انتشار تیزر جدید مینی جان کوپر Works GP مدل ۲۰۲۰ + تصاویر

بروزرسانی در: یکشنبه 22 اردیبهشت 98 ساعت 05:33
انتشار تیزر جدید مینی جان کوپر Works GP مدل 2020 + تصاویر

شرکت مینی جزئیات بیشتری در مورد نسل جدید مدل جان کوپر Works GP منتشر کرده و در همین راستا، اکنون می دانیم که این هاچ بک قدرتمند تولید محدود با حدوداً ۳۰۰ اسب بخار قدرت و طراحی الهام گرفته از کانسپت GP که سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود قرار است روانه بازار شود.

موتور ۴ سیلندر تور این خودرو آن را به قوی‌ترین و سریع‌ترین مدل تولید شده در تاریخ شرکت مینی قرار است تبدیل کند. هنوز اعداد پرفورمنس خودرو قطعی نشده‌اند، گرچه ظاهراً شرکت قصد دارد رکورد یک دور کامل پیست نوربورگ رینگ که توسط نسل فعلی این خودرو ثبت شده را بشکند.

با نگاهی به تصاویر تیزر منتشر شده می‌توان متوجه شد که مدل نهایی از اسپویلر روی سقف جذاب کانسپت جان کوپر Works GP که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شده بود استفاده خواهد کرد. یک تصویر تیزر بسته از دیفیوزر عقب نشان می‌دهد که این خودرو طراحی مشابهی با مدل کانسپت اورجینال دارد و رینگ‌های ۴ پره آلیاژی شباهت زیادی با رینگ‌های ۱۹ اینچ استفاده شده روی کانسپت مذکور دارند.

بالچه‌های بزرگ استفاده شده در عقب و جلوی مدل کانسپت ۲۰۱۷ ظاهراً در این خودرو به کار گرفته نخواهند شد، گرچه چراغ‌های عقب LED کانسپت مذکور قرار است در این خودرو استفاده شوند.

در طراحی خودرو به میزان زیادی از مواد اولیه سبک مانند فیبر کربن استفاده شده است. مینی می‌گوید ضریب قدرت به وزن این خودرو بسیار بهینه‌تر شده، موضوعی که می‌تواند نهایتاً منجر به افزایش قیمت آن شود.

داخل کابین، مدل کانسپت به یک رول کیج و دو صندلی مسابقه‌ای مجهز شده است. خودرو همچنین شیفتر روی فرمان هم دارد. مینی هنوز نگفته که آیا محصول نهایی نیز این ترکیب کابین را حفظ خواهد کرد یا نه.

این برند بریتانیایی که فعال تحت مالکیت بی ام و قرار دارد گفته بود که در طراحی مدل کانسپت از مدلی که در رالی مونته کارلو در دهه ۶۰ میلادی افتخار آفرینی‌های زیادی کرده بود الهام گرفته است.

پیتر شوارتزنباور، عضو هیئت مدیره بی ام و قبلاً در مصاحبه‌ای با اتوکار احتمال رونمایی دوباره یک مدل جانی کوپر Works GP را تأیید کرده بود. وی در بخشی از صحبت‌های خود گفته بود: «جان کوپر Works GP بخش مهمی از برند مینی محسوب می‌شود. در گذشته این خودرو توانسته اعتبار برند ما را افزایش بدهد.»

مدل اورجینال و همچنین نسل دوم مینی یک نسخه جان کوپر Works GP در انتهای چرخه عمر خود و به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲ داشته‌اند. نسل جدید مینی جان کوپر Works GP قرار است اندکی بعد از رونمایی نسل جدید هاچ بک مینی معرفی جهانی شود.

آخرین مدل این خودرو که سال ۲۰۱۲ رونمایی شده از یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو بنزینی با ۲۱۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد که در مقایسه با مدل استاندارد جان کوپر Works افزایش ۷ اسب بخاری قدرت را تجربه کرده بود. این خودروی ۲۹ هزار پوندی صفر تا صد را می‌توانست در ۶.۳ ثانیه پر کند.

مدل فعلی استاندارد جان کوپر Works از یک موتور ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر بنزینی با ۲۲۷ اسب بخار قدرت استفاده کرده و صفر تا صدی برابر با ۶.۳ ثانیه دارد. با این اوصاف، در نسل سوم جان کوپر Works GP می‌توانیم منتظر بهبود پرفورمنس قابل توجهی باشیم.

منبع ترجمه: autocar

خودروهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar