لندروور جیمز باند به فروش می‌رسد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
لندروور جیمز باند به فروش می‌رسد

فرصت خریدن یکی از خودروهای حاضر در سری فیلم‌های جیمز باند چیزی نیست که هر روز برای شما پیش بیاید! ولی اکنون شما قادر به انجام آن هستید.

خودروی مورد بحث ما یک لندروور دیفندر SVX مدل ۲۰۱۴ است که در فیلم Spectre 2015 مورد استفاده قرار گرفته بود. فقط ۱۰ دستگاه از این خودرو، مبتنی بر مدل دیفندر ۱۱۰ Crew Cab ساخته شده است.

چیزی که این خودرو را در میان ۱۰ مدل مذکور خاص‌تر می‌کند، علاوه بر بازی در فیلم Spectre تغییرات بسیار زیادی است که تیم Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations و تیم Bowler که تیونر داخلی لندروور می‌باشد روی آن انجام داده‌اند.

از مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به استفاده از تایرهای غول پیکر ۳۷ اینچی اشاره کرد که به همین دلیل، لقب پا گنده را به این خودرو داده‌اند. سیستم تعلیق آن طراحی ویژه تیم Bowler بوده و از قطعات مختلف ساخت دو شرکت Rose و Bilstein استفاده شده است. قدرت موتور این خودرو با اعمال برخی تغییرات، از ۱۲۰ اسب بخار به ۱۸۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. داخل کابین، شاهد استفاده از صندلی‌های ریکارو با کمربندهای ایمنی ۴ نقطه‌ای و یک رول کیج کامل هستیم. در طراحی ظاهری این خودرو از کیت بدنه خاصی استفاده شده است.

برخلاف دیگر مدل‌های این ۱۰ نمونه، خودروی جیمز باند، شرکت آن را فقط برای فیلم مذکور ساخته و به هیچ وجه برنامه‌ای برای فروش آن در کار نبوده است. همان طور که از نشانه‌های موجود روی کاپوت و ترمز دستی هیدرولیکی آن می‌توانید متوجه شوید، این خودرو مخصوص حرکات نمایشی داخل فیلم طراحی و ساخته شده است.

قیمت پایه تعیین شده برای آن در حال حاضر بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار پوند می‌باشد. اوایل ماه میلادی بعد، این خودرو قرار است در حراجی بونهامز در جشنواره سرعت Goodwood به حراج گذاشته شود.

منبع ترجمه: motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar