نسل جدید ولوو XC90 سال ۲۰۲۱ می‌آید + گالری تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نسل جدید ولوو XC90 سال 2021 می‌آید + گالری تصاویر

ولوو در حال آماده سازی جانشین XC90 فعلی است و گفته می‌شود در این نسل، خبری از پیشرانه‌های دیزلی نخواهد بود.

این نسل جدید که سال ۲۰۲۱ به احتمال زیاد رونمایی خواهد شد، به گزارش اتو اکسپرس سومین نسل XC90 است که روی یک نسخه به روز شده از پلت فرم SPA2 قرار است ساخته شود.

نسل جدید ولوو XC90 سال 2021 می‌آید

علاوه بر کاهش وزن این پلت فرم در مقایسه با نسخه فعلی، در طراحی آن پیشرانه‌های الکتریکی به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده است. به همین دلیل، شاسی بلند پرچم دار ولوو به راحتی می‌تواند به پیشرانه‌های هیبریدی و تمام الکتریکی مجهز شود. هاکان ساموئلسون، مدیرعامل کمپانی در مصاحبه‌ای با اتو اکسپرس این خبر را تأیید کرده است.

نسل جدید ولوو XC90 سال 2021 می‌آید

وی در این باره می‌گوید: «ما باید اولویت بندی کنیم. هیچ شرکتی نمی‌تواند همه چیز تولید کند. به همین دلیل، اگر می‌خواهیم سریع‌تر در مسیر الکتریکی سازی قدم برداریم، نمی‌توانیم به همه پیشرانه‌ها آری بگوییم. به همین خاطر است که S60 نسخه دیزلی ندارد و به طور کلی، ما دیگر نمی‌خواهیم روی خودروهای جدید خود از پیشرانه‌های دیزلی استفاده کنیم. XC90 هم از قاعده مستثنی نیست.»

نسل جدید ولوو XC90 سال 2021 می‌آید

قبل از خارج کردن نسل دوم XC90 از خط تولید، به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۹ شاهد یک مدل فیس لیفت این خودرو خواهیم بود. این فیس لیفت نیمه عمر خیلی تغییرات قابل توجهی روی خودرو اعمال نخواهد کرد و فقط با اعمال برخی بروزرسانی ها روی خود، آن را در بازار رقابتی امروز مدعی نگه خواهد داشت.

نسل جدید ولوو XC90 سال 2021 می‌آید

علاوه بر بحث الکتریکی سازی، ولوو XC90 مدل ۲۰۲۲ به سیستم خودران سطح ۴ هم مجهز خواهد بود. این سیستم به خودرو اجازه می‌دهد تا کنترل گاز، ترمز و فرمان را به عهده بگیرد. به لطف این سیستم، نسل جدید XC90، طبق ادعای هنریک گرین، از مدیران ارشد ولوو قادر خواهد بود تا مسافران در حال خواب را بدون مشکل جابجا کند.

منبع ترجمه: carscoops

گالری تصاویر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar