انتشار نخستین تصاویر رسمی شاسی بلند جدید جیلی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
انتشار نخستین تصاویر رسمی شاسی بلند جدید جیلی

شرکت جیلی تصاویر شاسی بلند جدید کلاس B خود را منتشر کرده است. این شاسی بلند که فعلاً SX11 لقب گرفته، از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی وارد بازار چین می‌شود و طبق گزارش منتشر شده، نام آن در بازار این کشور Xing Yue خواهد بود.

خودرو شباهت زیادی به آن چه که در تصاویر جاسوسی قبلی دیده بودیم دارد و طراحی‌اش در مقایسه با مدل‌های قبلی جیلی اسپرت تر و زاویه دارتر می‌باشد. در بخش جلو، جلوپنجره معروف expanding cosmos جیلی و چراغ‌های جلوی آشنایی را می‌بینیم، ولی یک نوار کرومی جدید دور جلوپنجره که اطراف چراغ‌ها هم ادامه پیدا کرده ظاهری متفاوت به خودرو داده است. در کنار این موارد شاهد سه دریچه ورودی هوا با ظاهری تهاجمی هستیم.

در کناره‌ها، گلگیر جلو اصطلاحاً باددار بوده و همین، ظاهر خودرو را بسیار قدرتمند کرده است. طراحی خاص و متفاوت ستون‌های سوم و چهار خودرو به سقف آن ظاهر شناوری داده، از این نظر خودرو تا حدودی شبیه به مدل بزرگ‌تر Boyue می‌باشد. در بخش عقب شاهد چراغ‌های ذوزنقه‌ای با گرافیک بسیار زیبایی هستیم. از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توان به تریم کرومی که چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند، یک اسپویلر بزرگ خط دار و دو سراگزوز اشاره کرد.

عکس‌های کابین هم منتشر شده و دیگر شاهد آن طراحی همیشگی داشبورد نیستیم و در این خودرو، طراحی داشبورد کمی زاویه دارتر شده است. دریچه‌های ورودی هوای مستطیلی و یک صفحه نمایش بزرگ تبلت مانند از موارد قابل توجه آن هستند. در زیر این دو مورد شاهد کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع هستیم. از دیگر موارد قابل توجه کابین می‌توان به صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال، فرمان کف تخت و یک دسته دنده بزرگ الکترونیکی اشاره کرد.

SX11 روی پلت فرم جدید BMA جیلی ساخته خواهد شد و قبلاً در گزارش‌هایی گفته شده بود که این خودرو ابعادی برابر با ۴۳۳۰ میلی متر طول، ۱۸۰۰ میلی متر عرض و ۱۶۰۹ میلی متر ارتفاع با ۲۶۰۰ میلی متر طول بین دو محور خواهد داشت. با این ابعاد بدنه، SX11 جایگاه بین دو شاسی بلند ویژن X3 و ویژن خواهد داشت.

جیلی تأیید کرده که SX11 به یک موتور ۱.۵ لیتری توربو سه سیلندر بنزینی مجهز قرار است بشود. این پیشرانه را جیلی با همکاری ولوو ساخته و ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتظار می‌رود خودرو به یک گیربکس هفت دنده دو کلاچه مجهز شود که آن هم با همکاری ولوو طراحی و ساخته شده است. با این مشخصات فنی SX11 صفر تا صد را در ۷.۹ ثانیه پر می‌کند.

انتشار نخستین تصاویر رسمی شاسی بلند جدید جیلی

آیا SX11 به بازار ایران خواهد آمد؟ با توجه به شرایط فعلی بازار ایران که با شروع تحریم‌های دوباره آمریکا، شاهد خروج خودروسازهای اروپایی از کشورمان هستیم، این احتمال وجود دارد. با توجه به شرایط نامعلوم جیلران، نماینده رسمی جیلی در کشور، البته شانس این که شاهد حضور شاسی بلند جدید جیلی در ایران باشیم نمی‌تواند خیلی زیاد باشد.

البته اخیراً صحبت‌هایی مطرح شده بود که خودروسازان بم هم قصد فروش و نمایندگی محصولات جیلی را در ایران دارد، ولی تاکنون، تحرکات خاصی هم از سوی این شرکت دیده نشده است. نظر شما در مورد این شاسی بلند جدید چینی چیست؟ آیا دوست دارید این خودرو وارد بازار کشورمان بشود؟

منبع ترجمه: paultan

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar