تبلیغات هیوندای در جام جهانی ۲۰۱۸ برای خودروی سری N

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
تبلیغات هیوندای در جام جهانی 2018 برای خودروی سری N

پس از تبلیغات محیطی کیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، شاهد حضور شرکت هیوندای نیز به عنوان خودروسازی کره‌ای در تبلیغات دور زمین بازی ایران  مراکش و سایر بازی‌ها در روز دوم رقابت‌ها بودیم.

اما نکته جالب این است که با وجود هزینه‌های بسیار بالا برای حضور تبلیغاتی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، شرکت هیوندای کره جنوبی تنها سری N خود را تبلیغ می‌کند و حتی در نام بردن از این سری محصولات، به خودرو خاصی اشاره نمی‌کند. این خودروساز آسیایی در سال جاری میلادی نسخه جدیدی از بعضی محصولات خود را با پسوند N معرفی کرده که قابلیت و ظاهر اسپرت تری در این نسخه به نسبت مدل‌های استاندارد مشاهده می‌شود. در حال حاضر شرکت هیوندای، i30 را در سری N معرفی کرده که از نظر مشخصات فنی و ظاهر خودرویی اسپرت شناخته می‌شود. این روزها عرضه رسمی i30 N شروع شده و حال قرار است که در ماه‌های آتی، هیوندای ولوستر نیز با طراحی جدید در سری N وارد بازار جهانی شود.

این خودروها به موتور دو لیتری توربو GDi مجهز هستند که در مدل اولیه سری N قدرتی حدود ۲۴۷ اسب بخار را تولید می‌کنند. اما در پکیچ کامل سری N می‌توان i30 و ولوستر را به خودروهایی با قدرت ۲۷۳ اسب بخار با گشتاور ۳۵۳ نیوتون متر تبدیل کرد که یک جعبه دنده شش سرعته دستی توان آن‌ها را به چرخ جلو انتقال می‌دهد. همچنین در کیت کامل بدنه i30 N و ولوستر N، امکان سفارش دادن این خودروها با رینگ ۱۹ اینچی نیز وجود دارد. شرکت هیوندای بر روی سری N محصولات خود تجهیزات ایمنی و کنترلی پیشرفته‌تری را نصب می‌کند و تا به امروز محصولات این سری اسپرت با لانچ کنترل عرضه شده‌اند. جالب است بدانید که با این تغییرات، هیوندای i30 N می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۶٫۱ تا ۶٫۴ ثانیه ثبت کند و از طرفی به سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. هنوز اطلاعات دقیق و تست شده‌ای در خصوص ولوستر N وجود ندارد. اما تعدادی منابع غیر رسمی شتاب این خودرو را حدود ۵٫۹ ثانیه اعلام می‌کنند و بدیهی است که ولوستر سری N هم می‌تواند به حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

هیوندای در دو محصول اول سری N تلاش کرده تا با رنگ آبی خاصی منحصر به فرد بودن آن‌ها را نشان دهد. البته استفاده از قطعات کربنی در بدنه کابین از یک سو و به کار بردن چرم و جیر مخصوص در کابین این دو خودرو از سوی دیگر تا حدی در ایجاد حس اسپرت i30 و ولوستر سری N کمک کرده است. همچنین بعضی خبرها حاکی از آن است که هیوندای در آینده نزدیک ولوستر و i30 سری N را با جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه عرضه می‌کند. تا به امروز استقبال از هیوندای i30 سری N خوب گزارش شده و دربعضی محتوای PR که شرکت هیوندای در مشارکت برخی از رسانه‌های اروپایی تهیه کرده است، i30 N در کنار رقبایی چون فولکس واگن گلف GTi، رنو مگان RS، پژو ۳۰۸ جی تی لاین و… قرار گرفته است.

حال با توجه به تبلیغات وسیع هیوندای در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بر روی لفظ N، احتمال داده می‌شود که در آینده نزدیک دایره محصولات اسپرت و خاص هیوندای افزایش پیدا کند. تعدادی احتمال می‌دهند که شرکت هیوندای خودروهایی مانند سوناتا، النترا، کونا و i20 را در نسخه N نیز به بازار معرفی کند. البته که این اتفاقات احتمالاً برای سال ۲۰۱۹ در این شرکت کره‌ای رخ می‌دهد.

منبع: اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar