مدل جدید بوگاتی با نام دیوو به زودی رونمایی خواهد شد!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
مدل جدید بوگاتی با نام دیوو به زودی رونمایی خواهد شد!

ابرخودروی جدید بوگاتی با عنوان دیوو، قیمت پایهٔ ۵ میلیون یورو خواهد داشت، از شاسی و موتور شیرون استفاده کرده و به احتمال زیاد، با طراحی و ظاهر متفاوت ظاهر خواهد شد.

پس از شایعات فراوان، سرانجام ساخت هایپرکار جدید بوگاتی تأیید شد. بوگاتی پس از عرضهٔ ابرخودروی ویرون، مسیر مشخصی در پیش‌گرفته است؛ تولید پیشرفته‌ترین ابرخودروهای دنیا با تمرکز بر رانندگی آسان در حداکثر سرعت ممکن. طبق اطلاعات رسمی منتشر شده، جدیدترین محصول متخصصان مولشایم فرانسه، با تأکید بر فرمان‌دهی و دینامیک رانندگی ساخته خواهد شد. البته نام‌گذاری محصول جدید بوگاتی همانند شیرون بوده است. هایپرکار جدید با نام «دیوو» با املای انگلیسی Divo، به‌یاد رانندهٔ مسابقه‌ای دههٔ ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ بوگاتی؛ آلبرت دیوو نام‌گذاری شده است. آبرلت دیوو به‌خصوص در مسابقات استقامتی تارگا فلوریو ایتالیا (Targa Florio) دههٔ ۱۹۲۰ با دو پیروزی برای بوگاتی، عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت.

مدل جدید بوگاتی با نام دیوو به زودی رونمایی خواهد شد!

بوگاتی دیوو از شاسی و قدرت فنی شیرون بهره مند می شود، اما ویژگی‌های منحصربه‌فردی چون وزن سبک‌تر، چابکی بیشتر، داونفورس (نیروی رو به پایین) بالاتر و فرمان‌پذیری بسیار بهتر خواهد داشت. اما دیوو یک نسخهٔ خاص از شیرون نیست؛ متخصصان بوگاتی با استفاده از میراث گران‌بهای این برند در صنعت کوچ‌بیلدینگ (Coachbuilding، طراحی و ساخت بدنه‌های سفارشی خودرو)، بدنهٔ جدید و متفاوت برای دیوو طراحی کرده‌اند. در واقع طبق گفته‌های مقامات این برند فرانسوی، دیوو نمایندهٔ زبان طراحی جذاب و جدید و یادآور دوران پیشین کوچ‌بیلدینگ بوگاتی خواهد بود.

مدل جدید بوگاتی با نام دیوو به زودی رونمایی خواهد شد!

استفان وینکلمن، مدیرعامل اسبق لامبورگینی و مدیرعامل کنونی بوگاتی با استفاده از یک ضرب‌المثل در رابطه با هایپرکار دیوو گفت:

شادکامی همیشه بعد از عبور از یک پیچ (مشکلات) نیست؛ بلکه در خود پیچ نهفته است. دیوو برای لذت بردن از پیچ‌ها طراحی شده است. هدف از ساخت دیوو هیجان زده کردن تمام جهانیان است. در این پروژه، بوگاتی فرصت دارد تا فرمان‌پذیری چابک DNA برند را به روش کاملاً عملکردی و قابل توجه تفسیر کند.

اطلاعات فنی زیادی از بوگاتی دیوو منتشر نشده است، اما تولید این مدل محدود به ۴۰ دستگاه و هر کدام با قیمت پایهٔ ۵ میلیون یورو (حدود ۵ میلیون و ۸۷۰ هزار دلار) خواهد بود. بر اساس شایعات، دیوو با وزن کمتر احتمالاً در کمتر از ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و البته حداکثر سرعت آن به ۳۸۵ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. شتاب اولیهٔ سریع‌تر دیوو، با داشتن بدنهٔ جدید و سبک‌تر امکان پذیر می‌شود ولی احتمالاً وجود جعبه دنده جدید مسابقه‌ای هم در این عملکرد دخالت خواهد داشت. تا به امروزمشخص نشده است که آیا دیوو خط تولید مخصوص به‌خود را خواهد داشت یا عضوی از ۵۰۰ دستگاه تولیدی بوگاتی شیرون خواهد بود.بوگاتی دیوو به طور رسمی روز جمعه، دوم شهریور ماه سال جاری در کالیفرنیا رونمایی خواهد شد.

بوگاتی دیوو Bugatti Divo رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar