رونمایی از جیپ گلادیاتور مدل ۲۰۲۰ در نمایشگاه لس‌آنجلس + تصاویر

یکشنبه 11 آذر 97 ساعت 19:41
رونمایی از جیپ گلادیاتور مدل 2020 در نمایشگاه لس‌آنجلس + تصاویر

شرکت جیپ بالاخره بعد از سروصدای فراوان، از پیکاپ تراک جدید خود به نام جیپ گلادیاتور مدل ۲۰۲۰، در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی کرد.

ما تصاویر رسمی این خودرو را چند هفته پیش دیده بودیم. اکنون، در ادامه مطلب با زد فور کار همراه شوید تا به بررسی و معرفی اجمالی آن بپردازیم.

شرکت جیپ مدل گلادیاتور را در چهار تریم اسپرت، اسپرت اس، اورلند و روبیکون روانه بازار خواهد کرد. مدل روبیکون از نظر توانایی‌های آفرود از همه برتر است و به کمک فنرهای فوکس با قطر ۲ اینچ و بدنه آلومینیومی، رکاب‌های تمام عرض، یک رکاب اضافی برای قسمت بار و تایرهای ۳۳ اینچ فالکون M/T مجهز می‌باشد. برای گلادیاتور روبیکون همچنین شاهد عرضه آپشن سپرهای فولادی هستیم.

۲۸ سانتی متر ارتفاع از سطح زمین

این تراک جدید جیپ روی یک فریم ۵۱۸۱ میلی متری ساخته شده و از این نظر، ۷۸۷ میلی متر در مقایسه با رانگلر آنلیمیتد طولانی‌تر است. طول بین دو محور آن ۳۴۸۰ میلی متر بوده که تقریباً ۴۹۲ میلی متر بیشتر از رانگلر چهار در می‌باشد. این افزایش طول برای جا دادن قسمت بار فولادی ۱۲۵۴ میلی متر اجتناب ناپذیر بوده است.

برخلاف ابعاد بزرگ خودرو، گلادیاتور ۲۰۲۰ توانایی‌های آفرود فوق العاده بالایی دارد. در تریم قدرتمند روبیکون، فاصله کف خودرو از سطح زمین ۲۸ سانتی متر بوده، زاویه حمله ۴۳.۶ درجه‌ای دارد و زاویه فرار آن برابر با ۲۶ درجه می‌باشد. این خودرو تا عمق ۷۶۲ میلی متری می‌تواند داخل آب حرکت کند.

در مقایسه با رانگلر، این خودرو به اکسل‌ها، ترمزها و رینگ‌های بزرگ‌تر مجهز شده است. میله‌های سیستم تعلیق عقب خودرو به منظور کنترل بهتر راننده روی خودرو و همچنین افزایش توانایی بکسل آن طولانی‌تر شده‌اند. همان طور که قبلاً گفتیم، گلادیاتور ظرفیت باری برابر با ۷۲۵ کیلوگرم داشته و می‌تواند تا ۳.۵ تن را بکسل کند.

موتورهای بنزینی و دیزلی شش سیلندر خورجینی در کنار گیربکس شش دنده دستی یا هشت دنده اتومات

در زمان ورود به بازار، جیپ گلادیاتور ۲۰۲۰ به طور استاندارد به یک موتور ۳.۶ لیتری شش سیلندر خورجینی پنتا استار با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود. این موتور بنزینی به یک گیربکس شش دنده دستی مجهز است و در صورت تمایل خریدار، آپشن جعبه دنده هشت سرعته خودکار هم برای آن قابل سفارش می‌باشد.

در سال ۲۰۲۰ شرکت یک پیشرانه دیزلی هم که فقط با گیربکس اتومات عرضه می‌شود را وارد بازار خواهد کرد. هنوز جزئیات آن موتور اعلام نشده است، ولی به احتمال زیاد یک نسخه بهبود یافته موتور ۳ لیتری اکودیزل شش سیلندر خورجینی خواهد بود که اکنون روی گرند چروکی و نسل قبلی رم ۱۵۰۰ عرضه شده است. این موتور ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

گلادیاتور ۲۰۲۰ تنها پیکاپ تراک روباز بازار محسوب می‌شود که با یک سقف آهنی جدا شونده یا سقف پارچه‌ای جدا شونده یا هر دو به فروش می‌رسد. این خودرو همچنین تنها تراک بازار است که امکان تا کردن پنجره جلوی آن وجود دارد.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar