پیش فروش غیرقانونی لکسوس RX200t توسط برین خودرو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
پیش فروش غیرقانونی لکسوس RX200t توسط برین خودرو

مدتی است که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، به منظور جلوگیری از هر گونه کلاه برداری و بروز مشکل برای مردم، اقدام به صدور مجوز پیش فروش خودرو برای شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده خودرو، بسته به میزان تیراژ تولید و واردات توسط آن‌ها کرده است. از مهم‌ترین مزایای این کار می‌توان به این اشاره کرد که شرکت سازنده یا وارد کننده خودرو، بر اساس توان خود و آن چه به این سازمان اعلام می‌کند می‌تواند وجه نقد از مردم دریافت کند و به کمک این روش، مردم هم پولی برای خودرویی که معلوم نیست وجود خارجی دارد یا نه پرداخت نخواهند کرد.

در این بین، شرکت برین خودرو که اتفاقاً عضو انجمن وارد کنندگان خودرو هم هست، علی رغم قوانین و پروسه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و بدون اخذ مجوز پیش فروش از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نسبت به پیش فروش لکسوس RX200t مدل ۲۰۱۸ اقدام کرده است. مطابق لیست شرکت‌های دارای مجوز پیش فروش که چند روز پیش از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان منتشر شده بود و در آن مدل و تعداد مجاز پیش فروش‌ها هم دیده می‌شد، خبری از لکسوس RX200t مدل ۲۰۱۸ و شرکت برین خودرو نبود.

حال این که برین خودرو به جاهای خاصی وصل است تقریباً برای همه واضح است و ظاهراً خود شرکت هم هیچ ابایی از این موضوع ندارد و در بخشنامه رسمی فروش، برین خودرو گفته که این خودرو را با مجوز خاص وارد کشور خواهد کرد.

در این پیش فروش، شرکت برین خودرو قیمت لکسوس RX200t مدل ۲۰۱۸ را ۹۰۰ میلیون تومان تعیین کرده است و به سه روش مختلف مشتری می‌تواند بهای خودرو را پرداخت کند. در طرح اول مشتری پیش پرداخت ۱۰۰ میلیون تومانی را به حساب شرکت واریز و در مرحله تکمیل وجه، ۸۰۰ میلیون تومان دیگر را پرداخت می‌کند؛ در این روش سود مشارکت صفر است.

در طرح دوم، مشتری می‌تواند ۵۰۰ میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت و ۳۷۵ میلیون تومان دیگر را در مرحله تکمیل وجه به حساب شرکت واریز نماید. سود مشارکت این روش ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است. نهایتاً در طرح سوم کل وجه خودرو معادل ۸۵۰ میلیون تومان را مشتری به صورت پیش پرداخت به حساب شرکت واریز می‌کند و سود مشارکت این طرح را هم برین خودرو ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

سوالی که مطرح می‌شود این که چگونه یک شرکت که اتفاقاً عضو انجمن وارد کنندگان خودرو هم هست، می‌تواند بدون اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نسبت به پیش فروش خودرو اقدام کند؟

لکسوس RX200t مدل ۲۰۱۸ از یک موتور توربو ۲ لیتری با ۲۳۵ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور که به یک گیربکس ۶ دنده اتومات متصل شده بهره می‌برد و صفر تا صدی برابر با ۹.۲ ثانیه دارد.

نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ منظور برین خودرو از مجوز ویژه چه چیزی می‌تواند باشد؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar