رونمایی از موتور دوازده سیلندر خورجینی والکایری + تصاویر

پنج شنبه 22 آذر 97 ساعت 16:32
رونمایی از موتور دوازده سیلندر خورجینی والکایری + تصاویر

بعد از ماه‌ها بحث و گمانه زنی و انتشار تیزرهای مختلف، استون مارتین بالاخره تأیید کرد که پیشرانه ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی والکایری ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

این موتور که به طور مشترک توسط استون مارتین و Cosworth ساخته شده، یکی از بهترین موتورهای احتراق داخلی می‌باشد که طی سال‌های اخیر رونمایی شده است. با دانستن این که پیشرانه والکایری ردلاینی برابر با ۱۱ هزار دور در دقیقه دارد و به ازای هر لیتر ۱۵۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، نمی‌توان با این ادعای آن‌ها مخالفتی کرد. این اعداد فوق العاده هستند، البته نکته‌ای که خیلی به چشم می زند این که، موتور والکایری گشتاور نسبتاً کمی معادل ۷۴۰ نیوتن متر دارد.

البته، این خروجی‌ها کل ماجرا نیست و همان طور که احتمالاً می دانید، والکایری از یک سیستم باتری هیبریدی هم بهره می‌برد. استون مارتین جزئیات بیشتری در مورد سیستم هیبریدی خودرو منتشر نکرده، ولی گزارش‌های قبلی همه اشاره دارند که این مدل خروجی کلی معادل ۱۱۳۰ اسب بخار خواهد داشت.

رونمایی از موتور دوازده سیلندر خورجینی والکایری + تصاویر

بیایید دوباره به موتور برگردیم. استون مارتین می‌گوید در ساخت آن از شاتون های تیتانیومی، میل لنگ ویژه و پیستون‌های فرمول یک استفاده کرده است. این پیشرانه همچنین به گونه‌ای طراحی شده تا بهترین عملکرد را در اختیار راننده قرار بدهد. تمرکز بالای طراحان شرکت برای کاهش وزن سبب شده تا این پیشرانه فقط ۲۰۶ کیلوگرم وزن داشته باشد.

جالب است بدانید این پیشرانه قدرتمند برخلاف پرفورمنس فوق العاده خوبی که دارد، با همه استانداردهای آلایندگی سازگاری دارد.

رونمایی از موتور دوازده سیلندر خورجینی والکایری + تصاویر

اندی پالمر، مدیرعامل شرکت استون مارتین در این باره می‌گوید: «برخلاف چالش‌های بسیار زیاد پیش روی ما در مورد استانداردهای سخت گیرانه آلایندگی، هیچ وقت در مورد این که روی والکایری از پیشرانه دوازده سیلندر خورجینی استفاده خواهیم کرد شکی نداشتیم. با این ذهنیت، تیم Cosworth به بهترین شکل ممکن تلاش کرد تا والکایری بتواند همه استانداردها را پاس کند.» تمامی مدل‌های این خودروی تولید محدود به قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروخته شده‌اند و تحویل مدل‌ها از سال آینده شروع خواهد شد.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar