حضور رقبای قدرتمندی مانند سانتافه و سورنتو در بازار خودروی ایران، باعث شده تا این شاسی بلند ژاپنی نتواند مجالی برای عرض اندام پیدا کند. به دلیل نوسانات نرخ ارز، در حال حاضر نسخه‌های کارکرده این خودرو در بازار ایران با قیمتی زیر 500 میلیون تومان به فروش می‌رسد که یک قیمت کاملا غیر معقول است. با توجه به مزایا و معایب گفته شده، عرضه مدل‌های جدیدتر اوتلندر در بازار کشور و البته حضور رقبای قدرتمند در رده قیمتی این خودرو، باید یک ارزش خرید پایین را برای اوتلندر 2014 در نظر بگیریم. در حال حاضر محصولات باکیفیت جدیدی در رنج قیمتی اوتلندر 2014 حضور دارند که بهتر است به خرید آن‌ها فکر کنید.

10
0 4

رقبای میتسوبیشی اوتلندر مدل ۲۰۱۴-۲۰۱۵

میتسوبیشی اوتلندر در تیپ‌های 3، 4 و 5 در بازار ایران عرضه شده الست و تیپ 5 نیز گران‌ترین نسخه آن محسوب می‌شود. در رده قیمتی نمونه‌های دست دوم اوتلندر مدل 2014 می‌توان از نمونه خودروهایی همچون هیوندای سانتافه 2014 و کیا سورنتو 2013 به عنوان رقیب نام برد. از آنجایی که هیوندای سانتافه از میان خودروهای نام برده از خدمات پس از فروش گسترده‌تر، بازار دست دوم پر رونق‌تر و طراحی جذاب‌تری برخوردار است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که به جای خرید کیا سورنتو یا میتسوبیشی اوتلندر به سراغ هیوندای سانتافه بروید.


مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر مدل ۲۰۱۴-۲۰۱۵

نام لاتین خودرو MITSUBISHI OUTLANDER
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J
کشور سازنده ژاپن
سال طراحی 2012
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده آرین موتور
حجم موتور 2360 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس اتوماتیک CVT
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 166 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 220 نيوتن متر در 4200 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 190 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 10.5 ثانيه
ضريب تراکم 10.5
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق غیرمستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب اتصال چندگانه
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4655 میلیمتر
عرض 1800 میلیمتر
ارتفاع 1680 میلیمتر
فاصله محوری 2670 میلیمتر
وزن 1570 کیلوگرم
فاصله زیر خودرو تا زمین 216 میلیمتر
حجم صندوق 292 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 225/55R18
رینگ و لاستیک عقب 225/55R18
مصرف سوخت شهری 9.8 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 8.1 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 8 اسپیکر - سیستم پخش 710 واتی Rockford Fosgate - هندزفری - مانیتور 7 اینچی لمسی- Bluetooth - USB
غربیلک فرمان روکش چرم - دکمه‌های کنترلی فرمان - پدال شیفتر
سیستم صندلی های جلو گرمکن - روکش چرم - صندلی‌ راننده 4 حالته برقی - صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
سیستم صندلی های عقب روکش چرم-صندلی ردیف سوم (مدل 2015)-ایزوفیکس صندلی
سیستم روشنایی جلو چراغ شور - زنون - مه شکن جلو
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل-کنترل ایستایی در سربالایی-سنسور عقب-دوربین عقب
سیستم آینه ها آینه جانبی تاشو برقی با گرمکن
سیستم شیشه ها برقی
سیستهای سقف سانروف
سایر موارد صندوق برقی با جک
کیسه های هوا 7عدد-جلو و سرنشین-جانبی-پرده ای و زانویی راننده
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی- ایموبلایزر-ورود بدون کلید-استارت دکمه‌ای
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم های ترمز و پایداری TCS-ASR-ESP-ABS-EBD

عکس میتسوبیشی اوتلندر مدل ۲۰۱۴-۲۰۱۵

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar