انتشار تصاویر شاسی بلند جدید کیا تلوراید

بروزرسانی در: یکشنبه 18 اسفند 98 ساعت 04:31
انتشار تصاویر شاسی بلند جدید کیا تلوراید

کیا تلوراید ۲۰۲۰ روز گذشته در حال تست در فلوریدای آمریکا شکار عکاسان جاسوسی شده است. این خودرو که برخی از آن به عنوان جانشین شاسی بلند بزرگ کیا موهاوی یاد می‌کنند، به لطف اندازه بزرگی که دارد و همچنین طراحی زیبا و مدرن خود، می‌تواند در بازارهای مختلف عملکردی بسیار بهتر از موهاوی داشته باشد.

این خودرو که قبلاً پیش نمایشی از آن را با کانسپتی در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ دیده‌ایم، گفته می‌شود برخی عناصر طراحی مدل کانسپت مذکور را استفاده خواهد کرد. البته، با نگاهی به این نمونه اولیه در حال تست، می‌توان متوجه شد که مدل نهایی، برخی از عناصر طراحی ماجراجویانه مدل کانسپت را در قالبی ساده‌تر استفاده می‌کند. در تصاویر جاسوسی قبلی هم دیده بودیم که تلوراید از چراغ‌های جلو عمودی و جلو پنجره‌ای بزرگ بهره می‌برد.

کانسپت رونمایی شده در سال ۲۰۱۶ روی نسخه‌ای تغییر یافته از پلت فرم سورنتو ساخته شده بود و ۵۰۰۱ میلی متر طول، ۲۰۰۹ میلی متر عرض و ۱۸۰۰ میلی‌متر ارتفاع داشت و طول بین دو محور آن برابر با ۳۰۸۱ میلی متر بود. طول بین دو محور در مقایسه با سورنتو افزایشی ۳۰۲ میلی متری را نشان می‌داد و به لطف همین تغییر، فضای کابینی بسیار جادارتر داشت.

انتشار تصاویر شاسی بلند جدید کیا تلوراید

در مورد کابین این خودرو، شنیده‌ها حاکی از آن است که شاهد طراحی زیبا و همچنین ارائه تجهیزات و تکنولوژی‌های مختلف داخل آن خواهیم بود. عکاسان تاکنون موفق به ثبت تصاویر جاسوسی از کابین آن نشده‌اند، ولی کابین مدل کانسپت به طرز جالب توجهی از طراحی کابین مرسدس اس کلاس تقلید کرده بود. مدل تولیدی قطعاً به این میزان جاه طلبانه نخواهد بود و ظاهراً قرار است طراحی ساده‌تری داشته باشد. مدل پایه این خودرو ظرفیت ۸ سرنشین را دارد. یک نمونه هفت سرنشین هم از آن موجود خواهد بود و ردیف دوم آن ظرفیت دو سرنشین را خواهد داشت.

هنوز جزئیات زیادی در مورد پیشرانه این خودرو مشخص نیست، ولی یک کاندید احتمالی می‌تواند موتور شش سیلندر خورجینی ۳.۳ لیتری توربو دوقلو که قبلاً در استینگر و جنسیس G70 استفاده شده است، باشد. این مدل همچنین می‌توان با پیشرانه‌ای هیبریدی و موتور ۲.۲ لیتری دیزلی هیوندای سانتافه ارائه شود. این موتور دیزلی ۱۹۰ اسب بخار نیرو و ۴۳۶ نیوتن متر گشتاور دارد.

گزارش‌های مختلفی در مورد زمان رونمایی تلوراید وجود دارد، ولی این کراس اور به احتمال زیاد زمستان امسال در نمایشگاه دیترویت معرفی جهانی خواهد شد.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar