اطلاعات جدید در مورد نسل آینده اوپل کورسا

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
اطلاعات جدید در مورد نسل آینده اوپل کورسا

یک نسل جدید از اوپل کورسا در دست طراحی است و به دلیل این که نسل مذکور، نخستین خودرو طراحی شده تحت مالکیت گروه پژو سیتروئن خواهد بود، اهمیت بسیار بالایی برای این برند آلمانی دارد.

با در نظر گرفتن این نکته، به گزارش اتوکار بریتانیا، خودروی جدید ظاهراً تفاوت زیادی با مدل فعلی خود خواهد داشت.

ابتدا قرار بود این خودرو مبتنی بر یک پلت فرم جنرال موتورز ساخته شود، ولی به دلیل خرید اوپل توسط گروه پژو سیتروئن، این اتفاق دیگر رخ نخواهد داد. نسل جدید اوپل کورسا، قرار است روی پلت فرم جدید CMP گروه پژو سیتروئن ساخته شود. پژو ۲۰۸ جدید هم روی این پلت فرم ساخته شده است. همان طور که حتماً حدس زده‌اید، CMP یک پلت فرم موتور جلو و دیفرانسیل جلو است که طیف گسترده‌ای از موتورها را پشتیبانی می‌کند.

گزارش‌های مختلف حاکی از این است که پژو سیتروئن به احتمال زیاد از موتور ۱.۲ لیتری توربو سه سیلندر جدید خود روی نسل جدید کورسا استفاده خواهد کرد. این موتور که نسخه‌هایی مختلف با خروجی‌هایی متفاوت دارد، قطعاً به خریداران نسل جدید کورسا ترکیبی از پرفورمنس خوب و مصرف سوخت مناسب را خواهد داد.

اطلاعات جدید در مورد نسل آینده اوپل کورسا

اندکی پس از رونمایی این هاچ بک، نسخه تمام الکتریکی آن با نام احتمالی eCorsa وارد بازار خواهد شد. رونمایی این خودرو گفته می‌شود مدتی بعد از ورود پژو ۲۰۸ الکتریکی به بازار قرار است انجام شود.

به لطف مالکیت پژو سیتروئن بر اوپل، طراحی نسل ششم کورسا تغییرات قابل توجهی نسبت به نسل فعلی آن خواهد داشت. این خودرو اولین مدل خانواده اوپل و واکسهال است که از زبان طراحی جدید پژو سیتروئن که قبلاً پیش نمایش آن را در کانسپت GT X Experimental دیده بودیم استفاده می‌کند. از همین رو، نسل جدید کورسا اولین مدلی است که از جلوپنجره Vizor و طراحی چراغ‌های جلوی کانسپت مذکور بهره خواهد برد.

اطلاعات جدید در مورد نسل آینده اوپل کورسا

پژو سیتروئن به دلیل کاهش تقاضا در بازار مدل سه در کورسا را از خط تولید خارج می‌کند و فقط قصد دارد مدل ۵ در آن را بسازد.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar