رونمایی از تویوتا مارک X در نمایشگاه اتوسالن توکیو + تصاویر

بروزرسانی در: شنبه 22 دی 97 ساعت 04:42
رونمایی از تویوتا مارک X در نمایشگاه اتوسالن توکیو + تصاویر

نمایشگاه خودروی اتوسالن توکیو چند روزی می‌شود که کار خود را شروع کرده و تویوتا با رونمایی از خودرو کانسپت GR Supra Super GT حسابی سروصدا کرده است. این مدل ویژه پیست تنها خودروی تویوتا در نمایشگاه اتوسالن نیست و ژاپنی‌ها مدل مارک X را هم به غرفه خود آورده‌اند تا بتوانند هواداران سدان های بزرگ مجهز موتور تنفس طبیعی را به وجد بیاورند. طراحی این خودرو شاید پرفورمنس قوی آن را نتواند به خوبی نشان دهد، ولی مارک X GRMN جدید به موتوری قوی مجهز شده که به کمک یک گیربکس شش دنده دستی خروجی‌های خود را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند.

زیر کاپوت این سدان جذاب برای ماشین بازها شاهد استفاده از یک موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر خورجینی تنفس طبیعی با ۳۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور هستیم. تیونینگ ویژه سیستم تعلیق جلو و عقب این سدان را به خودرویی بسیار چابک تبدیل کرده و از سویی دیگر، فرمان برقی و سیستم پایداری الکترونیکی آن تجربه سواری لذت بخشی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

رونمایی از تویوتا مارک X در نمایشگاه اتوسالن توکیو + تصاویر

با اندکی هزینه بیشتر، امکان سفارش سقف از جنس پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن برای خودرو وجود دارد که تقریباً ۱۰ کیلوگرم از وزن خودرو را در مقایسه با مدل استاندارد مجهز به سقف فولادی کم کرده و مرکز ثقل آن را هم پایین می‌آورد. از دیگر تجهیزات و امکانات آن می‌توان به رینگ‌های ۱۹ اینچ BBS تقویت شده با تایرهای ۲۳۵/۴۰ در جلو و ۲۵۵/۳۵ در عقب و کالیپرهای ترمز GR که به صورت اختصاصی برای تویوتا مارک X GRMN طراحی شده‌اند اشاره کرد.

تویوتا همچنین تغییراتی داخل کابین ایجاد کرده که از آن جمله می‌توانیم به صندلی‌های اسپرت راننده و سرنشین، پدال‌های آلیاژی و تزئینات فیبر کربنی در جای جای کابین اشاره نماییم.

این خودروی اسپرت با نشان GRMN روی خود، فقط در تعداد محدود ۳۵۰ دستگاهی تولید خواهد شد. این تعداد در مقایسه با مدل سال ۲۰۱۴ که فقط در تیراژ ۱۰۰ دستگاهی تولید شده بود بسیار بیشتر است. خریداران این خودرو در بازار ژاپن برای آن باید ۵ میلیون و ۱۳۰ هزار ین، معادل حدوداً ۴۸ هزار دلار بپردازند.

منبع ترجمه: Motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar