رونمایی از کراس اوور سیتروئن C5 ایرکراس در پاریس

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
رونمایی از کراس اوور سیتروئن C5 ایرکراس در پاریس

گروه صنعتی سیتروئن فرانسه از تازه‌ترین شاسی بلند C5 ایرکراس خود در شهر پاریس رونمایی کرد.

سیتروئن فرانسه روز گذشته از تازه‌ترین مدل به روزرسانی شده خودروی کراس اوور C5 ایرکراس خود پرده برداری کرد. این خودرو که از اقتصادی‌ترین و به صرفه‌ترین محصول‌های ساخت این کمپانی خودروسازی فرانسوی به شمار می‌رود، از ۲ موتور بنزینی و ۳ موتور دیزلی بهره می‌برد.بر پایه ادعای سیتروئن، تمرکز این شاسی بلند بر روی تکنولوژی‌هایی بوده است که در سیستم تعلیق و همینطور صندلی‌های راحت بکارگرفته شده است.

مدیران ارشد و طراحان کمپانی سیتروئن عقیده دارند که راحتی این خودرو تا حدی است که می‌توان از آن بعنوان یک «قالی پرنده» یاد کرد. به گفته تحلیلگران، این ادعا می‌تواند برای سیتروئن بسیار مسئولیت زا و بحث برانگیز باشد ولی سیتروئن می‌گوید بهره مندی از ضربه گیرهای هیدرولیک و فوق پیشرفته در سیستم تعلیق خودرو، ضربات و برخوردهای ناشی از کوبش‌های ناگهانی از پستی بلندی‌های جاده را به حداقل رسانده و تجربه بسیار راحت و لذت بخشی را برای سرنشینان و راننده به ارمغان خواهد آورد.

یکی دیگر از دلیل‌های راحتی این خودروی تازه به طور قطع صندلی‌های جدید آن است که Comfort Seats نام دارند. این صندلی‌ها با طراحی ویژه و منحصربفردی که دارند تجربه نشستن بر روی مبل راحتی خانگی را برای سرنشینان خودرو ایجاد می‌کنند.

صندلی‌های عقب این خودرو همینطور قابلیت تاشدن دارند تا در صورت نیاز به جا دادن اجسام بزرگ در صندوق عقب ماشین، آن‌ها تا شده و ظرفیت صندوق عقب از ۵۷۰ - ۷۲۰ لیتر تا ۱۶۳۰ لیتر افزایش پیدا کند.

مثل بسیاری از محصولات کمپانی سیتروئن، شاسی بلند سی ۵ ایرکراس از امنیت بسیار بالا و قابل قبولی برخوردار است چون به آخرین تکنولوژی‌های مربوط به ایمنی خودرو مجهز است و استانداردهایی نظیر سیستم ترمز اتوماتیک اضطراری، سیستم کنترل چسبندگی، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار بین خطوط را داراست.

کسانی که علاقمند به داشتن آپشن های بیشتری در زمینه فن آوری و سرگرمی هستند، می‌توانند این خودرو را با آپشن هایی مانند نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده و نمایشگر ۸ اینچی لمسی روی کنسول مرکزی سفارش داده و تهیه کنند. نمای داخلی و تودوزی داخلی این خودرو در رنگ‌های نارنجی، مشکی، بژ و خاکستری موجود است.

مدل بنزینی این خودرو تحت عنوان PureTech 130 با گیربکس ۶ سرعته دستی و مدل ۱۸۰ به همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، مدل دیزلی آن هم تحت عنوان BlueHDi 130 با گیربکس دستی و یا اتوماتیک و مدل BlueHDi 180 با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود.قرار است در اواخر سال آینده ۲۰۱۹ میلادی، خودروی C5 ایرکراس اولین محصول کمپانی سیتروئن باشد که به صورت پلاگین هیبریدی روانه بازار می‌شود.این خودرو هم اکنون تنها برای عرضه در بازارهای خودروی اروپا در نظر گرفته شده است و زمان بندی و برنامه‌ای برای عرضه در بازارهای سایر نقاط جهان ارائه نشده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "رونمایی از کراس اوور سیتروئن C5 ایرکراس در پاریس"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
میلاد
مهمان

ینی خداییش حلالشون با این ماشین درست کردنشون

کیهان
مهمان

دمشون گرم اینو میگن طراحی