رونمایی از دومین کامیون تمام الکتریکی ولوو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
رونمایی از دومین کامیون تمام الکتریکی ولوو

بخش تولید کننده خودروهای سنگین وزن ولوو، دومین کامیون تمام برقی خود را با نام FE رونمایی کرد.

در ماه‌های قبل، کمپانی خودروسازی ولوو پیرو اقدام "تسلا" در زمینه طراحی و راه اندازی یک کامیون تمام برقی، تأیید کرد که شرکت خودروسازی ولوو هم به دنبال طراحی و ساخت یک خودروی سنگین تمام برقی بوده و تا سال ۲۰۱۹ میلادی محصول خود را وارد بازار می‌کند.

فروردین ماه سال جاری کمپانی خودروسازی ولوو نخستین کامیون تمام برقی خود را تحت عنوان "VL" رونمایی کرد که تا سال ۲۰۱۹ میلادی راه اندازی شده و به متقاضیان ویژه‌ای عرضه می‌شود. ولی الان کمپانی خودروسازی ولوو برای گسترش خانواده برقی خود، دو کامیون تمام برقی دیگر هم رونمایی کرده است که از طرف شرکت سازنده تحت عناوین FE و FL رونمایی شده است.

طبق گفته کمپانی خودروسازی ولوو، کامیون "ولوو FE" که در این مجموعه بزرگ‌تر از نسخه FL خواهد بود، دارای مجموعه باتری‌های ۲۰۰ کیلووات ساعت الی ۳۰۰ کیلووات ساعت خواهد بود که در کمترین حالت می‌تواند با یکبار شارژ کامل باتری‌های خود محدوده حرکت ۲۰۰ کیلومتر داشته باشد، این درحالیست که نسخه کوچک‌تر FL فقط با مجموعه باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعت در دست متقاضیان قرار خواهد گرفت.

برپایه اعلام گروه صنعتی خودروسازی ولوو، کامیون ولوو FE به ۲ پیشرانه برقی قدرتمند مجهز خواهد شد که می‌تواند خروجی قدرت ۳۷۰ کیلووات و همینطور خروجی گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر داشته باشد که با استفاده از مجموعه باتری‌های لیتیوم یون ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلووات ساعت، محدوده حرکت آن به چیزی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید، این درحالیست که با استفاده از شارژرهای سریع ۱۵۰ کیلووات DC می‌توان در عرض تنها ۱.۵ ساعت باتری‌های کامیون را شارژ کرد، ولی با استفاده از شارژرهای استاندارد ۲۲ کیلووات AC نیاز به صرف زمان ۱۰ ساعت خواهد بود.

در آخر گروه صنعتی خودروسازی ولوو اعلام کرده است که کامیون FE درست مثل کامیون VL که در ماه‌های قبل رونمایی شد، در سال ۲۰۱۹ میلادی وارد خط تولید شده و اول از همه در دست متقاضیان آلمانی قرار خواهد گرفت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar