تمام آن چه که در مورد مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۲۰ می دانیم + تصاویر

یکشنبه 16 دی 97 ساعت 19:39
تمام آن چه که در مورد مرسدس بنز GLS مدل 2020 می دانیم + تصاویر

با توجه به طول عمر نسل فعلی مرسدس بنز GLS، می‌توان گفت که این خودرو در حال قدیمی شدن است. GLS فعلی که از ۲۰۱۲ در بازار با نام GL کلاس حضور دارد، مدت زیادی می‌باشد که به عنوان بزرگ‌ترین شاسی بلند آلمان‌ها توانسته نام خود را سر زبان‌ها بیندازد.

خبر خوب برای علاقه مندان GLS این که، شرکت در حال طراحی و توسعه نسل جدیدی از این خودرو است و بعد از رونمایی، GLS به معنای واقعی کلمه اس کلاس شاسی بلندهای هفت نفره خواهد بود. با این اوصاف، چقدر در مورد نسل جدید این خودرو اطلاعات داریم؟ بیایید نگاهی دقیق‌تر به تصاویر جاسوسی این خودرو انداخته و اطلاعاتی که تاکنون در مورد آن منتشر شده‌اند را بررسی کنیم.

چهره‌ای آشنا

در نگاهی اولیه، نسل جدید GLS خودرویی بزرگ است. ظاهر آن به اندازه برخی رقبای آمریکایی‌اش تهاجمی نیست و به بهترین شکل، می‌توان آن را یک GLE بزرگ‌تر توصیف کرد.

در طراحی بخش جلو یک جلوپنجره بزرگ دو میله‌ای با نشان مرسدس بنز در وسط، چراغ‌های LED با چراغ‌های روز روشن زیبا و دریچه‌های ورودی هوای بزرگ در قسمت پایینی سپر بسیار به چشم می‌زنند. طراحی کناره‌ها بسیار نرم‌تر بوده و دیگر خبری از چین‌ها و خطوط سخت نیست، پنجره عقب نیز کوتاه‌تر شده و طراحی گردتری دارد.

کابین فرست کلاس

داخل کابین بزرگ و ۷ سرنشین این خودرو یک صفحه نمایش دیجیتالی بزرگ تقریباً نصف داشبورد را فرا گرفته است. این صفحه نمایش به سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مجهز بوده و از مواردی مانند نویگیشن ماهواره‌ای و سیستم پیغام‌های پیشرفته بهره می‌برد. داخل کابین GLS جدید شاهد نورپردازی محیطی با بیش از ۶۰ رنگ خواهیم بود.

زیر صفحه نمایش ۴ دریچه ورودی هوا، کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع و یک تاچ پد جدید قرار گرفته‌اند که به کمک آن می‌توان با سیستم اطلاعات سرگرمی بدون لمس کردن صفحه نمایش کار کرد.

زیر پوست GLS

نسل جدید GLS مانند مدل کوچک‌تر GLE روی پلت فرم MHA ساخته خواهد شد. از این رو می‌توانیم انتظار کیفیت سواری بهتر به لطف سیستم کنترل بدنه E-Active را داشته باشیم. E-Active از یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی برای تنظیم کمک فنرهای سیستم تعلیق بادی به صورت مستقل استفاده می‌کند.

گفته می‌شود روی این نسل جدید GLS شاهد عرضه سیستم‌های کمکی رانندگی زیادی مانند Tailback Assist خواهیم بود. این سیستم خودروهایی که با سرعت پایین در حال حرکت هستند را شناسایی کرده و تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت به رانندگی در توقف و حرکت کمک می‌کند.

پیشرانه‌هایی متنوع

شرکت مجموعه‌ای از موتورهای مختلف را برای نسل جدید GLS در نظر گرفته است. مدل پایه دیزلی به یک موتور توربو دیزل ۶ سیلندر خطی با ۲۸۶ ساب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر مجهز است و نسخه با تیونینگ قوی‌تر آن با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور نیز موجود خواهد بود. نسخه بنزینی این پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته سیستم EQ Boost هم در فواصل زمانی کوتاه ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۲۲ اسب بخار قدرت را می‌تواند در اختیار خودرو قرار بدهد.

طرفداران موتورهای هشت سیلندر گزینه نام آشنای ۴ لیتری توربو V8 مرسدس بنز و یک نسخه با خروجی‌های بیشتر از موتور مرسدس آام‌گ GLS 63 را خواهند داشت. خروجی‌های خودرو قرار است به کمک یک گیربکس ۹ دنده اتومات در اختیار هر چهار چرخ قرار بگیرد.

رقبایی سرسخت

مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۲۰ رقبای بسیار گردن کلفت و قدرتمندی را پیش روی خود می‌بیند. از آن جمله می‌توان به بی ام و ایکس ۷، رنج رور، آئودی Q7، لکسوس GX، لینکلن نویگیتور و کادیلاک اسکلید اشاره کرد.

اگر جزء کسانی هستید که باور دارند GLS عادی به اندازه کافی خودروی خاصی نیست، خبری خوب برای شما داریم. گفته می‌شود بعدها نسخه میباخ این خودرو هم برای رقابت با رولز رویس کولینان قرار است وارد بازار شود. رونمایی رسمی این خودرو سال جاری میلادی و احتمال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت اتفاق خواهد افتاد. البته احتمال رونمایی آن در نمایشگاه نیویورک هم وجود دارد. فروش آن قبل از پایان سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.

نظر شما در مورد بزرگ‌ترین شاسی بلند مرسدس بنز چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar