رونمایی از نسل جدید پورشه ۹۱۱ در نمایشگاه لس آنجلس + تصاویر

جمعه 9 آذر 97 ساعت 01:38
رونمایی از نسل جدید پورشه 911 در نمایشگاه لس آنجلس + تصاویر

شرکت پورشه از یک ۹۱۱ جدید رونمایی کرده و همان طور که حدس زده‌اید، برخی موارد دست نخورده هستند. خودرو به یک موتور شش سیلندر خطی که در عقب نصب شده مجهز است. در طراحی بدنه و ظاهری خودرو به سختی می‌توانید تغییراتی بین آن و مدل فعلی پیدا کنید. و خودرو یک جفت صندلی عقب بسیار کوچک دارد. این موارد اصول اصلی ۹۱۱ هستند که در طول تاریخ چند دهه‌ای آن تغییر نکرده‌اند. ولی اولین عضو خانواده نسل ۹۲۲ پورشه ۹۱۱ علاوه بر دور نشدن از فرمول کلاسیکی که طی این هشت نسل مورد استفاده بوده، همچنان آن ایده‌ها و مواردی که کاررا را به یک خودروی افسانه‌ای تبدیل کردند بهتر و بهتر کرده است.

از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خروجی‌های پیشرانه این خودرو اشاره کرد. ۹۱۱ کاررا اس و کاررا ۴ اس به عنوان اولین اعضای خانواده نسل ۹۹۲، به یک موتور ۳ لیتری توربو شش سیلندر خطی با ۴۴۳ اسب بخار قدرت مجهز شده‌اند. این خروجی در مقایسه با مدل فعلی ۲۳ اسب افزایش یافته است. پورشه هنوز خروجی گشتاور خودروها را اعلام نکرده است، ولی کسی به آن خیلی اهمیتی نمی‌دهد! کسی شک ندارد که پرفورمنس آن در جاده به معنای واقعی کلمه بی نظیر خواهد بود.

طبق ادعای پورشه، مدل دو دیفرانسیل کاررا اس صفر تا صد را فقط در ۳.۵ ثانیه می‌تواند پر کند. این عدد برای کاررا ۴ اس دو دیفرانسیل نیز معادل ۳.۴ ثانیه است. با اضافه کردن پکیج اسپرت کرونو، این عدد دو دهم ثانیه سریع‌تر می‌شود. بیایید یک حساب و کتاب سرانگشتی انجام دهیم: صفر تا صد پورشه ۹۱۱ کاررا ۴ اس فقط ۳.۲ ثانیه است! بیایید یک جور دیگر به قضیه نگاه کنیم، کاررا ۴ اس ۰.۶ ثانیه سریع‌تر از GT3 فعلی بوده و فقط نیم ثانیه کندتر از ۹۱۱ GT2 RS با قیمت نجومی ۲۹۳ هزار دلاری است. این آمار برای نسل جدید ۹۱۱ فوق العاده محسوب می‌شود.

اعداد حداکثر سرعت خودرو دست نخورده باقی مانده است. ۹۱۱ کاررا اس حداکثر سرعتی برابر با ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت دارد که فقط اندکی بیشتر از ۹۹۱ مجهز به گیربکس PDK نی باشد. کاررا ۴ اس از سویی دیگر پیشرفت کرده و حداکثر سرعتی معادل ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دارد. مدل سال قبل این خودرو حداکثر سرعتی برابر با ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت داشت.

البته یک نکته ناامید کننده در مورد نسل جدید ۹۱۱ وجود دارد. نسل ۹۹۲ این خودرو به طور استاندارد به یک گیربکس هشت دنده دو کلاچه اتومات مجهز شده و خبری از جعبه دنده دوست داشتنی PDK نیست. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که نسل جدید ۹۱۱ قرار است یک گیربکس دستی هم داشته باشد. پورشه البته گفته که این گیربکس چند ماه بعد از ورود ۹۹۲ به بازار قرار است ارائه شود. به احتمال زیاد، در زمان رونمایی از این گیربکس، شاهد یک جعبه دنده هفت سرعته دستی دیگر مانند آن چه در ۹۹۱ ارائه شده خواهیم بود.

نسل جدید پورشه ۹۱۱ به طور استاندارد از کیت بدنه عریض بهره می‌برد که شامل فاصله بین دو چرخ بیشتر در جلو و عقب است. دستگیره درهای آن داخل بدنه قرار داشته و فقط به هنگام لمس کردن بیرون می‌آیند. سیستم کمکی رانندگی و ایمنی فعال خودرو هم بسیار گسترده‌تر و بهتر شده‌اند و شاهد یک حالت سواری جدید به نام Wet هستیم که در جاده‌های لغزنده و خیس می‌تواند بسیار به دردبخور باشد.

قیمت پورشه ۹۱۱ کاررا اس ۲۰۲۰ از ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار شروع می‌شود و اگر قصد خرید آپشن دو دیفرانسیل برای آن داشته باشید، قیمت به ۱۲۰ هزار و ۶۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. البته به همه قیمت‌ها ۱۰۵۰ دلار هزینه‌های نمایندگی اضافه خواهد شد. ثبت سفارش این خودرو شروع شده ولی تا تابستان سال آینده خبری از تحویل مدل‌های خریداری شده نیست. نظر شما در مورد نسل جدید پورشه ۹۱۱ افسانه‌ای چیست؟

منبع ترجمه: cars coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar