پیکاپ ریچ

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 09:00
پیکاپ ریچ

بررسی پیکاپ ریچ

وانت ریچ یکی از محصولات شرکت دانگ فنگ چین است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ و به عنوان نسخه ارزان قیمت نیسان پیکاپ یا همانNissan Navara D22 معرفی شد. پیکاپ ریچ در واقع ماحصل همکاری تجاری شرکت‌های دانگ فنگ و نیسان بوده و منطبق بر پلتفرم F-Alpha نیسان پیکاپ ساخته شده است. شرکت پارس‌خودرو به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های گروه سایپا، پس از آغاز تحریم‌های تجاری سال‌ ۱۳۹۰، برای اینکه بتواند همچنان یک پیکاپ دو دیفرانسیل را در میان محصولات خود داشته باشد مونتاژ و عرضه وانت ریچ را در بازار کشور آغاز کرد. این وانت با یک گیربکس ۵ سرعته دستی (به همراه دنده کمکی) در بازار کشور عرضه می‌شود و در زیر سایه نبود رقبای قدرتمند، تاکنون توانسته فروش نسبتا خوبی را تجربه کند؛ ناگفته نماند که شرکت پارس خودرو در نمایشگاه خودرو شیراز نسخه فیس‌لیفت شده پیکاپ ریچ را نیز معرفی کرد که در مقایسه با نسل حال حاضر بسیار جذاب‌ و با ابهت به نظر می‌رسید.

پیکاپ ریچ از لحاظ طراحی تفاوت بسیار کمی با نیسان پیکاپ دارد؛ وقتی از نمای جلو به ریچ نگاه می‌کنیم با چراغ‌هایی ساده و هماهنگ با بدنه مواجه می‌شویم که نسبت به نیسان پیکاپ از طراحی بروزتری برخوردار است. در طراحی بخش کناری ریچ از هیچ خطوطی در بدنه استفاده نشده، ولی در عوض با استفاده از رکاب‌های آلومینیومی و رینگ‌های بزرگ سعی شده نمایی اسپرت به این وانت داده شود. وقتی که وارد کابین می‌شویم، استفاده از پلاستیک بی‌کیفیت در بخش‌های داخلی خودرو بیش از هر چیزی خودنمایی می‌کند. برای ایجاد حس تنوع در کابین پیکاپ ریچ، شرکت سازنده برخی از اجزای کابین را به رنگ نقره‌ای در آورده است که تا حدودی تأثیر مثبتی بر طراحی داخلی این خودرو داشته است.
وانت ریچ در بازار چین با پیشرانه‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشرانه ۲.۵ لیتری و ۳ لیتری توربو دیزل اشاره کرد، اما ریچ در بازار کشور ما تنها به یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۲۴۳۸ سی‌سی مجهز شده است که توان تولید ۱۳۲ اسب بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه و ۲۰۸ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. نیروی تولید شده این پیشرانه (ZG24)، از طریق یک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود و همچنین یک گیربکس کمکی نیز برای ریچ در نظر گرفته است تا در مسیرهای ناهموار همراه شما باشد. پیکاپ ریچ در مقایسه با نیسان پیکاپ از وزن کمتری برخوردار است به همین دلیل با وجود یکی بودن مشخصات فنی در مقایسه با نیسان پیکاپ از شتاب بیشتری برخوردار است. البته نیسان پیکاپ از لحاظ توانایی‌های آفرود و کیفیت قطعات در سطح بسیار بالاتری قرار دارد؛ بنابراین اگر تصور کرده‌اید که ریچ در واقع نسخه بروز شده نیسان پیکاپ محسوب می‌شود سخت در اشتباه هستید. ازجمله معایب پیکاپ ریچ که در نیسان پیکاپ نیز وجود دارد، فضای تنگ سرنشینان عقب و سواری بسیار خشک این خودرو است که در سفرهای طولانی بسیار آزاردهنده خواهد بود.
یکی از مواردی که تمامی پیکاپ‌های دو دیفرانسیل در آن مشترک هستند، مصرف سوخت بالای آن‌ها است و پیکاپ ریچ هم از این قاعده مستثنی نیست؛ طبق اعلام رسمی سایت شرکت پارس خودرو، مصرف سوخت ترکیبی ریچ برابر ۸/۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر است، البته شما در مسیرهای ناهموار باید انتظار مصرفی تا حدود ۱۴ لیتر در هر صد کیلومتر را نیز از این خودرو داشته باشید. با توجه به این که ریچ در بازار کشور سازنده یک وانت نسبتا ارزان قیمت محسوب می‌شود که از روی یک وانت قدیمی ژاپنی کپی‌برداری شده است، بنابراین به نظر می‌رسد که نباید از نظر امکانات و تجهیزات انتظار چندانی از آن داشته باشید. از جمله امکانات ریچ می‌توان به پروژکتور، رکاب جانبی، ۲ عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین)، ترمز ABS، شیشه‌های برقی جلو و عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو و آینه جانبی باقابلیت تنظیم الکتریکی اشاره کرد.
در یک جمع‌بندی کلی در مورد پیکاپ ریچ می‌توان گفت که ریچ یکی از ارزان‌ترین پیکاپ‌های دو دیفرانسیل بازار کشور محسوب می‌شود که در رنج قیمتی خود از امکانات و توانایی‌های مناسبی برخوردار است، اما کیفیت چندانی نداشته و نباید از آن انتظار داشته باشید که به تمامی نیازهای آفرود شما پاسخ دهد یا در سفرهای طولانی همراه مناسبی برایتان باشد.

ارزش خريد پیکاپ ریچ

دانگ فنگ ریچ در زمان عرضه خود به بازار چین از قیمتی در حدود 100 هزار یوان برای مدل‌های دیفرانسیل عقب آغاز و تا 125 هزار یوان برای مدل‌های دو دیفرانسیل مجهز به موتورهای 3 لیتری توربو ادامه دارد که با توجه به امکانات نسخه چینی قیمت مناسبی برای این خودرو به نظر می‌رسد. شاید ریچ در مقایسه با اغلب پیکاپ‌های دو دیفرانسیل موجود در بازار کشور از طراحی نسبتا قدیمی، پیشرانه نه چندان پرتوان و کیفیت پایینی برخوردار باشد اما با توجه به این که پیکاپ ریچ در حال حاضر ارزان‌ترین پیکاپ صفرکیلومتر دو دیفرانسیل موجود در بازار داخلی محسوب می‌شود، ایراد چندانی نمی‌توان به آن وارد کرد و نباید ارزش خرید بسیار پایینی را برای آن تعیین نمود. در رنج قیمتی پیکاپ ریچ اگر علاقه‌مند به خرید خودروهای کراس‌اوور باشید، می‌توانید نمونه‌های صفرکیلومتر خودروهایی همچون چانگان CS35، لیفان X60 یا MVM X22 را خریداری نمایید.

10
0 4

رقبای پیکاپ ریچ

کاپرا دو کابین، وینگل 5 و نیسان پیکاپ از نزدیک‌ترین رقبای وانت ریچ به حساب می‌آیند. در این رنج قیمتی اگر علاقه‌ای به خریداری پیکاپ‌های چینی ندارید و توانایی‌های آفرود مهم‌ترین اولویت شما محسوب می‌شود بهتر است به فکر خرید نمونه‌های کم کارد پیکاپ کاپرا باشید و از کیفیت مناسب و توانایی‌های فنی این خودرو لذت ببرید.


مشخصات فنی پیکاپ ریچ

نام لاتین خودرو DONGFENG RICH
کلاس بدنه وانت/پیکاپ
سگمنت جهانی P- وانت متوسط
کشور سازنده چین
سال طراحی 1393
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده پارس خودرو
حجم موتور 2438 سی سی
نوع موتور ZG24
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس مكانيكي ( 5 سرعته- با گيربكس كمكي)۷BM5
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 132.5 اسب بخار در 5000 دور بر دقيقه
گشتاور 208 نيوتن متر در 3000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 160 کيلومتر بر ساعت
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو مستقل - دو جناغي - با ميل پيچشي و ميرا كننده دو راهه تلسكوپي
سیستم تعلیق عقب وابسته - فنر برگي با ميرا كننده دو راهه تلسكوپي
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4980 میلیمتر
عرض 1820 میلیمتر
ارتفاع 1715 میلیمتر
فاصله محوری 2950 میلیمتر
وزن 1665 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 215/75R15
رینگ و لاستیک عقب 215/75R15
مصرف سوخت ترکیبی 10.78 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
پیمایش 556 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع كنترل دستي
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سيستم صوتي( راديو پخش ، MP۳ - ورودي USB )
غربیلک فرمان دنده شانه اي - تقويت شده ( هيدروليكي) - قابل تنظيم
سیستم روشنایی جلو تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب به صورت سفارشی
سیستم آینه ها آينه جانبي با قابليت تنظيم الكتريكي
سیستم شیشه ها شيشه باالابر برقي جلو و عقب
سایر موارد ركاب جانبي- كاور محفظه بار- انتقال نیرو به هر چهارچرخ – ظرفیت باربری 700 کیلوگرم
کیسه های هوا كيسه هواي جلو ( راننده و سرنشين)
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مركزي
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب کاسه ای
سیستم های ترمز و پایداری ABS

عکس پیکاپ ریچ

صفحه آمپر و کیلومترشمار پیکاپ ریچ

صفحه آمپر و کیلومترشمار پیکاپ ریچ

پیشرانه پیکاپ ریچ

پیشرانه پیکاپ ریچ

نمای داخلی درب عقب پیکاپ ریچ

نمای داخلی درب عقب پیکاپ ریچ

دسته دنده پیکاپ ریچ

دسته دنده پیکاپ ریچ

نمای داخلی پیکاپ ریچ

نمای داخلی پیکاپ ریچ

نمایشگر داشبورد پیکاپ ریچ

نمایشگر داشبورد پیکاپ ریچ

نمای جلو پیکاپ ریچ

نمای جلو پیکاپ ریچ

pickup rich

pickup rich

نمای جانبی پیکاپ ریچ

نمای جانبی پیکاپ ریچ

نمای جلو پیکاپ ریچ

نمای جلو پیکاپ ریچ

نمای جانبی پیکاپ ریچ

نمای جانبی پیکاپ ریچ

نمای عقب پیکاپ ریچ

نمای عقب پیکاپ ریچ

فضای بار پیکاپ ریچ

فضای بار پیکاپ ریچ

تنظیمات صندلی جلو پیکاپ ریچ

تنظیمات صندلی جلو پیکاپ ریچ

تنظیمات چراغ های جلو پیکاپ ریچ

تنظیمات چراغ های جلو پیکاپ ریچ

نمای داخلی درب جلو پیکاپ ریچ

نمای داخلی درب جلو پیکاپ ریچ

صندلی های جلو پیکاپ ریچ

صندلی های جلو پیکاپ ریچ

ترمز دستی پیکاپ ریچ

ترمز دستی پیکاپ ریچ

فضای ردیف عقب پیکاپ ریچ

فضای ردیف عقب پیکاپ ریچ

تنظیمات تهویه مطبوع پیکاپ ریچ

تنظیمات تهویه مطبوع پیکاپ ریچ

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

71 دیدگاه ها برای "پیکاپ ریچ"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
هانی
مهمان

سلام دوستان اگه ممکنه کسی راهنمایی کنه کجامیتونم باک بنزین پیکاپ ریچ بگیرم ممنون میشم کسی اطلاع بده

هانی
مهمان

سلام اگه ممکنه کسی بهم بگه باک بنزین پیکاپ ریچ کجاگیرم میات
ممنون میشم راهنمایی کنید

حسین
مهمان

برخی قطعات پیکاپ به ریچ می خوره، مشکلی نداره، اما کاپرا که گفتن بهتره تو متن کاپرا لگنی بیش نیست. خیلی سریع قطعاتش داغون میشن، توان ماشین کم میشه. سواریشم آشغاله.

علی
مهمان

اگر آمپرها بازی میکنه یا بالا میره
سیم اتصال منفی مشگل دارد و تقویت کنید

بهرام
مهمان
سلام دوستان آیا کسی هست مشکل منو داشته تونسته بود حل کنه من تو مناطق جنوبی برای کار تو شرکت گرفتم ولی ماشین وقتی هوا گرمه اگر چراغ ماشین روشن کنم عقربه دما رادیات میره بالا اکر کولر بزن میره بالا بعضی وقتا کیلومتر سرعتم برای خودش بازی میکنه من ایستادم کیلومتر سرع شروع میکنه بالا پایین شدن تا ۲۲۰ هم میره بر میگرده کلافم کرده هر جا بردم نتونستن درست کنن ارت اضافه کردم بس باطری منفی عوض کردم هیچ فایده ای نداشت من نمیدونم بعضی وقته آمپر درجه دمام درسته یا کاذبه بس که تو یک ثانیه تغییر… بیشتر
رضا عبدولی
مهمان

سلام منم ریچ دارم ریچ فن ضعیفه این هم اتصال ب بدنه رو درست کن هم ترموستات در بیار و فیوز زیاد میسوزونه فیوز هاتو چک کن

محسن
مهمان

سلام عزیز،بزرگوار شما با دوتاسیم اتصال بدنه رو تقویت کنین مشکل حل میشه،ولی یکیشو حتما از باطری به بدنه بهدشم به پشت موتور نزدیکای فشنگی دمای آب وصل کن

سعید
مهمان

یک سیم اتصال بدنه منفی به پشت آمپر یا صفحه کیلومتر وصل کن ۱۰۰/درست میشه

علی
مهمان

من ۵ ساله ک ریچ دارم باهاشم توی خطوط انتقال گاز کار میکنم کارمم همش بیابونه.۴۸۰هزارم کارکردشه.ماشین فوق العاده قدرتمندیه.و از لحاظ کیفیت اصلا با کاپرا وینگل قابل مقایسه نیست ریچ خیلی سرتره.فقط آب روغن ب موقع برسه ی عمر ماشینه.واس تعمیرشم دست هرکسی ندید .در مورد قطعاتم اگثر قطعاتش یا با پیکاپ ژاپن یکیه یا با تویتا ۲۰۰۸و۲۰۰۷

حامد
مهمان

بله، برعکس اون چیزی که به نظر میرسید، ماشین خوبیه، من تردید داشتم، ولی خریدم و الآن راضی هستم، موتورش با پیکاپ فرق داره و همون ۲rz تویوتا و یا zg24 نیسان هست، کسانی نقل میکنن که با وجود کارکرد بالا در شهرهای جنوبی و به عنوان خودروی کار، بعد از پیمایش بیش از ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر، موتور هنوز باز نشده. تو رنج خودش به نسبت فنی و نه ظاهری، به رقبا برتری داره.

