شکار تصاویر جاسوسی مک لارن سنا GTR برای نخستین بار

بروزرسانی در: چهارشنبه 30 آبان 97 ساعت 18:23
شکار تصاویر جاسوسی مک لارن سنا GTR برای نخستین بار

در ماه مارس بود که شرکت مک لارن در نمایشگاه خودروی ژنو، با یک نسخه تهاجمی‌تر و از ابرخودروی سنا شرکت کرد. این خودرو کانسپت سنا GTR نام داشت و اکنون، عکاسان جاسوسی موفق شده‌اند اولین تصاویر از نسخه نهایی آن را در قالب یک مدل تستی شکار کنند. این خودرو که در حال گذراندن تست‌های پیست خود است، ظاهراً محلی که آزمایش می‌شود جایی سری می‌باشد و همان طور که در تصویر می‌توانید ببینید، تقریباً همه جای پس زمینه‌ها در تصاویر شطرنجی شده‌اند.

از جمله مواردی که به علت پوشش استتاری سنگین روی خودرو به سختی و با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه شده، اضافه شدن برخی قطعات به گلگیرهای جلو هستند و به نظر می‌رسد اسپلیتر عقب اندکی بزرگ‌تر شده است. این تغییرات حداقلی احتمالاً به دلیل فاصله بین دو چرخ بیشتر GTR در مقایسه با مدل استاندارد سنا روی خودرو ایجاد شده‌اند. از نظر طراحی، این خودرو به اندازه مدل کانسپت ظاهری تهاجمی ندارد و باله بسیار بزرگ و قطعاً آیرودینامیکی خشن آن را روی این مدل نمی‌بینیم، ولی از آن جایی که این خودرو یک مدل تستی می‌باشد، احتمال اضافه شدن موارد دیگر مانند اسپویلر، دریچه‌های هوا و دیفیوزرها وجود دارد.

شکار تصاویر جاسوسی مک لارن سنا GTR برای نخستین بار

مانند همه تصاویر جاسوسی، موارد اصل کاری معمولاً آن چیزهایی هستند که نمی‌بینیم و پنهان شده‌اند. موتور ۴ لیتری توربو دوقلوی هشت سیلندر خورجینی سنا اکنون ۷۸۹ اسب بخار قدرت برای خودرویی به وزن تقریبی ۱۲۰۰ کیلوگرم تولید می‌کند. سنا GTR قدرتی برابر با ۸۱۳ اسب بخار دارد و شاسی آن حتی وزنش در مقایسه با مدل استاندارد خودرو کم‌تر است. از سویی دیگر این مدل به قطعات آیرودینامیکی بیشتری مجهز شده تا خودرو بتواند داون فورس بیشتری تولید کند.

GTR هر چه که باشد، بدون شک یک خودروی فوق العاده خاص است. مک لارن گفته فقط ۷۵ دستگاه از آن خواهد ساخت و تمام آن‌ها فروخته شده‌اند. علاوه بر این، GTR مجوز تردد در جاده ندارد و ممکن است روزی بتوانید در پیست آن را از نزدیک ببینید.

اولین مدل‌های فروخته شده قرار است از سال آینده میلادی تحویل مشتریان شوند.

منبع ترجمه: Motor 1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar