کاپرا ۲

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 07:14
کاپرا 2

بررسی کاپرا ۲

کاپرا ۲ (Capra 2) یکی از پیکاپ‌های شرکت ZX AUTO چین است که چندی پیش توسط بهمن موتور به بازار داخلی عرضه شد. پس از موفقیت‌های چشمگیر پیکاپ کاپرا که از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵ بر روی خط تولید گروه بهمن قرار داشت، در سال ۱۳۹۶ این شرکت بزرگ تصمیم گرفت تا نمونه فیس‌لیفت و بروز شده کاپرا را به بازار داخلی عرضه نماید.
از جمله تغییرات اعمال‌شده در کاپرا ۲ می‌توان به چراغ‌هایی جدید به همراه دی لایت، حذف گارد جلو، افزایش فضای بار، طراحی مجدد داخل کابین، بهبود کیفیت مواد به‌کاررفته در کابین و... اشاره کرد. کاپرا ۲ که در کشور سازنده با نام Grand Tiger و در تیپ‌های مختلفی به فروش می‌رسد، در بازار داخلی تنها با یک پیشرانه بنزینی در یک تیپ دو کابین و دو دیفرانسیل به بازار عرضه می‌گردد.

اغلب تغییراتی اعمال‌شده در ظاهر کاپرا ۲، در بخش جلویی آن خلاصه می‌شود اما همین تغییرات جزئی باعث شده تا کاپرا ۲ اندکی از چهره قدیمی و کسل‌کننده گذشته خود فاصله بگیرد. طراحی نمای داخلی کاپرا ۲ نسبت به نمونه اولیه (کاپرا ۱) کاملاً تغییر کرده و به جرات می‌توان گفت که در رنج قیمتی خود از سایر رقبا مدرن‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.
کاپرا ۲ در بخش فنی تغییرات چشمگیری را تجربه نکرده و شرکت سازنده تنها به تعویض صفحه کلاچ با نمونه‌های قوی‌تر، افزایش حجم آب رادیاتور و همچنین تعویض پروانه مکانیکی با فن الکتریکی بسنده کرده است. قلب تپنده کاپرا ۲ همچون گذشته یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر است که با کد ۴G69 S4N شناخته می‌شود. این پیشرانه که توسط شرکت میتسوبیشی طراحی و تولید شده است، همچون گذشته توان تولید ۱۲۵ اسب بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۰۰۰ دور در دقیقه را دارد.
کاپرا ۲ نیز مانند نمونه قبلی خود، فاقد گیربکس ‌اتوماتیک بوده و عمل انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی انجام می‌شود؛ البته شرکت سازنده یک ترانسفرکیس الکترونیکی برای کاپرا ۲ قرار داده تا راننده بتواند بنابر نیاز خود انتقال نیرو به چرخ‌ها را به‌صورت ۲H، ۴H یا ۴L تنظیم نماید. با توجه به این‌که کاپرا ۲ از وزن و توان خروجی کاملاً یکسانی با کاپرا اولیه برخوردار است، شتاب صفر تا صد این خودرو نیز همچون گذشته در حدود ۱۶ ثانیه اعلام‌ شده است.
مصرف سوخت کاپرا ۲ نیز همچنان بالا و بدون تغییر باقی مانده، به‌طوری‌که در یک سیکل ترکیبی حدود ۱۳ لیتر سوخت مصرف می‌نماید. از آنجایی‌که مخزن سوخت این خودرو تنها ۷۰ لیتر گنجایش دارد شما با هر بار سوخت‌گیری کامل تنها می‌توانید در حدود ۵۰۰ کیلومتر رانندگی کنید و این موضوع می‌تواند ضعف نسبتاً بزرگی برای یک خودرو آفرود محسوب شود. ترمزهای عقبی کاپرا ۲ از نوع کاسه‌ای بوده و از عملکرد خوبی برخوردار نیستند؛ ضعف ترمزهای این خودرو در زمان تکمیل بودن ظرفیت بار یا سرنشینان بیشتر خودنمایی کرده و می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند.
شاید کاپرا ۲ در مقایسه با نمونه پیشین خود کمی مدرن‌تر و باابهت تر به نظر برسد، اما متأسفانه باید گفت که در واقع هیچ‌کدام از ضعف‌هایی که در نمونه قبلی وجود داشته در این خودرو برطرف نشده است و کاپرا ۲ هم چنان از مشکلات بسیاری برخوردار است که چشم‌پوشی از تمامی آن‌ها کار بسیار سختی خواهد بود. در حال حاضر قیمت نسبتاً مناسب کاپرا ۲ و همچنین نبود رقیب قدرتمند در این بازه قیمتی تنها برگ برنده این خودرو در بازار داخلی محسوب می‌شود.

ارزش خريد کاپرا ۲

در حال حاضر قیمت نمونه فول کاپرا 2 در بازارهای جهانی برابر با 25 هزار دلار است؛ این در حالی است که نمونه اولیه کاپرا که سال 2006 به بازار عرضه‌شده بود در حدود 15 هزار دلار قیمت داشت. شاید در نگاه اول قیمت 25 هزار دلار برای این پیکاپ آفرود کوچک بسیار زیاد به نظر برسد، اما وقتی به قیمت 30 هزار دلاری فوتون تونلند نگاه کنید متوجه خواهید شد که قیمت 25 هزار دلاری کاپرا 2 چندان هم دور از ذهن نخواهد بود.
کاپرا 2 در بازار داخلی از قیمت نسبتاً مناسبی برخوردار است، این قیمت مناسب در کنار طراحی قابل‌قبول و امکانات مناسب این خودرو باعث شده این خودرو با وجود تمامی ضعف‌هایش همچنان از ارزش خرید نسبتاً مناسبی برخوردار بوده و نظر خریداران زیادی را به‌سوی خود جلب نماید. بد نیست که بدانید در رنج قیمتی این خودرو اگر به خودروهای سدان علاقه‌مند باشید، می‌توانید خودروهایی همچون لیفان 820، کیا سراتو آپشنال 1.6 و چری آریزو توربو را خریداری کنید.

10
0 4.3

رقبای کاپرا ۲

در رنج قیمتی که بهمن موتور برای کاپرا 2 تعیین کرده هیچ پیکاپ صفرکیلومتر دیگری وجود ندارد که بتوان از آن به‌عنوان رقیب جدی این خودرو نام برد، اما اگر در این رنج قیمت بخواهید به سراغ نمونه‌های کارکرده پیکاپ‌های دو دیفرانسیل دیگر بروید قطعاً با لیست طویلی مواجه خواهید شد که از میان آن‌ها می‌توان به پیکاپ فوتون، نیسان پیکاپ، پاژن هرور اشاره کرد. مطمئناً کاپرا2 در مقابل خودروهای نام‌برده از لحاظ قابلیت‌های آفرود حرفی برای گفتن نخواهد داشت، بنابراین در این رنج قیمتی اگر برای آفرودهای سبک یا برای جابه‌جایی‌های روزمره خود به دنبال یک خودرو دو دیفرانسیل هستید، کاپرا 2 انتخاب مناسبی خواهد بود؛ در غیر این صورت پیشنهاد می‌شود برای گشت‌وگذار در دل طبیعت بهتر است به سراغ پاژن هرور رفته و از قدرت پیشرانه توربو دیزل آن لذت ببرید.


مشخصات فنی کاپرا ۲

نام لاتین خودرو Grand Tiger
کلاس بدنه وانت/پیکاپ
سگمنت جهانی p- وانت متوسط
کشور سازنده چین
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده بهمن موتور
حجم موتور 2378 سی سی
نوع موتور 4G69 S4N
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس 5 سرعته دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 125 اسب بخار در 5000 دور بر دقيقه
گشتاور 200 نيوتن متر در 3000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 140 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 16 ثانيه
ضريب تراکم 9.8:1
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو جناقی با میله پیچشی
سیستم تعلیق عقب فنر تخت
طول 5330 میلیمتر
عرض 1750 میلیمتر
ارتفاع 1775 میلیمتر
فاصله محوری 3100 میلیمتر
وزن 1765 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 225/70R16
رینگ و لاستیک عقب 225/70R16
مصرف سوخت ترکیبی 12 لیتر در صد کیلومتر
پیمایش 600 کيلومتر
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سیستم مالتی مدیا 7 اینچ به همراه بلوتوث و navigation
غربیلک فرمان کنترل رادیوپخش روی فرمان
سیستم روشنایی جلو مه شکن جلو _ چراغ‌های روشنایی در روز (Daylight)
سیستم روشنایی عقب مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب
سیستمهای کمکی راننده دوربین دید عقب
سیستم آینه ها آینه های جانبی برقی
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی
سایر موارد رکاب آلمینیومی
کیسه های هوا 2 عدد ایربگ (راننده + سرنشین جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی با ریموت کنترل،
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کاسه ای
سیستم های ترمز و پایداری ABS-ESP

عکس کاپرا ۲

نمای جانبی کاپرا 2

نمای جانبی کاپرا 2

نمای عقب کاپرا 2

نمای عقب کاپرا 2

آپشنهای روی دستگیره کاپرا 2

آپشنهای روی دستگیره کاپرا 2

نمای عقب کاپرا 2

نمای عقب کاپرا 2

نمای عقب کاپرا 2

نمای عقب کاپرا 2

فضای بار کاپرا 2

فضای بار کاپرا 2

فضای ردیف عقب کاپرا 2

فضای ردیف عقب کاپرا 2

صندلی های جلو کاپرا 2

صندلی های جلو کاپرا 2

نمای داخلی درب جلو کاپرا 2

نمای داخلی درب جلو کاپرا 2

نمای داخلی کاپرا 2

نمای داخلی کاپرا 2

مانیتور داشبورد کاپرا 2

مانیتور داشبورد کاپرا 2

دسته دنده کاپرا 2

دسته دنده کاپرا 2

آپشنهای کاپرا 2

آپشنهای کاپرا 2

چراغ های سقفی کاپرا 2

چراغ های سقفی کاپرا 2

نمای داخلی کاپرا 2

نمای داخلی کاپرا 2

زاپاس کاپرا 2

زاپاس کاپرا 2

نمای جانبی کاپرا 2

نمای جانبی کاپرا 2

نمای داخلی کاپرا 2

نمای داخلی کاپرا 2

صفحه آمپر و کیلومترشمار کاپرا 2

صفحه آمپر و کیلومترشمار کاپرا 2

capra-2

capra-2

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

7 دیدگاه ها برای "کاپرا ۲"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رضا
مهمان

والا همون قدیمیه رو میخوان بندازن همچین ارزونم نیست شاید از دم قسط میدادید ارزش خرید داشت

کوروش
مهمان

سلام / از امروز ۴ اردیبهشت بهمن موتور کاپرا گذاشته برای ثبت نام. شرکت میگه نمونه ارتقاء یافته است وهمان کاپرا۲ می باشد.اما داخل سایت تصویر کاپرا قدیمی و مشخصات اون گذاشته. یعنی اگه دقت نکنی کاپرا معمولی جای کاپرا۲ بهت میده و هیچ اعتراضی هم نمیتونی بکنی. خودشون میگن مونیتور داره وGPS ولی توی اعلام مشخصات زده رادیو پخش و مثلت خطر .تریم داخل خاکستری !

برزو - ح
مهمان

درود/ کاملاً صیح فرمدید وهمینطور بود. خوشبختانه مسئولین شرکت و کارشناسهای خوب شرکت پیگیر شدند و ایراد رفع شد، سایت هم به روز رسانی شد.

allllliiii
مهمان

https://bahman.ir/product/%DA%A9%D8%A7%D9%BE%D8%B1%D8%A7-2 حالا نه اینکه شما دقت میکنی؟؟؟

علی
مهمان

بسیار بررسی ضعیفی بود
رقیب اصلی و سرسخت کاپرا ۲ ، پیکاپ ریچ هست ، مخصوصا تو زنج قیمتی ، حالا شما میگین تو رنج قیمتی رقیب نداره؟

123
مهمان

با سلام دوستان به نظرتون این ماشین ارزش خرید داره نسبت به آسنا که اینقدر گرون شده یا خیر

علی
مهمان

سلام دوست عزیز
امیکو اسنا برای درون شهر اصلا خوب نیست ، من نمیدونم به چه دلیل طول این ماشین انقدر زیاده ، این به کنار حداقل میومدن فاصله چرخ جلو تا عقب انقدر فاصله نمیدادن
افراد با عقل کمی این خودرو تو افرود استفاده میکنن
جاهایی که پراید میتونه رد بشه این خودرو نمیتونه
تنها چیزی نه میتونم بگم همینه