علیرضا رستمی
مهمان
من دوساله دارم سی ساله رانندم صدتا ماشین داشتم تاحالا این ماشین بی عیب سطحی نیست ولی فنی اتاق شاسی قدرت موتور عالی آفرود سگ دیسک وصفحه رو سایپا ریده با اصلی چینی یا ژاپنی عوض کنید البته من صدهزار با همون صفحه رفتم هنوز سالمه واسه اونهایی که بو مکنه چون فقط پراید داشتن و بد کلاچن .صدی ۲۲ چرته .زیر صدتا بری تو جاده صدی ۹ میخوره . من کشاورزم در خراسان جنوبی ، تو گل تراکتور گیر کرد ریچ تاحالا جایی نمونده دائماً با بار از کویر و ماسه عبور میکنم در ضمن یادتون نره که این… بیشتر
علی
مهمان

این قدر دروغ نوشتی. بینی دراز نشه

ارین
مهمان
یک مسافرت ۱۵۰۰کیلومتری باهاش داشتم به شدت تکون میده جوری که هر دوساعت رانندگی احساس میکنی ۶ساعت روندی.فرمون و کلاچ و دنده ها عالی نرمه ها. سوخت بالا جوری که راحت حرکت عقربه بنزین‌رو میشه دید‌ البته ملاک نیست ولی بنزین هارو قورت میده. کمکش روی سبک چهار چرخ یعنی ۴hروی جاده برفی و یخ زده به‌ مسافت ۴۰ کیلومتر تست کردم ‌اصلا سر نمیخوره و راحت تا ۵۰ کیلومتر سرعت میشه بدون‌استرس باهاش رفت وقتی بار داخلش باشه تکون های کمتری میده و نرمتر میشه.تمام موج و پستی بلندی های اسفالت جاده روبه سرنشین وارد میکنه.گرمای گیربکسش از نمد… بیشتر
محمد
مهمان

کاملا درسته ولی باید بدونید ریچ ماشین کاره نه تفریح

موسی شریفی
مهمان
سلام من قبلا درباره ریچ نظر داده بودم قصم خوردن نداره من نه کارمند سایبا هستم نه تعریف الکی برام نفعی داره فقط میخوام یه راهنمایی به کسی که مثل قبل از خرید من تو خرید این ماشین دودله کمک کنم .اگر بخواید این ماشینو با امصال تویوتا مقایسه کنید خوب انها یه چیز دیگن هیچ موقع ریچ مثل اونها نمیشه ولی خوب در حد خودش ماشین خوبیه باور کنید من با ۶۰۰ کیلوبارو۴ نفر مسافر از کرج رفتم دیلمان تو استان گیلان که هم کفی داره هم گردنه نه احساس کردم ماشین کم میاره نه هیچ احساس ظعفی توماشین… بیشتر
امرالله
مهمان

تو دست اندازی ها پراید صد شرف داره به ریچ ،اینقدر تکون داره که انگار سوار الاغی نه ماشین ، به خصوص کابین عقبش دهن سرنشینها رو سرویس میکنه مثل گهواری کودک تاب میخوری ،کابین عقبش هم فضاش خیلی کمه

ریچ سوار
مهمان
یک خاطره خداوکیلی ، با این خودرو مسافرت شهرستان رفتم بعد از طی مسافت ۳۰۰ کیلومتر جاده کفی و مقداری گردنه ۶۰ لیتر بنزین مصرف کرد ، توی جاده این قدر خشک بعد که با کوچکترین برجستگی آسفالت بالا و پایین می پرید ، توی گردنه ها با وجود اینکه خالی بود فقط دنده ۲ کشش داشت و زور می زد و بالا میرفت ، قسمت سرنشین پشت فضای دیوانه کننده ای دارد همراهان حاضر بودند با اتوبوس ادامه مسیر بدهند ، دنده ۲ ریپ می زد ، با وجو اینکه زمستان بود کاپوت و زیر پا به شدت گرم… بیشتر
محمد
مهمان

داداش ماشین شما مشکل داشته صفحه کلاجتو عوض میکردی شمع و وایر تعویض میشد دیگه به فکر فروشش نمی افتادی