پژو ۳۰۸ جدید سال ۲۰۲۰ می‌آید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
پژو 308 جدید سال 2020 می‌آید

خودروی پژو ۳۰۸ که سال ۲۰۱۳ رونمایی و سال پیش نسخه فیس لیفت آن وارد بازار شد، ظاهراً در حال نزدیک شدن به دوران بازنشستگی خود است.

شرکت فرانسوی هم اکنون در حال طراحی یک نسخه جایگزین برای آن است که احتمالاً سال ۲۰۲۰ در سه بادی استایل هاچ بک، استیشن و سدان وارد بازار خواهد شد.

نسل جدید ۳۰۸ طراحی مشابهی با ۳۰۰۸ و ۵۰۸ خواهد داشت. علاوه بر این، گفته می‌شود این خودرو به منظور داشتن ظاهری اسپرت، خط سقفی شیب دار قرار است داشته باشد.

گفته می‌شود این خودرو احتمال زیاد روی یک نسخه تکامل یافته از پلت فرم EMP2 ساخته خواهد شد. در مورد مجموعه موتورهای عرضه شده برای آن گفته می‌شود شاهد چند نمونه بنزینی و به احتمال زیاد یک موتور ۱.۵ لیتری BlueHDi دیزلی خواهیم بود. مدل‌های قوی‌تر خودرو به یک گیربکس هشت دنده اتومات متصل خواهند شد و نسخه‌های ارزان‌تر آن، از یک گیربکس دستی قرار است بهره ببرند.

برای مدل ۳۰۸ GT جدید کمپانی ظاهراً می‌خواهد یک نسخه بنزینی همراه با یک موتور الکتریکی را روانه بازار کند. هر دو موتور نیروی مورد نیاز چرخ‌های جلو را تأمین خواهند کرد و روی هم رفته ۲۲۰ اسب بخار نیرو خواهند داشت.

۳۰۸ GTi که رقیب پژو برای مدل‌هایی مانند فولکس واگن گلف GTI و فورد فوکوس اس تی محسوب می‌شود، برای نخستین بار قرار است وارد مسیر الکتریکی سازی شود. این هاچ بک قدرتمند گفته می‌شود از یک موتور بنزینی در کنار دو موتور الکتریکی روی هر اکسل استفاده خواهد کرد و خروجی کلی آن‌ها حدوداً ۳۰۰ اسب بخار خواهد بود. بسته به شرایط ترافیکی، با یک بار شارژ کامل این خودرو فقط با اتکا به موتورهای الکتریکی می‌تواند بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر راه برود.

به لطف معماری جدید، ۳۰۸ مدل ۲۰۲۱ سبک‌تر از نسل فعلی خواهد بود. طول آن چند سانتی متر بلندتر خواهد شد و به منظور افزایش فضای پای سرنشین‌های عقب، گفته می‌شود طول بین دو محور هم قرار است بیشتر شود.

پژو تجهیزات و امکانات زیادی روی مدل‌های گران قیمت آن ارائه خواهد کرد که از آن جمله می‌توان به صندلی‌های تهویه و ماساژوردار، سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و صفحه کیلومتر دیجیتال اشاره کرد.

تکنولوژی‌های به کار رفته داخل آن شامل سیستم خودران سطح ۲ می‌شود که به کمک آن، خودرو می‌تواند در ترافیک‌های سنگین کنترل خود را به دست بگیرد. همچنین گفته می‌شود سیستم کمکی پارک و ترمز خودکار اضطراری بهتری روی این خودرو ارائه خواهد شد.

نسل بعدی پژو ۳۰۸ به احتمال زیاد در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ و قبل از آغاز فروشش در پاییز همان سال رونمایی خواهد شد. قیمت آن احتمالاً از ۲۱ هزار یورو در کشور فرانسه شروع خواهد شد. برخی می گویند ممکن است قیمت این خودرو اندکی از رنو مگان جدید گران‌تر باشد.

منبع ترجمه: carscoops

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar