شکار تصاویر جاسوسی بی ام و سری ۳ الکتریکی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
شکار تصاویر جاسوسی بی ام و سری 3 الکتریکی

در سال ۲۰۱۶ بود که بی ام و نخستین بار با رونمایی مدل پلاگین هیبریدی ۳۳۰e، سری ۳ را الکتریکی سازی کرد. اکنون، آلمان‌ها قصد دارند به طور کلی موتور احتراق داخلی را از این خودرو حذف کنند. پس از شایعه سال پیش در مورد یک مدل تمام الکتریکی سری ۳ که هیچ وقت جدی گرفته نشد، به نظر می‌رسد شرکت اکنون به شکلی بسیار جدی در حال تلاش برای رونمایی یک نسخه تمام الکتریکی از پرفروش‌ترین خودروی خود است.

در نگاه اول، ممکن است آن را با یک نمونه تستی نسل آینده سری ۳ اشتباه بگیرید، ولی برچسب‌های الزامی با مضمون “electric test vehicle” که روی خودرو دیده می‌شوند، هویت واقعی آن را رونمایی می‌کنند. بسته بودن جلوپنجره آن یکی دیگر از نشانه‌هایی است که این مدل تستی، موتور احتراق داخلی زیر کاپوت خود ندارد. البته این خودرو دو سراگزوز در قسمت عقب خود دارد، ولی آن‌ها فقط برای به اشتباه انداختن ماست. قبلاً چنین کاری را پورشه روی نمونه‌های تستی مدل تایکان انجام داده بود.

عکاسی که این تصاویر را گرفته می‌گوید شرکت بی ام و این خودرو را در کنار یک تسلا مدل ۳ آزمایش می کردند. موضوعی که بار دیگر به ما ثابت می‌کند اینجا با یک بی ام و تمام الکتریکی سروکار داریم. جالب این که، این سدان لوکس بدون آلایندگی به دوربین‌ بالای پنجره جلو و یک دوربین دیگر در قسمت بالایی شیشه عقب مجهز شده بود. نکته دیگری که باید اشاره کنیم لیبل قرمز رنگی است که در روی پنجره‌ها درب‌های جلو نصب شده و یک آتش خاموش کن را نشان می‌دهند. احتمالاً نصب این لیبل روی خودروهای الکتریکی در حال آزمایش از سوی مقامات الزامی شده است.

شکار تصاویر جاسوسی بی ام و سری 3 الکتریکی

به غیر از این موارد، خودرو کاملاً شبیه به یک نمونه تستی نسل جدید سری ۳ می‌باشد. با در نظر گرفتن این نکته، ما انتظار داریم بی ام و با اعمال برخی تغییرات در طراحی بدنه این خودرو، تفاوت‌هایی بین آن و مدل‌های مجهز به موتور احتراق داخلی سری ۳ ایجاد کند.

تا این لحظه اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی آن منتشر نشده، ولی بی ام و به خوبی می‌داند که سری ۳ الکتریکی قرار است به رقابت با مدل ۳ برود. به همین دلیل، سری ۳ الکتریکی باید حداکثر رنج حرکتی ۴۸۰ کیلومتر با یک بار شارژ را داشته باشد تا بتواند رقیبی برای تسلا مدل ۳ محسوب شود. کانسپت i Vision Dynamics که گفته می‌شود در سال ۲۰۲۰ به عنوان مدل i4 رونمایی خواهد شد، طبق ادعای مدیرعامل بی ام و بین ۵۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر رنج حرکتی دارد. اگر مدل تمام الکتریکی سری ۳ هم از این پیشرانه الکتریکی و پک باتری استفاده کرد نباید تعجب کنیم. البته هارولد کروگر در صحبت‌های خود رنج حرکتی را با توجه به چرخه NEDC اعلام کرده است، از این رو در شرایط رانندگی واقعی این میزان کمتر خواهد بود.

شایعاتی وجود دارند که بی ام و نسل جدید سری ۳ را در نمایشگاه خودروی پاریس، پاییز امسال رونمایی می‌کند. مدل تمام الکتریکی آن البته بعدها معرفی جهانی خواهد شد.

منبع ترجمه: motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar