بی ام و X3 M و X4 M مدل ۲۰۲۰ رونمایی شدند + تصاویر

بروزرسانی در: یکشنبه 22 اردیبهشت 98 ساعت 05:33
بی ام و X3 M و X4 M مدل 2020 رونمایی شدند + تصاویر

مدت‌ زیادی بود که بحث رونمایی این مدل‌ها سر زبان‌ها قرار داشت و امروز، بالاخره بی ام و از این دو مدل‌های پرفورمنس خود رونمایی کرد. خانم‌ها و آقایان، این شما و این بی ام و X3 M و X4 M؛ دو خودرویی که با پیشرانه‌ای قوی زیر کاپوت خود و سیستم تعلیقی تقویت شده آمده‌اند تا فروش خوبی را در بازار تجربه کنند. این دو شاسی بلند، به لطف پیشرانه قوی که دارند، خودروهایی بسیار سریع هستند. فوق العاده سریع!

اولین قدم در ساخت یک مدل ام افزودن قدرت بیشتر زیر کاپوت آن است و در مورد این دو خودرو، بی ام و شما را ناامید نخواهد کرد. زیر کاپوت این دوقلوها یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربو دوقلو خوابیده که ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اگر باز هم این میزان قدرت برای شما کافی نیست، بی ام و یک نسخه کامپتیشن برای هر کدام از دو شاسی بلند عرضه کرده که ۵۰۳ اسب بخار قدرت دارد. طبق اعلام شرکت، با این پیشرانه خودروها صفر تا صد را تقریباً در ۴ ثانیه پر می‌کنند. حداکثر آن‌ها روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، مگر این که پکیج ام درایور را برای آن‌ها خریداری کنید که این محدود کننده سرعت را حذف می‌نماید. در این صورت، مدل عادی حداکثر سرعتی برابر با ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دارد و در مدل کامپتیشن این عدد به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بدون توجه به تریم انتخابی، خروجی‌های پیشرانه به کمک یک گیربکس هشت دنده ‌ام استپ ترونیک به چرخ‌ها ارسال می‌شود. این گیربکس یک حالت تعویض دستی هم دارد. هر دو خودرو به سیستم دو دیفرانسیل M xDrive به صورت استاندارد مجهز هستند. این سیستم حالت‌های رانندگی مختلفی دارد که در یکی از آن‌ها به انتخاب راننده کل خروجی‌ها به چرخ‌های عقب می‌تواند ارسال شود. از دیگر حالت‌های رانندگی می‌توان به ام دینامیک اشاره کرد که برای رانندگی روزانه فوق العاده مناسب می‌باشد.

برای هندل کردن بهتر قدرت بیشتر پیشرانه جدید، شاسی هر دو خودرو تقویت شده‌اند. قطعات سیستم تعلیق نیز تغییراتی داشته‌اند و بلبرینگ‌ها، بوش‌ها و میل موج گیرها تقویت شده روی خودروها نصب شده‌اند. کمک فنرهای الکترونیکی خودرو سه حالت مختلف به نام‌های کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس دارند. هر دو خودرو به ترمزهای تقویت شده‌ام مجهز شده‌اند که دیسک‌های ۳۹۶ میلی متری در جلو و ۳۷۰ میلی متر در عقب را روی رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی سوار کرده‌اند. مدل‌های کامپتیشن رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۱ اینچی دارند.

روی بدنه تزئینات مشکی زیادی دیده می‌شوند که قابل توجه ترین ان ها را در جلوپنجره کلیوی خودروها می‌توان دید. هر دو خودرو به اسپویلر سقفی روی در عقب مجهز شده‌اند و رنگ‌های بدنه جدید هم دارند.

داخل کابین تغییرات زیاد بوده و شامل صندلی‌های اسپرت با آپشن های روکش چرمی مختلف می‌شوند. تزئینات مشکی و آلومینیومی در این بخش ظاهر خودرو را بسیار زیبا کرده‌اند. فرمان چرمی ‌ام اسپرت نیز در هر دو خودرو قطعاً توجه همه را به خود جلب خواهند کرد. مدل‌های کامپتیشن به صندلی‌های ام اسپرت و تزئینات رنگی مختلف مجهز می‌باشند.

قیمت بی ام و X3 M و X4 M هنوز مشخص نیست، ولی بی ام و گفته که تولید آن‌ها در کارخانه اسپارتنبورگ در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا از بهار سال بعد شروع خواهد شد.

منبع ترجمه: motor1

خودروهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar