رونمایی از هیوندای پالیسید در نمایشگاه لس آنجلس + تصاویر

بروزرسانی در: یکشنبه 18 اسفند 98 ساعت 04:39
رونمایی از هیوندای پالیسید در نمایشگاه لس آنجلس + تصاویر

با رونمایی از هیوندای پالیسید ۲۰۲۰، این خودروساز کره‌ای وارد سگمنتی می‌شود که قبلاً هیچ وقت در آن حضور نداشته بود. این خودرو که در نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۱۸ رونمایی شده، یک شاسی بلند غول پیکر، با سه ردیف صندلی و ظرفیت هشت سرنشین است که قطعاً به افزایش فروش هیوندای در بازارهای مختلف جهانی از جمله آمریکا کمک خواهد کرد.

قدرت مورد نیاز پالیسید از یک موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر خورجینی انژکتوری با ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود. همه این خروجی‌ها به کمک یک گیربکس هشت دنده اتومات مجهز به مبدل گشتاور چند صفحه‌ای به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

پالیسید رقبای بسیار سرسختی پیش روی خود دارد. در مقایسه با رقبایی مانند تویوتا هایلندر، هوندا پایلوت، نیسان پت فایندر و فورد اکسپلورر، پالیسید تقریباً همه آن‌ها را از نظر میزان خروجی‌های قدرت و گشتاور شکست می‌دهد. البته مقدار گشتاور هوندا پایلوت با آن برابر است.

برای اطمینان از این که خودرو سواری راحت و پایداری خوبی داشته باشد، هیوندای پالیسید به رینگ‌های ۱۸ اینچی و تایرهای ۲۴۵/۶۰ به صور استاندارد مجهز شده و آپشن رینگ‌های ۲۰ اینچ با تایرهای ۲۴۵/۵۰ هم برای آن ارائه شده است. برخی از قطعات سیستم تعلیق در جلو و عقب از آلومینیوم ساخته شده‌اند و این موضوع به نوبه خود وزن خودرو را کاهش داده است.

یکی از عناصر کلیدی در سیستم دو دیفرانسیل HTRAC این خودرو که به صورت آپشن ارائه شده، حالت‌های مختلف آن شامل عادی، اسپرت و هوشمند می‌باشد. علاوه بر این موارد، یک حالت برف هم ارائه شده که سبب افزایش چسبندگی چرخ‌ها به زمین و کنترل راننده در جاده‌های لغزنده می‌شود. سیستم این کار را با تغییر توزیع گشتاور جلو و عقب، کنترل لغزش چرخ‌های چپ و راست، گشتاور موتور و تغییر ضریب تعویض دنده بسته به سطح گشتاور موجود انجام می‌دهد. HTRAC به دیفرانسیل‌های قفل شونده مجهز می‌باشد.

تمام مدل‌های هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ به مجموعه گسترده‌ای از تجهیزات ایمنی به صورت استاندارد مجهز هستند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم کمکی تصادف شاخ به شاخ با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم کمکی مانیتور نقاط کور، سیستم کمکی حفظ مسیر، سیستم کمکی پیشگیری از تصادف در دنده عقب، سیستم خروج ایمن، کمکی نوربالا، سیستم هشدار حواس پرتی راننده و کروز کنترل هوشمند با توقف و حرکت اشاره کرد.

یکی از سیستم‌های ایمنی که به صورت آپشن ارائه شده سیستم هشدار سرنشین عقب است که با استفاده از سنسور اولتراسونیک، حرکات کودکان و حیوانات خانگی را در صندلی‌های عقب تحت نظر می‌گیرد و هنگام خروج آن‌ها از خودرو به راننده هشدار می‌دهد. اگر سیستم بعد از خارج شدن راننده از کابین حرکتی را داخل خودرو تشخیص دهد، علاوه بر بوق زدن با ارسال پیغامی به گوشی تلفن همراه راننده وی را مطلع می‌کند. پالیسید به صورت استاندارد به هفت ایربگ مجهز بوده و هیوندای انتظار دارد این خودرو پنج ستاره ایمنی را از NHTSA دریافت کند.

چه کسی است که عاشق خودرویی بسیار ایمن و در عین حال زیبا و شیک نشود؟

از نظر طراحی بدنه، هیوندای اطمینان حاصل کرده که این خودرو هماهنگی خوبی با هیوندای کونا و هیوندای سانتافه داشته باشد. از این رو، شاهد یک جلوپنجره بزرگ که هماهنگی خوبی در کنار چراغ‌های LED، چراغ‌های LED روز روشن و چراغ‌های راهنمای روی آینه‌ها دارد هستیم.

هیوندای به هنگام طراحی بدنه پالیسید فقط به فکر زیبایی ظاهری آن نبوده و طراحان و مهندسان شرکت اطمینان حاصل کرده‌اند که این خودرو آیرودینامیک خوبی هم داشته باشد؛ نتیجه ضریب درگ ۰.۳۳ است. مواردی مانند زاویه ستون جلو، قطعه کناری اسپویلر عقب و بهبود دریچه‌های ورودی هوای جلوی خودرو به این کاهش ضریب درگ قطعاً کمک زیادی کرده‌اند.

داخل کابین برخی مدل‌های آن شاهد استفاده از روکش چرم ناپا هستیم. صندلی‌های ردیف دوم پالیسید را می‌توانید به راحتی فشردن یک دکمه بخوابانید. این موضوع در مورد صندلی‌های ردیف سوم هم صدق می‌کند. برای هر یک از ردیف‌های صندلی پالیسید درگاه‌های USB متعددی ارائه شده است.

در جلو، شاهد ارائه یک صفحه نمایش دیجیتال ۱۲.۳ اینچی به عنوان صفحه کیلومتر و آمپرها و یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی هستیم. از جمله موارد قابل توجه دیگر می‌توان به اندروید اتو، اپل کارپلی، پد شارژ بی سیم Qi و سیستم صوتی اینفینیتی با تکنولوژی‌های Clari-Fi و QuantumLogic Surround Sound اشاره کرد. پالیسید همچنین به یک صفحه نمایش هدآپ مجهز شده که می‌تواند اطلاعاتی مانند سرعت، وضعیت کروز کنترل هوشمند، سیستم ناوبری، سیستم کمکی مانیتور نقاط کور، سیستم کمکی تصادف شاخ به شاخ، محدودیت‌های سرعت، سیستم کمکی حفظ مسیر و اطلاعات سیستم صوتی را روی شیشه جلو نمایش دهد.

هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ در رنگ‌های بدنه مختلفی از جمله مشکی، سفید، نقره‌ای، خاکستری و چند رنگ دیگر وارد بازار خواهد شد.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar