نسل جدید تویوتا کرولا سدان رونمایی شد + ویدیو و تصاویر

بروزرسانی در: چهارشنبه 12 آبان 00 ساعت 14:44
نسل جدید تویوتا کرولا سدان رونمایی شد +  ویدیو و تصاویر

تویوتا سخت در تلاش است تا دید بازار نسبت به برخی مدل های خود را تغییر دهد و رونمایی از سدان کرولا ۲۰۲۰ می تواند گواهی بسیار خوب بر این مدعای ما باشد. سدان نسل دوازدهم کرولا که طراحی بدنه ای مشابه با مدل هاچ بک خود دارد، روی پلت فرم TNGA شرکت ساخته شده است. این پلت فرم روی مدل های دیگری مانند آوالون، سی اچ آر و کری هم استفاده شده است.

TBGA به عنوان پلت فرمی قوی و بهینه شده، کابینی آرام و ساکت برای نسل جدید کرولا به ارمغان خواهد آورد. گرچه نسل جدید این خودرو همچنان طول بین دو محوری برابر با مدل ۲۰۱۹ کرولا دارد، ولی از نظر طول و ارتفاع اندکی از آن کوچک تر است. البته، طول بین دو چرخ در جلو تقریبا ۱.۲۵ سانتی متر و در عقب ۲.۳ سانتی متر افزایش یافته و یک سیستم تعلیق چند میله ای در عقب جای سیستم میله پیچشی نسل فعلی کرولا را گرفته است.

نیازی به گفتن نیست، ولی همان طور که می بینید شکل ظاهری کلی کرولا ۲۰۲۰ بسیاری دینامیک تر و پویاتر از آن چیزی است که در مدل فعلی خودرو وجود دارد. در حالی که نسخه های L، LE و XLE کرولا جدید طراحی بدنه محافظه کارتری دارند، مدل های اسپرت SE و XSE ظاهری تهاجمی تر داشته و طراحی بخش جلویی شان به لطف چراغ های LED باریک و رینگ های ۱۸ اینچ بزرگ بسیار جذاب تر است.

در مدل های SE و XSE شاهد اضافه شدن یک موتور ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر خطی جدید با ۱۶۹ اسب بخار قدرت هستیم. این موتور ۴ سیلندر در کنار گیربکس جدید CVT شرکت ارائه شده است. این گیربکس به یک دنده اول ثابت برای شروع حرکت مجهز بود و در حالت رانندگی اسپرت می تواند یک گیربکس ۱۰ دنده دستی را شبیه سازی کند. تمام تریم های دیگر کرولا به نسخه به روز شده موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر خطی که در مدل LE Eco نسل فعلی کرولا ارائه شده مجهز هستند. تویوتا می گوید این موتور ۱۳۹ اسب بخاری در نسل جدید کرولا مصرف سوخت کمتری دارد. یک مدل هیبریدی بنزینی الکتریکی هم قرار است ارائه شود که قطعا گزینه خوبی برای کسانی خواهد بود که دنبال مصرف سوخت کم تر هستند.

علاوه بر این، کرولا SE بار دیگر با یک گیربکس شش دنده دستی قرار است ارائه شود. با انتخاب این گیربکس البته دیگر خبری از آپشن کروز کنترل هوشمند نخواهد بود. این سیستم به صورت استاندارد روی تمام مدل های کرولا مجهز به گیربکس CVT ارائه شده است.

بدون توجه به گیربکس، تمام مدل های کرولا به صورت استاندارد به تجهیزات ایمنی فعال زیادی مانند سیستم هشدار قبل از تصادف با ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کمکی حفظ مسیر و نوربالای اتومات مجهز هستند. یک صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی لمسی جدید روی نسل جدید کرولا هم ارائه شده که در مدل پایه L هفت اینچ بوده و اندازه آن در دیگر مدل های نسل جدید خودرو ۸ اینچ می باشد. این صفحه نمایش جدید تر به آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی Entune تویوتا مجهز شده و از اپل کارپلی هم پشتیبانی می کند. این سیستم همچنین یک هات اسپات وای فای داخلی دارد. مدل های قدرتمند XSE و XLE یک قدم فراتر رفته و سیستم ناوبری و سیستم صوتی JBL را نیز ارائه می کنند.

روی هم رفته، کابین نسل جدید کرولا سدان طراحی بسیار شبیهی با نسخه هاچ بک خود دارد. داشبورد طراحی مدرن و تمیزی داشته و شاید بتوان آن را یکی از بهترین طراحی های داشبورد در مدل های مختف شرکت تویوتا معرفی کرد. خودرو به صورت استاندارد به یک صفحه نمایش ۴.۲ اینچی آمپرها مجهز است، البته یک صفحه نمایش بزرگ تر ۷ اینچی که صفحه کیلومتر را هم به صورت دیجیتال ارائه می کند هم قابل سفارش می باشد. تویوتا می گوید نسل جدید کرولا به لطف مواردی مانند خط پنجره پایین تر، ستون های جلوی باریک تر و موقعیت قرارگیری بهتر آینه بغل ها دید بهتری در اختیار راننده قرار می دهد.

تویوتا کرولا ۲۰۲۰ سدان از اوایل سال آینده میلادی با قیمت پایه ای کمتر از ۲۰ هزار دلار قرار است وارد بازار شود. در حالی که هنوز هیچ مجله و وب سایتی موفق به رانندگی با نسل جدید سدان کرولا نشده است، تجربه ما از هاچ بک کرولا ما را مطمئن می کند که سدان این خودرو هم کیفیت سواری فوق العاده ای را ارائه خواهد کرد که مشابه آن را در این کلاس به سختی می توان پیدا کرد.

منبع ترجمه: Motor 1

ویدیو:

تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar