نگاهی کوتاه به بی ام و M2 کامپتیشن

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نگاهی کوتاه به بی ام و M2 کامپتیشن

در گذشته نسخه M پر قدرت ترین ساخته ب ام و محسوب می‌شد و با آمدن پکیج کامپتیشن که به صورت انتخابی بود این قدرت بیشتر شد ولی ب ام و امروز این پکیج انتخابی را تبدیل به یک عضو جدید در خانواده M کرده است و اکنون عضو کوچک خانواده ب ام و یعنی M2 Competition با تغییرات مثبت پا به خیابان‌ها گذاشته است.

بزرگ ترین تغییر M2 Competition نسبت به مدل‌های پیشین M2 را می‌توان در زیر کاپوت جستجو کرد، جایی که موتور ۶ سیلندر توربو خطی جای خود را به موتور پرتوان برادر بزرگ‌تر یعنی M4 داده است. حجم این موتور تغییری نکرده است ولی استفاده از دو توربو چارجر، سیستم اگزوز سفارشی، سیستم خنک کننده heavy-duty موجب شده توان موتور از ۳۶۵ به ۴۰۴ اسب بخار و گشتاور هم از ۵۰۰ به ۵۵۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است و مثل گذشته این نیرو به دست یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

نگاهی کوتاه به بی ام و M2 کامپتیشن

درکنار موتور پر توان، شاسی خودرو ارتقا پیدا کرده و سیستم کنترل پایداری و دیفرانسیل لغزش محدود هم کالیبراسیون شده است. ترمزها هم با سایز ۳۸۰ و ۳۷۰ میلی متر بزرگ تر از پیش شده‌اند تا بتوانند این هیولای کوچک را متوقف سازند. طراحی خودرو تغییرات اندکی را به خود دیده است و فقط به پهن‌تر شدن جلوپنجره کلیوی شکل، سپر جدید با ورودی هوا بزرگ‌تر، قطعات مشکی رنگ براق و رینگ‌های ۱۹ اینچی محدود شده است.

نگاهی کوتاه به بی ام و M2 کامپتیشن

در داخل کابین هم شاید فقط مخاطبان تیزچشم ب ام و خواهند توانست تغییرات ظاهری M2 کامپتیشن را تشخیص دهند. این خودرو دارای جلوپنجره کلیوی پهن‌تر و سپر جلوی متفاوتی است که ورودی‌های هوای بزرگ تری برای بهبود سیستم خنک کنندگی را در خود جای داده است. همچنین عناصر مشکی براق زیادی در بدنه وجود داشته و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی را هم می‌توان به رنگ مشکی انتخاب کرد. داخل خودرو واضح ترین تغییر نصب صندلی‌های اسپرت همراه با دربرگیرنده‌های راننده است که از لوگو نورانی M2 بهره می‌برد.

نگاهی کوتاه به بی ام و M2 کامپتیشن

با اندک فشاری روی دکمه قرمز استارت که برای نخستین بار در این خودرو دیده می‌شود موتور ۶ سیلندر توئین توربو خطی شروع به کار می‌کند. حداکثر گشتاور این موتور در دور ۲۳۵۰ در دسترس راننده قرار می‌گیرد و علیرغم اینکه وزن خودرو ۵۵ کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد است، حداکثر سرعت M2 کامپتیشن نزدیک به ۴.۴ ثانیه طول می‌کشد.

نگاهی کوتاه به بی ام و M2 کامپتیشن

قیمت: ۴۹۲۸۵ پوند

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو

قدرت/گشتاور: ۴۰۴ اسب بخار/۵۵۰ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۴ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

نگاهی کوتاه به بی ام و M2 کامپتیشن

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar