هزینه ‌های بیمه شخص ثالث کاهش یافت

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
هزینه ‌های بیمه شخص ثالث کاهش یافت

بنا به گفته یک مقام آگاه، مقدار هزینه های مربوط به بیمه شخص ثالث مطابق با ابلاغ بیمه مرکزی به بیمه ایران، کاهش پیدا می کند.
در حالی که افزایش نرخ اقلام در بازار فراگیر شده، این بار اخبار غیر رسمی، خبر از کاهش هزینه های مربوط به بیمه شخص ثالث می دهند. به گفته یک مقام آگاه، مطابق با ابلاغ بیمه مرکزی به بیمه ایران ۵ درصد به تخفیفات بیمه شخص ثالث بیمه ایران اضافه شده که همین امر موجب کاهش در هزینه نهایی بیمه شخص ثالث در بیمه ایران شده است.
این مقام آگاه با اعلام این که تخفیفات کنونی با ابلاغ بیمه مرکزی انجام گرفته است، بیان کرد که این بیمه در قانون قبلی مشمول شرایط خاص می‌شد که درقانون جدید و مطابق با ماده ۱۸ بیمه شخص ثالث این تخفیفات ۵ درصد افزایش داشته که موجب کاهش قیمت حق بیمه ثالث می شود.
به گفته یکی دیگر از منابع آگاه، عدم اعمال این تخفیف تا قبل از این به دلیل نبود تفسیر مشترک بیمه مرکزی و بیمه ایران از ماده ۶ آیین نامه تخفیف عدم خسارت سالانه بوده است که با تفسیر جدیدی که در بیمه مرکزی صورت گرفته است اعمال این تخفیف از ۲۹ خردادماه در دستور کار بیمه ایران قرار گرفته است.
تخفیف عدم خسارت یا همان‌طور که در بیمه‌ نامه درج می‌شود "ت‌ع‌خ" تخفیفی است که به نسبت تعداد سال عدم استفاده از بیمه شخص ثالث به بیمه‌گزار تعلق می‌گیرد. اساس تعیین حق بیمه شخص ثالث و میزان پوشش مالی و بدنی، مبلغ مشخص شده برای دیه کامل یک انسان در ماه حرام است. هر ساله قوه قضائیه مقدار مشخصی را به عنوان حق دیه کامل در ماه حرام تعیین می کند. در سال ۱۳۹۷ دیه کامل در ماه حرام ۳۰۸ میلیون تومان و در ماه غیر حرام ۲۳۱ میلیون تومان اعلام شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar