بهترین شاسی بلندهای کوچک سال ۲۰۱۸

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
بهترین شاسی بلندهای کوچک سال 2018

شاسی بلندهای کوچک این روزها در بازار محبوبیت بسیار بالایی دارند و با توجه به مزایای بسیار آن‌ها، مردم علاقه زیادی به خرید آن‌ها نشان داده‌اند.

این خودروها ارتفاع سواری بالایی دارند، جادار هستند و ظاهر عضلانی مدل‌های ۴x4 سنتی را دارند، ولی معمولاً قیمت خرید آن‌ها و همچنین هزینه‌های نگهداری‌شان در مقایسه با دیگر شاسی بلندها کم‌تر است، از این رو می‌توان شاسی بلندهای کوچک و کراس اورهای کامپکت را خودروهای خانوادگی بسیار خوبی به حساب آورد.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با ۱۰ شاسی بلند کوچکی که هم اکنون می‌توانید خریداری کنید آشنا ‌کنیم و در نهایت، دو مدلی که پیشنهاد می‌کنیم سراغشان نروید را هم معرفی خواهیم کرد.

۱۰- سوزوکی ویتارا

در حالی که سوزوکی ویتارای اورجینال یک مدل کوچک و قدرتمند آفرود بود، جدیدترین نسخه آن بیشتر یک مدل شهری است که می‌توان آن را رقیبی جدی برای امثال نیسان جوک و رنو کپچر مطرح کرد. این خودرو جادار است، تجهیزات و امکانات خوبی دارد و تجربه رانندگی خوبی در اختیار راننده قرار می‌دهد، تنها عیب این خودرو را می‌تواند میزان آلایندگی بالای کربن دی اکسید آن با توجه به استانداردهای این کلاس خودرویی ذکر کرد.

نسخه مورد انتخاب ما: ۱.۶ SZ4

۹- رنو کاجار

رنو و نیسان از یک خانواده هستند، از این رو از شنیدن این خبر که کاجار روی پلت فرم نیسان قشقایی ساخته شده است نباید تعجب کنید. این خودرو برای خانواده‌های کوچک کاملاً مناسب و جادار است و نسخه مجهز به موتور ۱.۵ لیتری دیزلی آن مصرف سوخت بسیار کمی دارد.

نسخه مورد انتخاب ما: ۱.۵ dCi 110 Dynamique Nav

۸- آئودی Q2

Q2 علیرغم این که کوچک‌ترین و ارزان‌ترین شاسی بلند آئودی محسوب می‌شود، ولی با این حال کابین آن بسیار لوکس و خوش ساخت است. هرچند از خودروسازی در این سطح، کمتر از این هم انتظار نمی‌رود. علاوه بر این، رانندگی با آن بسیار دل پذیر بوده و خودرو یک هندلینگ آرام، فرمانی دقیق و به طور کلی کیفیت ساخت فوق العاده ای دارد. البته قسمت عقب خودرو خیلی جادار نیست و بسیار گران‌تر از مدل‌های دیگر هم اندازه خود است، ولی با توجه به کیفیت ساخت بالا و اعتبار خوب برند در بازار، آئودی Q2 به طور کلی ارزش خرید بالایی دارد.

نسخه مورد انتخاب ما: ۱.۴ TFSI 150 اسپرت

۷- بی ام و X1

شاسی بلندهای کوچک لوکس زیادی در بازار وجود دارند، ولی بی ام و X1 در میان آن‌ها به لطف یک کابین جادار و بسیار لوکس بیشتر از همه به چشم می زند. این خودرو سواری بسیار خوبی هم دارد و نسخه sDrive18d مورد انتخاب ما، از یک موتور قوی در استانداردهای این کلاس بهره می‌برد. پیشنهاد ما به شما خرید مدل پایه SE این خودرو است، زیرا در این تریم هر آن چه که نیاز خواهید داشت به شما ارائه شده و از سویی دیگر، رینگ‌های نسبتاً کوچک ۱۷ اینچ آن به افزایش کیفیت و راحتی سواری کمک زیادی می‌کنند.

نسخه مورد انتخاب ما: sDrive 18d SE

۶- فولکس واگن تیگوان

همانند بی ام و X1، نسل دوم فولکس واگن تیگوان هم خودرویی همه کاره است. اگر چه خودرو انتخاب گران قیمتی برای شما خواهد بود، ولی به طور کلی، هندلینگ آن فوق العاده است و کابین هوشمندی دارد. برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها، پیشنهاد ما به شما انتخاب یک مدل میانی دیزلی در تریم SE Nav می‌باشد؛ این مدل مواردی مانند نویگیشن ماهواره‌ای، تهویه مطبوع سه منطقه‌ای، کروز کنترل و صندلی‌های بسیار راحت‌تر و نرم‌تر برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نسخه مورد انتخاب ما: ۲.۰ TDI 150 SE Nav

۵- سئات آرونا

آرونا که در واقع برادر کوچک‌تر سئات آتکا محسوب می‌شود، رقیبی جدی برای مدل‌هایی مانند نیسان جوک، رنو کپچر و سوزوکی ویتاراست. آرونا سواری خوبی دارد و کابین آن بسیار جادار است، از سویی دیگر، هزینه‌های نگهداری کم آن، این خودرو را به یک انتخاب فوق العاده در این سگمنت تبدیل کرده است. تریم پیشنهادی SE Technology یک سیستم اطلاعات سرگرمی بهتر و سنسورهای پارک عقب را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نسخه مورد انتخاب ما: ۱.۵ TSI 150 SE Technology

۴- نیسان قشقایی

نیسان قشقایی خودرویی بود که سگمنت شاسی بلندهای کوچک خانوادگی را در بازار ایجاد کرد و با فیس لیفت اخیری که از آن ارائه شده، هنوز هم یکی از بهترین شاسی بلندهای کوچک بازار محسوب می‌شود. حق با شماست، مدل‌های ارزان‌تر از قشقایی هم وجود دارند، ولی این خودرو با مواردی مانند کابین جادار و خوش ساخت، کیفیت ساخت بال و مواد اولیه بسیار خوب و سواری فوق العاده نرم و راحت حق دارد که در مقایسه با رقبای خود گران‌تر باشد.

نسخه مورد انتخاب ما: ۱.۵ dCi 110 NConnecta

۳- پژو ۳۰۰۸

داشتن ظاهری تهاجمی و بسیار جذاب به شاسی بلند کوچک پژو کمک کرده که بتواند در این سگمنت شلوغ و پر رقابت، جایگاه خوبی برای خود دست و پا کند، ولی این داخل کابین ۳۰۰۸ می‌باشد که ما را بیشتر از همه شگفت زده کرده است. در واقع، طراحی i-Cockpit آن موفق شد جایزه بهترین تکنولوژی سال ۲۰۱۷ وب سایت WhatCar را به دست بیاورد. مدل پایه این خودرو با موتور ۱.۲ لیتری بنزینی خود در عین این که نیروی خوبی دارد، بسیار کم مصرف هم هست و نیازی به بررسی تریم های دیگر آن نمی‌بینیم.

نسخه مورد انتخاب ما: ۱.۲ Puretech Allure

۲- سئات آتکا

سئات تنها برند در این لیست است که دو مدل از آن جزو ۱۰ مدل برتر قرار گرفته‌اند. در ستایش سئات آتکا همین بس که ما آن را به عنوان بهترین شاسی بلند کوچک سال ۲۰۱۷ در جوایز خودروی سال WhatCar معرفی کردیم. هیچ یک از رقبای این خودرو نمی‌توانند مانند آتکا رانندگی لذت بخشی ارائه کنند، علاوه بر این، آتکا یک کابین جادار با مشخصات فنی استاندارد بسیار خوب و یک قیمت فوق العاده مناسب دارد.

نسخه مورد انتخاب ما: ۱.۴ TSI SE Technology

۱- اشکودا کاروک

این خودرو که به عنوان جانشینی برای Yeti معرفی شد، به لطف صندلی‌های عقبی که به طور کامل می‌توانید آن‌ها را بخوابانید و حتی در صورت نیاز آن‌ها را جدا کنید، خودرویی بسیار جادار و به نوعی می‌توان گفت همه کاره است. و در حالی که خودرو هندلینگ تیزی ندارد، این موضوع با یک سواری نرم و راحت به خوبی جبران شده است. اگر در بازار فعلی به دنبال یک شاسی بلند کوچک و خوب هستید، تبریک می گوییم، شما بهترین گزینه را یافته‌اید.

نسخه مورد انتخاب ما: ۱.۵ TSI 150 SE

در این سگمنت مدل‌های دیگر هم حضور دارند، ولی در پایان این مطلب دو مدل را می‌خواهیم به شما معرفی کنیم که پیشنهاد می‌کنیم سراغ آن‌ها را نگیرید!

جیپ رانگلر

جیپ رانگلر یک خودروی آفرود فوق العاده بی نظیر است، ولی بهتر است در همان آفرود باقی بماند! این خودرو یک سواری خشک و سخت و هندلینگی سنگین دارد. فرمان گنگ و صندلی‌هایی که راحت نیستند همه و همه بدین معنی می‌باشند که اگر به دنبال یک شاسی بلند کوچک برای سواری شهری و به طور کلی، یک خودرو خانوادگی هستید، باید دور جیپ رانگلر را خط بکشید.

سوزوکی جیمنی

همانند رانگلر، سوزوکی جیمنی هم به نظر می‌رسد که به عصری دیگر تعلق دارد. کیفیت ساخت نه چندان خوب، پرفورمنس ضعیف و عدم وجود تجهیزات و امکانات ایمنی کافی از معایب بزرگ این خودرو محسوب می‌شود. اگر دنبال دردسر هستید، ما خرید سوزوکی جیمنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

انتخاب شما برای خرید یک شاسی‌بلند کوچک چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

15 دیدگاه ها برای "بهترین شاسی بلندهای کوچک سال ۲۰۱۸"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
اميرعلى
مهمان

اگه از ماشین سر در بیارید پژو ۳۰۰۸ نسبت به بقیه برترى محسوسى داره

علی
مهمان

سلام
به نظر من کوراندو ازهر نظر سرتره . من خودم سه ساله دارم وخیلی ازش راضی ام . موتور پربازده ، امکانات خوب ، سواری نرم و راحت و هندلینگی بی نظیر برای یک کامپکت

محمدحسین
مهمان

تیگوان واقعا خیلی سر تره
اصالت آلمانی که همراه با هوشمند سازی در آمیخته شده

Reza0987
مهمان

میدونم ربطی نداره
ولی ماشین شانسی بزرگ فقط وراکروز…

Siralex
مهمان

Asx

Farshad
مهمان

آفرین حرف دلمنو زدی ، فقط میتسوبیشی ASX
بهترین گزینس

farbod
عضو سایت

من وانت پیکان کف خواب رو به همه شون ترجیح میدم خخخخخ

امیرمشکات
مهمان

این آشغالا چیه ماشین فقط پرادو نیوفیس۲۰۱۸

امید
مهمان

داداش پرادو رو که با اینا مقایسه نکن اینا شاسی بلند کامپکت هستن پرادو ۲۰۱۸ کجاش کامپکته

MAHDI
مهمان

BMW X عالیه ؛ مخصوصا جدیداش، ولی قیمتش یه مقدار بالا ست.

Ashkan
مهمان

کسایی که الان میگن سوزوکی یا رنو به هیچ وجه با اعجوبه ای به نام پژو ۳۰۰۸آشنا نیستند

Hossein
مهمان

به قول جرمی: پژو یک آشغال ساز فرانسویه

AmirReaper
مهمان

فقط سوزوکی ویتارا
هم ارزونه هم همه امکاناتی داره

مصطفی
مهمان

داداش ارزونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!